/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
racist ????
Fra : steffen15
Vist : 674 gange
2 point
Dato : 23-04-04 14:00

jeg kunne godt tænke mig at høre folks mening om!! tyrker og hvorfor de skal lave ballade i vores land?

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 23-04-04 14:02

Laver de mere ballade end danskere ??

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 23-04-04 14:03

spørg Ekstrabladet,de ved besked

oz1eqp

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 23-04-04 14:03

jeg bor i vejle og! man skal ikke gå mindre en 3 fyre sammen hvis man ikke vil have taget sine penge m.m

Kommentar
Fra : lykkebo4

Dato : 23-04-04 14:05

de er lige gode om det, men der er mange udlændinge der er gode nok. Så man skal ikke skære alle over en kam. Har aldrig haft problemer med dem, smiler til dem og hvis de spørger om noget prøver jeg med fagter og tydeligt at komme i forbindelse med alle.

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 23-04-04 14:05

jeg er ikke racist men jeg ville bare om der er andre som har samme problem!

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 23-04-04 14:06

Hmmm! Jeg tror ikke så meget der er "farven" men opdragelse og miljø + det danske "bløde" lovsystem, ikke så meget om man er hvid, sort, gul, rød... eller bare har taget for meget solarie
Dit spørgsmål er utømmeligt at besvare
Søren

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 23-04-04 14:07

var der ikke nogle der så det program i tv ! hvor man så at de skar deres små børn i hovedet!!

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 23-04-04 14:07

hej steffen
er det kun tyrkere du mener, eller indvandrere i al almindelighed, herunder 2.generations-indvandrere/nydanskere ???
man kan jo ikke slå alle over een kam - jeg tror da de allerfleste fungerer godt, det er jo kun de kriminelle vi hører om i medierne. Og der er jo også mange danskere, der "laver ballade i vores land".
"Vores land" - hvem gælder det for ? er vi i bund og grund ikke allesammen indvandrere ? Danske statsborgere, med anden etnisk bagrund har vel ligeså meget ret til at kalde det for "vores land" ?
hermed min mening og god weekend
mvh ahtn.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 23-04-04 14:10

Steffen... skære børn i ansigtet
Nu smuttede du liiiige til Afrika, og det ligger lidt mere sydligt end Tyrkiet

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 23-04-04 14:12

Jeg kan give dig en tyrk's egen opfattelse.

"Dem der gider at smøge ærmerne op bliver hjemme i eget land og knokler på der. Det er rosset der emigrerer til DK".

Vedkommende der fortalte mig det, rystede på hovedet at dk's tørren røv på indvandrerne.

Iøvrigt er det ikke min opfattelse at det netop er tyrkerne der laver balladen. Jeg er bange for at især palestinenserne er stygt overrepræsenteret i dommervagten. Iflg en tidligere fængselsbetjent er de i hverttilfælde i fængslerne. Men det kniber gevaldigt med at få noget brugbart statestik, idet dette sløres for ikke at lave yderligere ballade omkring flygtninge/indvandrere. Humanisternes holdning er jo ofte, at giver du dem ikke ret, er du racist eller nazist. Du må ikke stille dig kritisk overfor andre befolkningsgrupper, uanset disse selv er stygt racistiske. Se eksempelvis en horde indvandredrenge stå og skrige "dansker-luder" efter en nydelig blondine. Men afvis samme drenge på en nat-restaurant, og du har straks en ordentlig flok der råber at du er en "fucking racist, mand".

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 23-04-04 14:13

Er dette forum ikke til problemløsninger fremfor problemholdninger. Jeg ville da foretrække at sådanne "chats" blev kørt et andet sted end Kandu.dk - måske er jeg forkert i min "holdning", men jeg kan under alle omstændighedder ikke komme med en "løsning". Spørg de folkevalgte politikkere!

Accepteret svar
Fra : lykkebo4

Modtaget 12 point
Dato : 23-04-04 14:17

vil ikke komme mere flere indlæg her. da jeg syntes at dette emne ikke skulle tages op her. men som en anden der svarede både igennem forældrene- som jo er tit er de første som kom til landet, du skal bare se på det på den måde- at det var en nødvendighed at der er mange som kommer herop.

Godkendelse af svar
Fra : steffen15

Dato : 23-04-04 14:18

Tak for svaret lykkebo4.

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 23-04-04 14:19

stort set enig med dig. talte for nogle år siden med en tyrker, der også gav udtryk for at det var "bønder fra 7. kartoffelrække der ikke kunne læse, der kom til DK"
og sådan som (ikke nødvendigvis tyrkere) de opfatter og tiltaler/behandler danske piger, tager jeg kraftigt afstand fra.
Men tag nu tamilerne, dem er der mange af i vores by, og dem er der altså ikke noget ballade med. kender også lidt til en iransk familie - søde mennesker.
mvh ahtn.

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 23-04-04 14:19

sorry - mente irakisk familie

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 23-04-04 14:25

Jamen j. Holder selv meget af tyrkiet og tyrkerne. Vi har bare nogle få dumme nogen heroppe, der profilerer sig kraftigt. Jeg har været i et firma hvor vi havde Vietnamesere. De var ligeledes gode til at indrette sig og finde til rette.

Næh, problemet er nok de stenkastende gutter fra Libanon, Beirut osv. De har lidt svært ved at finde sig tilrette og acceptere andre end sig selv. Men de har jo heller aldrig set andet.

Kommentar
Fra : oleo1

Dato : 23-04-04 14:52

smid alle ikke hvide ud af europa, undermennesker som araberer og niggere vil kun stjæle og nasse

Kommentar
Fra : lykkebo4

Dato : 23-04-04 15:25

jeg har ingen kommentarer til dette af oleo1. se mit indlæg

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 23-04-04 17:26

Min far var fremmedarbejder i Tyrkiet for en del år siden. Han har fortalt om, hvilket gæstfrit folkefærd det var. Han kunne næsten ikke gå på gaden uden at der var nogen, som inviterede ham ind på "Tai" (te). Han kunne ikke sproget, men smil og venlighed er jo internationalt.
Jeg har siden tit følt mig flov over den måde, vi behandler udlændinge på her i Danmark. Netop vores på forhånd afvisende og negative holdning kan måske i nogle tilfælde være det, der skal til for at udlændinge føler sig usikre eller truede, klumper sig sammen og virker aggressive. -Det er ikke nødvendigvis ALTID sådan, men personligt har jeg aldrig oplevet aggressive udlændinge andre steder end på fjernsynet. Så jeg kan og vil stadig møde fremmede med åbenhed og med et venligt smil, uanset nationalitet.