/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Træk i Gårdhaven
Fra : betonjens1
Vist : 668 gange
100 point
Dato : 23-04-04 15:38

Vi har en mindre gårdhave som vender nord/syd vi opholder os ved huset som gårdhaven starter fra,problemet er at vinden slård ind på huset og bliver kastet tilbage så det virker som træk.Vi har snakket om at sætte en markise op men hjælper det?
på forhånd tak

Kommentar
Fra : zomp

Dato : 23-04-04 15:39

hvad er der på siderne af gårdhaven? hvor stor er den?

mvh

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 23-04-04 15:51

Vi havde det samme problem for et par år siden med vores gårdhave. Vi lavede simpelthen en overdækning på 2/3 af den så vi stadig har både sol, overdækning og fri luft på det samme areal. Og sus og træk er praktisk taget forsvundet. En markise som I selv foreslår vil sikkert på jeres sted være en perfekt løsning.

God (Stille) sommer!!!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 23-04-04 16:38

> betonjens1
Hvis gårdhaven har "massive" vægge, kan dette være hovedårsagen. En muret væg vil reflektere vinden 100%, hvorimod en hæk vil lade det meste "træk" gå igennem, og kun reflektere en brøkdel af den oprindelige vind.
En markise vil kun hjælpe ganske lidt imod vind, men er jo ok imod sol og regn.
Så har du mulighed for at "åbne" afskærmningen, vil det garanteret tage det meste "træk".
/PG

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 23-04-04 19:41

En flettet overdækning med eks vin i vil virke bedre da en hel flade som en markise også er vil have en hvirvelvind på bagsiden af der hvor vinden kommer fra hvorimod at fletværk i form af eksempelvis tråde med vin på eller fletplader i træ bryder vinden
Mvh Sune

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 23-04-04 23:58

Træer og buske, som bryder og bremser vinden er godt

mvh
pbp

Kommentar
Fra : betonjens1

Dato : 24-04-04 01:52

Vi har murede væge på de tre sider og breden er 5,5m der kan ikke plantes hække
mvh

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-05-04 23:39

Hvad så har i fundet en løsning ??? Mvh Sune

Kommentar
Fra : zomp

Dato : 13-05-04 13:36

det nemmeste er som du selv skriver at sætte en markise op, det bedste ville være i hele pladsens bredde, da den så ikke behøver være slået helt ud få at give den ønskede virkning..!

om man så kan få nogen i 6 meters bredde er noget andet, det er nok billigere at sætte 2 små op???

Annuller spørgsmålet
Fra : betonjens1

Dato : 27-04-06 02:30

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål