/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
drivhuse
Fra : scandinavia
Vist : 660 gange
10 point
Dato : 23-04-04 12:27

Nogen der har erfaring med hvad der kan gro i drivhuse?

Jeg ved tomater, agurker og peberfrugter skulle være gode. Men er på udkig efter alternativer.

Kommentar
Fra : AKZO

Dato : 23-04-04 12:53

Jeg har før dyrket squash, aubergine, melon og chili. Meloner skal du dog selv bestøve.

Kommentar
Fra : 2603ph

Dato : 23-04-04 13:10

Hej Scandinavia

Tomater og et vinplanter er noget af det, man har mest fornøjelse af.
Agurk, melon og peber er spindemiderne hårde ved, hvis de skal være i
samme hus som tomater. Kun i meget store huse kan det betale sig med
rovmider.
En af de mest velsmagende vinsorter er den gamle Frankenthaler, der i
væksthus kan nå at blive moden, hvis man holder blomstringen lidt nede.
Plant den sammen med en mere tidlig sort.

Mvh

2603ph

Kommentar
Fra : AKZO

Dato : 23-04-04 13:19

Jeg holder nemt og billigt spindemiderne væk med en del brunsæbe, en del sprit og 9 dele vand. Så sprøjter planterne om aftenen (selvfølgelig kun hvis de er angrebet) for der er solen jo ikke så hård.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 23-04-04 22:15

Alle mulige krydderurter.Persille,purløg m.m.er alle langt tidligere på den,
og holder langt længere.Fransk Estragon,er særlig god i drivhuset.
Du bør også have noget der ser godt ud.Tag en Clematis,"Nelly Moser"vil være et godt valg.
Og hvis drivhuset er under 15m2, skal du nøjes med een vindrue.Mit bud:"Schyler".De druer min Schyler laver ,smager bedre end nogen druer jeg har købt.
Sæt den rigtig,sådan her:
Roden uden for drivhuset,og før stammen op ad midtersprossen(alluminniumsstiveren) på sydsiden.
Alt over en m.klipper du væk den 1 december(inden).Næste år 2m.således at tilvæksten bliver 1m om året.
3 ud á 4 klaser tager du væk.(vær hård)Til vær klase lader du blive 20 bl. tilbage, ikke mindre,det er bladene der skaffer sukkeret til vindruerne.Du kan nå det hele i morgen,det er den helt rigtige tid at gøre det på.
Hilsen Keldd.