/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Jeg har købt en Toyota Previa 2,4 Gli 92~
Fra : Bragesvej
Vist : 759 gange
200 point
Dato : 23-04-04 08:03

Forsættelse fra http://www.kandu.dk/dk/spg/38846

Spørsmål (Og der kommer flere til)
1:
Bilen er udstyret med alarm fra fabrikens sida af,
den bliver aktivert ved at jeg låse dørene (Centrallås)
Men hvis en person vil stjæle bilen bruger feks en skruetrækker i dør låsen ja så springe alle dørene jo op, og hvad så med alarmen og startsåæren?

2:
Den hyler en del når rattet drejer ud i yderste positioner (Mere en normalt) min ven siger det er remmen, den er blevet spændt en del, og det har hjulpet en del, en ny rem?

Ude fra føresiden når vinduet er rullet ned er der en hyle lyd (Jo hurtiger du køre jo højre lyd) men bremser jeg let på pedalen er lyden væk, jeg vill jo mene det skulle være omvendt, hvad er det, en klods der hænger?

3: den har fåer skiftet olie ved 221000 (fuldsyntentisk) den har snart kørt 10000 siden da, kan den køre længer inden skift?

4:
Den har slidt mønstret længer ned på dækket en midt på dækket?

5:
Jeg skal bruge 4 nye dæk Mål 215 x 65 R15, hvor finder jeg nogen af de bilige, visse steder er prisen 5000!! andre steder er prisen 3200, nogen bud hvor man skal handle til en fornuftig pris?

Der kommer mere til

Accepteret svar
Fra : pallenoc

Modtaget 210 point
Dato : 23-04-04 08:22

TILLYKKE!
Nu er det tiden du får anskaffet dig en værkstedshåndbog/manual over bilen...DET VIL DU FÅ MEGET GLÆDE AF!!!

Startspæren virker jo stadig selvom dørene er oplåste.

det er jo nok en ny rem som er bedste løsning.

Hængende klodser eller skæve skiver

Kør roligt 10.000 mere ved normal kørsel (jeg ville dog personligt skifte det som noget af det første lige når du har overtaget bilen...så er du HELT klar over hvornår det er skiftet og hvad der er på motoren...den kan jo have stået længe og dannet kondens i olien)

For lidt luft i dækkene

Check nettet for dækpriser...FDM har lige haft en STOR-test af dæk i et af deres seneste (medlems)blade med bl.a. priser

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : geu

Dato : 23-04-04 08:24

1: Hvis alarmen bliver slået til ved du låser døren er det ikke en original alarm. Men hvis det er fjernbetjent så kan du låse/brække op alt det du vil og den kan ikke startes. Kun når der har været trykket på fjernbet.

2: Ny rem. og kontrol af servovæske.
Du skal have set efter og det er dine bremsekoldser der er slidt ned. Der er en clips på klodsen der ligger til mod skiven når den er slidt. Den sider på den klods der sider inderst.

3:Den "kan" kun køre 10000km på olien.

4: Det Køre nok med forkert dæktryk. Er det på alle 4?? Mener den skal have 2,4 B

5: HUSK nu og få dæk der passer på i load indeks. Det er en vare vogn, og skal have dæk på til en varevogn.

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 23-04-04 08:59

Geu: Alarmen er monteret fra fabríkens side med en lille lys diode på top af instrumenbrættet, det er den samme på min vens model, der følger godt nok en defa alarm med som er fjernbetjent, men den ser efter monteret ud, foruden det sider der små runde kugler ude i siden af forruden, er det der lyden fra alarmen kommer, ang defa alarmen er der en lysdiode ude i siden den er absolut ikke standard monteret.

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 23-04-04 09:01

Ang Load index svinger det ikke fra 90 og opefter, jeg mener jeg har et tilbud (3200kr) T-mærket og en load index på ca 100, det er vel ok?

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 23-04-04 11:42

Dæk har jeg lige bestilt: Goodyear til bilen t-mærket og et load index på 96, den skulle være ok ikke?

Kommentar
Fra : geu

Dato : 24-04-04 21:28

Helt stille... Kan i også høre det... Det siger luk mig

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 26-04-04 09:55

Jeg lukker også snart, bille bare lige have savar på det sidste ang dæk

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 26-04-04 09:56

Typisk stave fejl..når i forstår

Godkendelse af svar
Fra : Bragesvej

Dato : 01-05-04 16:13

Tak for svaret pallenoc.