/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
diskette drevet er i ms-dos kompatibilit~
Fra : nillermanden
Vist : 256 gange
40 point
Dato : 23-04-04 00:10

HJÆLP

mit diskette drev er gået i sort- når jeg dobbeltklikker på det går windows ned- jeg har kommet til at lave et eller andet i forbindelsen med indlæsningen af en driver........i system under ydevne får jeg beskeden at :....Drev X anvender filsystem af typen MS-DOS-kompatibilitetstilstand"
hvad skal jeg gøre

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-04-04 00:14

Kører du XP

Kommentar
Fra : nillermanden

Dato : 23-04-04 00:16

nej win 98

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-04-04 00:21

Prøv at fjerne diskettedrevet under enhedhåndtering og genstart maskinen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-04-04 00:23

Start i fejlsikret tilstand og slet driveren eller dit diskettedrev og installer det igen.

Kommentar
Fra : nillermanden

Dato : 23-04-04 00:27

er det det som hedder "standard diskette controllere" jeg skal slette!!!!!!!!!!!!!- hvo'n starter jeg i fejlsikret tilstand. og hvilket råd er bedst

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 23-04-04 06:32

Det er lidt forskl hvilken tast du skal holde nede i opstarten , Prøv F8
Men et i samme stil som de andre -tag strømmen fra diskette-start-enhåndshåndtering -fjern driver i diskette controller-tænd-sluk-sæt strøm til

Accepteret svar
Fra : technet

Modtaget 40 point
Dato : 23-04-04 07:53

det bedste du kan gøre, nu når du køre win98 er

start maskinen og så trykker du på F8 ligeså snart den har sagt bip
og nu står du på c:\>
og her skriver du
scanreg /restore tryk på enter
og nu finder du den seneste dato hvor maskinen virkede

Godkendelse af svar
Fra : nillermanden

Dato : 23-04-04 09:39

Tak for svaret technet.
du har reddet mit underliv- jeg havde opgaver på mine disketter.........

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-04-04 11:56

Det var da ellers et 5 stjernet svar!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-04-04 15:51

Technet...........er du til stede.
Emesen.

Kommentar
Fra : technet

Dato : 24-04-04 16:13

emesen >> jah det sker da jeg er på engang imellem

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-04-04 16:27

Hej - jeg har et lille spørgsmål http://www.kandu.dk/dk/spg/39171

Kommentar
Fra : nillermanden

Dato : 24-04-04 20:01

undskyld technet
jeg er ikke helt inde i det pointsystem- hvo'n giver jeg dig mine point???+