/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Harddisk delt i tre drew.
Fra : 111131
Vist : 476 gange
200 point
Dato : 22-05-02 19:35

En novice søger hjælp: jeg har lige købt en ny pc med tredelt harddisk, og install xp-home. Desværre kører den dårligt lukker ned og genstarter, jeg har leveret pc eren op til forhandleren, for rep. Han mener ikke xp-home kan køre med tredelt harddisk. Da jeg ingen erfaring har må jeg tro på ham eller hvad? Er der nogen der har kenskab til at det ikke kan lade sig gøre at dele harddisk med xp install? ER meget spændt på et posetivt svar. Mange hilsner til alle jer nørder.
111131.

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 22-05-02 19:47

ingen problemer.......jeg tror nemt du kan dele din harddisk i 20

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 22-05-02 19:54

win 98 kan også klare det......jeg lurer lidt på om det er noget andet som forhandleren har ment.....lyder underligt

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 22-05-02 19:59

Hvad er deres løsning på problemet...

Det kunne tyde:
* dålig køling af processor
* at du ikke har fået opdateret drivere m.m.
* Hvis du har mere end en ram-blok i at den ene er ødelagt/sidder ikke ordentligt i
* for lille strømforsyning
* 118 andre ting, men ikke det du beskriver

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 22-05-02 22:24

kære 111131

Løsningen er simpel, du indleverer PC'eren til forhandleren og beder om at han får orden på de ting som ikke fungerer.

Det du nævner burde ikke opstå med en nyindkøbt PC'er.

Og hvis forhandleren ikke vil gøre noget ved problemet henviser du til købelovens bestemmelser, da han er pligtig at få bragt de ting som du nævner iorden. Og da han samtidig leverer den med installeret windows XP, stiller det dig endnu bedre, da du har købt en færdiginstalleret maskine.....

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 22-05-02 22:32

Skulle du ønske en mere proffesionel rådgivning, er forbrugerstyrelsens hotline åben tirsdage, onsdage og torsdage mellem kl. 9 og 12

Læs mere her: http://www.fs.dk/info/raad.htm

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 23-05-02 00:49

Hej

Jeg har læst dit spørgsmål flere gange og kan simpelthen ikke få tingene til at hænge sammen.
Du siger at din maskine er ved Forhandleren i øjeblikket. Du skal simpelthen gå til ham med "grovfilen"----få ham til at forklare hvordan han kan stå inde for, at sælge en PC med en Harddisk opdelt i 3, når han bagefter står og siger at Styresystemet XP ikke kan håndtere en sådan opdeling. Det er totalt absurd at en splinterny PC skal til "reparation" af grunde som Forhandleren burde ha`sat sig noget mere ind i.
Hvis jeg var dig,--så slog jeg i bordet og forlangte en komplet installation med Win98 samt hvis du ville have det, en opgradering med WinXP home.
Nu ved jeg jo ikke hvilken butik du har købt din PC i,--eller hvad din maskine har kostet,---men uanset vil han ikke gå ind på dine krav (for svie og afsavn) så forlang handlen annuleret.

Mvh
Parkenss

Accepteret svar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Modtaget 200 point
Dato : 24-05-02 19:29

Jeg har selv en maskine med en harddisk som er opdelt i endnu flere dele. jeg har to Windows 98 partitioner, en Windows XP partition, og en Linux partition som der alle kan bootes på med en boot-manager. Derudover har jeg en data-partition som alle styresystemerne har adgang til. Det hele ligger på een 60 GB harddisk. Jeg har ikke haft nogen problemer overhovedet med dette. Jeg vil helt klart tilslutte mig de øvriges udtalelser m.h.t at den pågældende forhaldler må stilles til ansvar for den fejlbehæftede pc'er som han har leveret. Du må helt klart have købeloven på din side. Det kan meget vel være elektronikken der er noget galt med, d.v.s. noget som ikke kan klares ved at man geninstallere eller omkonfigurere et eller andet. Har du købt PC'eren efter den 1/1-2002, så har du krav på at han tager den gamle tilbage og giver dig en ny. Forlang dette! Nægter han, så gå videre med sagen!

Med venlig hilsen
Søren

Godkendelse af svar
Fra : 111131

Dato : 24-05-02 20:40

Tak for svaret Soren_Steen_Nielsen.

Kommentar
Fra : 111131

Dato : 24-05-02 20:42

Mange tak for alle indlæg, jeg er ihvertfald blevet en del klogere.