/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Hjemmeside hvordan laver jeg den ?
Fra : 123nu
Vist : 557 gange
100 point
Dato : 23-04-04 10:59

Hej I Rummet
Jeg vil gerne lave en hjemmeside, men jeg har INGEN IDE om hvordan man gør og jeg er begynder inden for pc
er der en der har mod på at hjælpe mig igang ?
Mvh 123nu

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 23-04-04 11:05

Hvis du har abb. på bladet "Komputer" kan du meget nemt lave en på www.k-nettet.dk

Moltov

Kommentar
Fra : 123nu

Dato : 23-04-04 11:19

Hej moltov

Jeg har været ind og se på deres hjemmeside
men jeg syndes de vil bestemme lidt for meget over min hjemmeside
derfor har jeg ikke lyst til at bruge den
mvh 123nu

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-04-04 11:32

Du begynder her : http://html.dk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-04-04 11:35

Derefter finder du dig en host til dine sider her : http://www.internetplads.dk/ (hvis du ikke allerede har fået plads hos din internetudbyder)

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : pallenoc

Modtaget 110 point
Dato : 23-04-04 11:45

Det første du skal have når du starter fra "zero" med pc i almindelighed og hjemmesider i særdeleshed er TÅLMODIGHED og ATTER TÅLMODIGHED!!! Og NEVER GIVE UP!!! Så er du godt på vej til din første hjemmeside. Brug en af din udbyders "skabeloner" til at få et site op at køre...det giver et rimeligt hurtigt og godt resultat OG DU ER PÅ og det giver selvtillid!!! Gå så i dybden med et emne/program som du vil have som "kæphest" (nøjs med et eller højst to ting ad gangen ellers bliver det hurtigt uoverskueligt)? Vil du selv programere eller bruge en editor (f.eks. frontpage, go-live, dreamweaver). at bruge editorer er (relativt) nemt, men du kommer ikke så meget ind "bag kulisserne" hvor det er dig selv som "styrer" tingene.
Som nævnt: Brug nettet http://www.html.dk og/eller diverse lektura samt disse fremragende fora.

God fornøjelse!!!

Mvh
Palle jensen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-04-04 11:48

Du kan også kigge på dette spørgsmål : http://kandu.dk/dk/spg/18826

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 23-04-04 11:52

Hej 123nu

Det ved jeg godt, men du siger selv at du er nybegynder ikke?

Moltov

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 23-04-04 13:51

Hvad med at starte her på Kandu under "HTML kursus" (nederst i menuen til venstre)

Kommentar
Fra : briani

Dato : 23-04-04 14:08

Hejsa

Prøv at gå ind på Ritas hjemmeside

http://www.rita.esenet.dk/

Hun har en superguide liggende over til venstre når du kommer ind på hendes side.

Gå ned hvor der står-lav din egen HP i frontpage.

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 23-04-04 14:19

Tjahh! Hvor skal man begynde? Nettet er da meget godt - og der er meget at finde, rigtigt meget!
Hvis du vil ha' noget mere håndfast at læse i, og lære igennem, så start med biblioteket eller smut ind på forlaget Libris' hjemmeside http://www.libris.dk her kan du finde undervisnings/øvelses hæfter til 50 - 100 kr.
Hygge... du er på vej ind i en ny verden
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 23-04-04 14:23

NB: Kig evt. ind forbi mit gamle tip http://www.kandu.dk/dk/tip/5515 via linket på denne side, kan du hente meget "gratis" lærestof

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 23-04-04 18:41

Jeg har lige oprettet mit splinternye site på www.andreas-skjæmt.dk

Godkendelse af svar
Fra : 123nu

Dato : 25-04-04 11:48

Tak for svaret pallenoc.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 25-04-04 23:03

Jeg håber du kommer "godt fra start" og glæder mig til at se din første HP.
Tak for din accept...du er ALTID velkommen til at spørge om mere konkrete ting under din videre "produktion".

Held og Lykke!

Mvh
Palle

Kommentar
Fra : 123nu

Dato : 26-04-04 22:16

Hej Palle

Rart at vide ar man har en alt mulig mand i baghånden

En hjemmeside kommer du nok ikke til at se fra mig da det lader til at være et meget stort arbejde, men skulle jeg ombestemme mig høre du fra mig som en af de første
mvh 123nu

Ps Også en stor tak til alle jer andre der ville hjælpe mig på vej