/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Neo's - Startproblemer når varm!
Fra : chinabox
Vist : 1155 gange
90 point
Dato : 22-04-04 20:03

Hej!

Jeg har en Yamaha neo's.... jeg har for nylig fået Polini Evo på(70ccm).... Men min scooter vil kun starte når den er kold samtidig med at jeg bruger chooker.... når den er startet står den ret så højt i tomgang.... Når motoren er varm vil den ikke starte igen, hverken med eller uden chooker....-men når den så bliver kold igen starter den igen! Hvad er der i vejen? Der sidder en dyse 98 i min 21mm dellorto kab, 21mm studs, Italy Racing membran, TP Nardo udst, TP Nardo vario, Powerfilter.....

Hvad er der i vejen? Mit tændrør er brunt/rødt....

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 22-04-04 20:22

Vacumdåsen der styrer benzin tilførslen,har du haft fat i den?Palle er du der?Vær lige med her.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 22-04-04 21:03

Du skal være sikker på at chokeren ikke er til efter du har fået den startet...... Det kunne være at den sidder fast et eller andet sted........

Kommentar
Fra : chinabox

Dato : 22-04-04 21:03

Øh mener du svømmehuset eller hvad? Jeg har jo skiftet dyse og sådan noget... spørg måske dumt, men hvis det er den der vacumdåse, burde den så kunne starte når den er kold og ikke når den er varm? Og kan den vacumdåse have noget at gøre med at den står højt i tomgang? Ps. Jeg mangler stadig min tomgangsskrue(den som kan justere gasspjældet, den store blanke på min dellorto!)

Kommentar
Fra : chinabox

Dato : 22-04-04 21:04

Mordex: Den vil ikke starte uden brug af chooker, så jeg tror ikke den sidder fast... men har da tænkt mig at tjekke det! Hvad kan der ellers være galt?

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 22-04-04 21:51

Chokeren er et spjæld,(lille plade)der sidder i karburatoren,og hvis det ikke åbner når den er varm,går det galt når du prøver at starte den, medens den er varm.Mordex er inde på det.Er Palle sur i aften??
Noget andet se her: www.keldd.webbyen.dk og tryk på - hot canarybird.
Hilsen Keld.

Kommentar
Fra : chinabox

Dato : 22-04-04 22:24

Jamen den starter jo heller ikke når den er kold hvis jeg ikke giver den chooker....?! Jeg har prøvet at tage chooker kablet af på min kab.... den lille messing ting som går ned i kab kan fint køre op og ned! Hvordan kan jeg evt. lave det spjæld??? :)

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 22-04-04 23:13

Det ser ud som om der er noget i vejen med din choker.
Den skal være åben når den er varm.og den må ikke lukke når den er varm,så får du problemet(altså når du stopper motoren)og hurtig skal igang igen.Kablet der går ned i din karburator (der er 2 ikke?)et til chokeren,og et til gassen,
og du må ku`se om der er noget galt med chokeren,skil det ad evt.
Og hvad er det for noget med en justerskrue du mangler ? Få den sat på,inden du begynder at rode videre.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-04-04 23:59

Der har været problemer med at komme på Kandu, men nu er jeg på banen.
Ja det er en svær en den der.
Mine tip:

Defekt tændspole: Afprøv delene, udskift hvis nødvendigt (Afprøv gnist-længde med kold og varm motor)
Svømmeren er utæt eller har sat sig fast:
Udskift svømmeren eller kontroller at svømmernålen ikke er beskadiget og at svømmerhuset bund er rent.
Karburatoren forkert indstillet.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : chinabox

Dato : 23-04-04 07:27

Keldd: Jeg har tjekket chooker kablet, det ser fint nok ud!

pallebhansen: Kan min tændspole godt være defekt når den godt kan starte når den er kold og ikke når den er varm? Den for jo chooker når den er kold, manuel

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 23-04-04 10:03

Få den justerskrue i du mangler.Og din tændspole kan være defekt når den er varm -ja.
Og se så efter de ting Palle foreslår.Og gør det langsomt,-ikke noget med at sjuske.
Hilsen Keldd.
(Det siger du ikke Palle,altså den der med at komme på KanDu,så velkommen tilbage).

Kommentar
Fra : chinabox

Dato : 23-04-04 10:56

Okay jeg smider den skrue i og tjekker om der er gnist når den er varm! Desuden vil jeg prøve at smide en større dyse i, lige nu sidder der en 98, vil prøve med en 110.... Vender tilbage

Kommentar
Fra : chinabox

Dato : 23-04-04 15:30

Nu har jeg prøvet at skifte til en større dyse, fra 98 til 110, men den vil stadig ikke starte! Jeg prøver senere idag at tjekke om der er gnist når den er varm! Min svømmer kan sagtens bevæge sig op og ned.... Hvor sidder det chooker spjæld som i snakker om?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-04-04 17:36

Som jeg skrev, er det spørgsmål lidt "tricci", og fejlen kan også være en dum tændrørshætte, skru den af ledningen, og skru en anden på, for at se om det er en så dum fejl.
Der findes et utal af forskellige karburatorer, og forskellige modeller inden for Delorto.
I gl. dage sagde vi se: Han har en 16mm Delorto, ååå.
Det var kræs den gang.
Det bedste du kan er at splitte den Delorto i atomer, og rense alle huller med trykluft, det er meget sandsynlig at der sidder et hul der er stoppet (feks startdysen) eller der er en fejl på den automatiske chooker, som nok ikke er et spjæld men på de avancerede modeller, er et temperatur (Bimetal) afhængig dyseomløb.
http://www.retrodeluxe.dk/karburatorphbdk.htm
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : chinabox

Dato : 23-04-04 22:56

pallebhansen: Det er manuel chooker... Imorgen vil jeg prøve at rense de dyser som sidder i bundkaret.... når du siger startdysen, mener du så ikke tomgangsdysen???? Min tændrørshætte sidder lidt løs, men kan det være den når den godt vil starte når den er kold???

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-04-04 01:21

Ja det kan godt være tændrørshætten, der er en stor formodstand inden i den, som kan lave numre, den er indbygget for at der ikke skal komme radio og TV støj.
Der kan være flere dyser, som du sikkert kan se når du får bunden af svømmerhuset, jeg kan ikke rigtig forestille mig at dysen til tomgangen kan lave de mærkelige "udfald".
Det er også bedst med manuel chooker, den kan da ikke lave ret mange krumspring.
Jeg ville måske lige prøve den tændrørshætte for jeg skildte kabuen ad.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : chinabox

Dato : 24-04-04 13:09

Okay.... nu er det jo bare sådan at det er lørdag hvor jeg ikke kan skaffe en ny tændrørshætte, desværre! Men altså som sagt så starter den jo når den er kold! Kan værmen fra tændrøret gøre noget ved hætten når den er varm?
Nu har jeg fået sat den tomgangsskrue i, men stadig hjælper det ikke!

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 25-04-04 19:50

enten er det fordi chokeren sider fast ellers kan det være dine pakninger er i stykker..

Kommentar
Fra : chinabox

Dato : 25-04-04 21:11

Mine pakninger??? det tror jeg ikke, der er kompression.... den starter jo ogs når den er kold!

Kommentar
Fra : chinabox

Dato : 28-04-04 09:48

Okay nu har jeg lige snakket med en fra scooternet, han siger ogs at det er min tændspole der er defekt! jeg har bestilt en ny...... så håber det kommer til at fungerer!

Kommentar
Fra : chinabox

Dato : 30-04-04 18:39

Nu har jeg fået sat den nye tændspole på.... men den vil stadig ikke starte når den er varm, men kun kold! Det er som om at den tager gassen bedre end før, kører jøvnt med fuld gas! Kan det have noget med min dyse(hoveddyse) at gøre?
Det er en str. 110 til mit Polini Evo, kan den være for stor eller evt. for lille? Jeg har ogs en 98, 104 og en 118 jeg kan smide i. Ham jeg købte mit cylinder af sagde at han kørte med en str. 40 i tomgangsdyse, den som sidder i min 21mm dellorto er en str. 60, kan det have noget at gøre med at den ikke vil starte når den er varm? Please hjælp!!! happybent2003@hotmail.com min msn....

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 30-04-04 20:27

Prøv lidt forskellige dyser,det kan jo være .
Er kaburatoren ordentlig renset??
Juster den ordenlig.
Palle har et indlæg i"tips" tror jeg det var,om omdysning af ,PALLE jeg kan ikke huske hvor jeg læste det.
Prøv at find det i tips,chinabox.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-04-04 21:17

http://www.kandu.dk/dk/tip/5833
Ham du købte cylinderen af, havde vel ikke samme karburator på, og så kan størrelsen jo ikke sammenlignes.
Når den er varm og ikke vil starte, kan du jo tage tændrøret af og se om det er vådt og om hullet lugter af benzin.
Og hvis den er tør og ikke lugter, kan du jo prøve at give et par fingerbøl benzin gennem hullet og se om den så starter
Men skal jo heller aldrig give chooker til en varm motor.
Nu er dine pakninger vel i orden, feks. pakn. for indsugningsstuds:
http://www.thansen.dk/products.asp?c=245680285&n=904199401#xy
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : chinabox

Dato : 30-04-04 21:46

Han havde ogs en 21mm dellorto og han kørte med en str. 100, ved godt at man ikke bare kan kopiere det nr! Har haft en 118 i her til aften, den er alt for stor, 4 takter helt vildt! Så prøver med en 110 imorgen... Og vil lige tjekke mit tændrør, det er ellers helt nyt! Og Keldd min kab er lige blevet renset, skilt fuldstændig ad!!!

Kommentar
Fra : chinabox

Dato : 30-04-04 21:49

Kom lige i tanke om at det måske kan være "falsk" luft? På min dellorto 21mm, der hvor gaskablet er sat på, altså den sorte ting, hvor der sidder en fjedder og hvor gasspjældet sidder fast på, der mangler jeg en pakning og den kan ikke sidde ordenlig på fordi den er knækket! Kan det være at der kommer falsk luft ind som gør at den ikke vil starte når den er varm? Jeg har fået fat i min luftskrue, den som justerer gasspjældet, så det kan ikke være det!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-04-04 22:29

Nej jeg tror ikke det er nok med falsk luft som skal passere gasspjældet fra oven, men du kan da prøve en plastpose med elastik om gaskabel og om karburatortop.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : chinabox

Dato : 30-04-04 23:01

Okay.... hvad tror du så det kan være??? mit startrelæ?????

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-04-04 23:56

Nej startrelæet er i orden når motoren drejer rund med starteren.
Og der er jo også gnist på tændrøret når den er varm og skal startes? Så kan vi da udelukke alt elektrisk.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : chinabox

Dato : 01-05-04 00:05

Ja det er der!!!! Men forstår bare ikke hvorfor den ikke starter når den er varm! Jeg har lige fået ny tændspole, nu tager den gassen bedre! Men vil prøve at skifte til en mindre dyse imorgen, den str. 118 var alt for stor!

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 01-05-04 09:51

Der er heller ikke nogen af os andre der forstår det,men det må være ved karburatoren,
eller i karburatoren det går galt.....
Det kan du gøre,men læs lige Palles Tip een gang til.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : chinabox

Dato : 01-05-04 12:27

Okay nu har jeg fået læst det Pellebhansen skrev! :) Jeg ved bare ikke hvad der er i vejen! Den starter jo når den er kold, men går ret højt i tomgang, og når jeg giver lidt gas er det som om at den ikke falder ned igen selvom jeg slipper gashåndtaget! Har ellers smurt mit gaskabel og renset hele min kab!

Kommentar
Fra : chinabox

Dato : 01-05-04 14:42

nu har jeg skiftet til en str. 102 dyse, den tager gassen rigtig godt ved fuld gas! Når den er varm vil den godt starte, men kører meget lavt i tomgang og hvis man giver lidt gas på gashåndtaget, går den ud! Bruger man derimod chooker og giver lidt gas på håndtaget, kommer den op i omdrejninger og kører normalt!!! Hvad sker der for den???!!!!

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 01-05-04 17:32

Nu ikke noget med at sparke den chinabox,den er jo lige ved at være der.Vi skal lige have Palle med.
Hvis du har 2 dyser i,en tomgangsdyse og en højfartsdyse,skal du kigge på tomgangsdysen,eller den skrue du justerer
tomgangen med.Forresten var der ikke noget om at den var blevet væk?Og kom du nu en rigtig i, igen?
Lad os høre hvad Palle siger!
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-05-04 19:22

OK, Kører meget lavt i tomgang, ja det er den store fingerskrue der skal lidt ind.(med uret indtil du kan høre der kommer flere omdr.)
Citat:"og hvis man giver lidt gas på gashåndtaget, går den ud" Der må være en mindre skrue der også har en fjeder bag sig, som skal lidt ud, det kan godt være omdr. går ned, men det er ok, for den endelige tomgang skal stilles med den store fingerskrue.
Prøv at starte når den er varm, uden at give gas.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : chinabox

Dato : 01-05-04 19:39

Jeg har fået den store blanke skrue som justerer gasspjældet! Min tomgangsdyse er en str. 60, er det for stort? Okay pallebhansen, det vil jeg prøve engang i aften! I skal ha mange tak for hjælpen! ved ik om i læste dette, men da jeg kørte i eftermiddags var det som om at den blev ved med at give gas selvom jeg havde sluppet gashåndtaget! Har ellers smurt mit gaskabel....

Kommentar
Fra : chinabox

Dato : 01-05-04 19:43

Og desuden pallebhansen, når motoren er kold og den har kørt lidt står den ret så højt i tomgang, det jeg mener med at den kører lavt i tomgang, det er når jeg prøver at starte når den er varm uden brug af chooker. Hvis jeg derimod bruger chooker når den er varm, tøffer den lidt langsomt rundt men kommer!!!

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 01-05-04 20:18

Juster nu de to skruer på karburatoren som foreskrevet af Palle,så ordner det sig.
Det er jo her det går galt.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : chinabox

Dato : 01-05-04 20:27

Okay er næsten på vej der ud! :) Okay jeg håber at det er dem!

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 01-05-04 21:38

Vent til i morgen,istedet for at rode rundt i mørke.
H.Keldd.

Kommentar
Fra : chinabox

Dato : 01-05-04 22:07

Okay nu har jeg prøvet at justere de skrue som i foreslog! Men det hjalp ikke! Den tøffer lidt men går ud igen! Kan det være min tomgangsdyse som er for stor? det er en str. 60

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-05-04 22:57

Ja det er da ikke umuligt at den er for stor, men somregel passer den der sidder i orginalt. Men fejlen kan også ligge i hvis du har hævet din nål der sidder på gasspjældet, den skal længere ned hvis du ikke kan få en ordentlig tomgang, i det hele taget er der mange der hæver nålen fordi de tror at scooteren kører stærkere, men nålen har kun noget med tomgangen at gøre (Og lidt over tomgang) For når gassen er i bund, er nålen så højt oppe at den giver rigelig passage for den mængde benzin der kan komme op af strålerøret (Der kan jo ikke komme mere op end strålespidsen kan give)
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : chinabox

Dato : 01-05-04 23:49

Okay... jg ved ikke om den str. 60 der sidder i er standard?! Hvordan kan jeg flytte nålen længere ned? Har før prøvet at rode med nålen med synes ikke jeg kunne rykke med den?!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-05-04 23:55

Der sidder somregel en clip der kan trækkes sidelæns ud med en pincet.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : chinabox

Dato : 02-05-04 15:20

Har lige prøvet at justere nålen.... men synes ikke jeg kunne få den op eller ned! Og kunne ikke finde nogen clips som kunne trækkes ud! Det er en model phbg 21mm

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-05-04 15:47

Ja der skal nu være en låseclips af en eller anden slags, men sig mig engang, har du glemt at fylde dæmperolie i kammeret i toppen af din karburator. Den skal ikke fyldes helt, men sådan at det lille dæmperstempel er godt dækket.
Hvis man ikke bruger dæmperolie (eller alm. smøreolie), så farer gasspjældet for hurtigt op og ned, ved hjælp af motorens vaccum.
Hvis der ingen olie er på, er det nok der fejlen ligger, og ikke i nålens placering.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : chinabox

Dato : 02-05-04 21:33

Dæmperolie? Øh hvad er det? Oh hvor er det kammer på en dellorto? Jeg har jo haft den skilt total ad og fandt da ikke noget "kammer" hvor der var olie!!!! :)

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-05-04 01:08

Nå så undskyld, det er jo nok kun de ældste der kører med dæmper, jeg kan ikke finde billeder af din kun PHB typen.
http://www.retrodeluxe.dk/karburatorphbdk.htm
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : chinabox

Dato : 03-05-04 08:36

Øh så der skal altså ikke noget olie i???? Lortet vil stadig ikke starte når den er varm!'

Kommentar
Fra : chinabox

Dato : 03-05-04 11:37

nå men har tænkt mig at købe en helt ny kab, en ny dellorto 21mm, det må være min kab som laver lort i det

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 03-05-04 12:55

Det hænger nok på den, ja.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : chinabox

Dato : 03-05-04 16:00

Har lige fået at vide at det kan være min cdi som laver kludder i det når den blir varm! Men den kører jo godt nok efter lange ture på den! Men når man så slukker og prøver at starte, vil den ikke!!! Hvad siger i?

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 03-05-04 16:36

Han kan sagtens have ret.Jeg har selv været ude for det samme,bare omvendt.
Den ville ikke starte,når den var kold,før der var blevet varmet på CDI`en med en hårtørrer,kold lodning nok.
Men det hokus pokus der er inden i en CDI,kan nok drille,så det er da en mulighed du ikke skal overhøre.
Lad os høre hvad en CDI koster.
Hisen Keldd.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-05-04 16:55

Jeg siger, bliv hængende lidt endnu, før du farer ud og køber en ny karburator. Du må tænke på at Keldd og jeg er af den gamle skole, der ikke havde/har så mange penge, så vi flikkede tingene sammen så de kunne igen. Små kår, krigen osv. ha ha.
Nu er tråden også ved at være lang, men det piner mig, (og sikkert også Keldd) at vi ikke kan få den ski.. maskine til at gå ordentlig.
Er det varmen der forplanter sig fra cylinderen over i karburatoren, når den har stået "varm", og så får benzinen til at "koge". Det plejer man at afhjælpe med en extra tyk pakning mellem cylinder og karburator. Men nutidens scootere er jo blæserkølet og varmen kan jo ikke rigtig komme væk, derinde fra når den står stille.
Men jeg har også en anden mulig forklaring til startproblemet når den er varm, det er:
Der går en vaccumslange fra indsugningen og op til benzinhanen/dåsen, den åbner for benzinslangen ned til karburatoren.
Der er ikke så meget vaccum når alt er varmt, og man giver gas, så måske er vaccumdåsen/hanen svær at få åbnet med en varm motor.
Men når man bruger chooker kommer der meget mere vaccum, der kan åbne benzinhanen, det er jo godt, men desværre er den så lige ved at drukne.
Så prøv at starte den varme maskine, helt uden at give gas og chooker. Og hvis det ikke er nok, så prøv at starte, medens du suger i vaccumslangen, så den helt sikker åbner for dåsen/hanen og dermed helt sikker får benzin.
Jeg tror ikke rigtig på den med CDIèn, så skulle den da sidde et sted hvor den bliver meget varm af motoren, når den holder stille.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : chinabox

Dato : 03-05-04 20:54

en pakning siger du???? Og den skal jeg sætte mellem kab og cylinder???
Altså jeg skal prøve at suge i min vacum slange fra kab til vacumdåse? Altså den lille slange som går fra kab til vacum???? Så du mener at det kan være varmen som går at der ikke kommer benz? men så er det jo underligt at den kører godt nok efter nogle lange ture.... men når man så slukker og vil starte igen, er den død!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-05-04 21:12

Nej det er ikke underlig at den kører, når den først er igang, for så får den masser af vaccum, og også bedre vaccum når den er kold.
I stedet for at suge med munden kan du også bruge en sprøjte til at suge med. Eller tage benzinslangen af ved tanken, og så se om der løber benzin ud, hvergang du træder kickstart, eller elstart, men selvfølgelig når den er varm og problemet er der.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 03-05-04 22:05

Den er svær den her,du må arbejde med sagen chinabox,den Palle siger med benzintilførslen,prøv den,jeg har haft det system mistænkt længe.
Hilsen Keldd.
Øh Palle,er det rigtig at fnuller bullerpigen har skedekrampe??
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-05-04 23:34

Keldd:
Ja det skulle jo være let at efterprøve den med manglende benzintilførsel.
Angående det sidste spørgsmål, jeg har ikke turde prøve, den skal jo kunne holde nogle år mere. Man vil vel ikke have klemt den selvlysende i stykker.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : chinabox

Dato : 04-05-04 08:34

Jeg har taget benzinslangen af når den har været varm og ikke ville starte,og når jeg så træder på kickstarteren, kommer der ikke benzin hver gang, men nok kun ca. hver 4 gang! Men prøver at suge i vacumslangen fra kab......! Håber det hjælper! Tænkte på om man ikke bare kan pille den vacumdåse af ved tanken og køre uden vacum, altså og så sætte en prop i det lille vacum ved kab! Kan man gøre det???

Kommentar
Fra : chinabox

Dato : 04-05-04 09:32

kan en defekt vacumdåse være skyld i af min tomgang er meget højt..... og reimelig ustabil. Jeg mener at nogle gange går den højt i tomgang og andre gange lavt!!!!

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 04-05-04 10:58

Hmm,det lyder mere som en karburatorfejl.
Men jeg vil ikke sige nej til dit spørgsmål.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : chinabox

Dato : 04-05-04 11:12

karburator fejl? hvad tænker du på der??? den er lige blevet renset fuldstændig :) Men for fat på en vacumdåse imorgen!

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 04-05-04 15:42

Selv om du har renset karburatoren,kan den godt være justeret forkert.
Men lad os se hvad der sker med en ny vacumdåse.Det er en væmmelig historie den her,og du plejer jo ikke at give op
så på et tidspunkt,så flasker det sig.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : korn100

Dato : 04-05-04 15:44

det kan være at den får få meget ludt min hot 50 ville heller ikke starte når den var varm fordi der var hul i mit lufter tilter også skulle den kvæles igang!

Kommentar
Fra : chinabox

Dato : 04-05-04 17:08

Hej!

Jeg har lige tjekket min vacumdåse.... jeg pillede benzin slagen af ved kab og ligeledes vacumslangen.... derefter sugede jeg i vacumslangen og der kom benzin ud! Men når vacumslangen sidder på kab og jeg piller benzin slangen af, kommer der ikke benzin hver gang jeg tramper på kickstarteren....

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-05-04 18:28

Men der skal komme benzin hver gang du tramper, så er det jo ikke så mærkeligt at den ikke vil starte, vel?
Og det skyldes: Luftens masse er ikke så "god" ved varm luft, og hvis den står lidt højt i tomgang, så gasspjældet ikke er så langt nede, vil der ikke rigtig skabes nok vaccum ved den "langsomme" motorbevægelse, og endvidere er cylinderen ikke helt kørt til, så den laver ikke max vaccum, og yderlig forværres det hele af et godt powerluftfilter, der er lynhurtig til at undgå at der skabes tilstrækkelig vaccum. Og til slut den egentlige fejl, at vaccumdåsen ikke er fintfølende nok.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : chinabox

Dato : 04-05-04 19:09

Okay, det gør der ikke! Så du siger altså at en ny vacumdåse vil hjælpe? Har lige fået fortalt at det kan skyldes en utæt bundpakning! Der er ogs lidt slam ved den! Og jeg har ikke strammet pindboltene siden jeg satte mit cylinder på! :) Så hvad tror i det er? Det er jo bare underligt at der kommer benzin når jeg suger i vacumslangen...stadig defekt når der kommer benzin?

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 04-05-04 19:24

Bundpakningen alene kan vi nok ikke give skylden(er du enig Palle?),men du får det i orden china.
Og så må det handle om en anden vacumdåse,lad os håbe det er det.
Du kunne jo i første ombæring bytte dit powerluftfilter(se Palles indlæg),ud med det gamle,og se om du får mere vacum på benzintilførslen.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-05-04 19:48

Fuldstændig rigtig Keldd, men der sker da ikke noget ved at spænde pindboltene med MÅDE, eller skift pakning, og eventuelt en meget lille stribe flydende pakning (sammen med pakn.)på den ene del, feks. cylinderdelen, men aldrig så det løber nogen steder. Du kan godt bruge den gamle pakn. hvis den er hel og får flydende pakning.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : chinabox

Dato : 04-05-04 19:56

Okay... Jeg efterspænder de pindbolte imorgen, har desværre ikke flydende pakning! Jeg har kun powerfilter, ikke org, men håber det går! For snart en ny vacumdåse!

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 04-05-04 20:01

Næh nej,selfølgelig skal der spændes efter,og lidt flydende pakning.Og lad os så se hvad der sker.
Gud ved hvad fnullerbullerpigen laver i aften.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : Michaellehto

Dato : 04-05-04 22:20

hmm lige et side spring.. :D hvad fanen er vacumdåsen.. troede sku jeg vidste lidt om knallert :D

Kommentar
Fra : chinabox

Dato : 04-05-04 23:01

Okay.... jeg vil rode med det imorgen! Har fri der, også torsdag :) For en ny vacumdåse imorgen! Håber virkelig det hjælper.... og så skal de skruer spændes!

Kommentar
Fra : chinabox

Dato : 17-05-04 21:15

Okay.... Nu har jeg fået købt noget flydende pakning og fået smurt det på mine bundpakninger og toppakning. Nu kan den starte når den er varm hvis man altså bruger chooker. Men det må vel være min slidte vacumdåse som er skyld i at man skal bruge chooker når den er varm? Eller hva?

Men nu er problemet bare at den går RIGTIG højt i tomgang, ved ikke hvad der er galt, har prøvet at indstille min kab med de to skruer, men synes ikke det hjælper! Det er som om at den "hænger" i gassen når jeg giver lidt gas og slipper igen, så er det ikke altid at den falder! Hvad kan der være galt?

Kommentar
Fra : chinabox

Dato : 17-05-04 21:30

Og kan en mere eller mindre defekt vacumdåse være skyld i den meget høje tomgang?

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 17-05-04 22:35

Vi skal lige have Palle med på den her ,PALLE er du der,jeg tror nok Palle har svaret ja ,til den her et eller andet sted.
Lad os se om han er hjemme.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-05-04 01:15

Nej det er ikke vaccumdåsen der kan få den til at hænge i gassen, men måske membranen?
Du er sikker på du ikke kan få den til at reagere rigtig med luft/blandeskruen til tomgangen.?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : chinabox

Dato : 18-05-04 08:24

Ja jeg er ret sikker.... har prøvet at skrue på dem mange gange! Så du siger at det kan være min membran som er skyld i den høje tomgang og at den hænger i gassen? Så vil jeg prøvet at rense den med trykluft og se om det hjælper......

Kommentar
Fra : chinabox

Dato : 18-05-04 08:25

en anden ting, man skal stadig bruge chooker når den er varm for at få den startet! Pallebhansen, sagde du ikke engang noget om at det eer min vacumdåse som er mindre defekt?

Kommentar
Fra : chinabox

Dato : 18-05-04 17:25

Så nu har´jeg fundet problemet :) Det var mit gaskabel som var skyld i at den stod rigtig højt i tomgang! For et nyt imorgen og så skal den ellers have noget gas og smækkes op på de 110-115 som den kan køre i virkeligheden......

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 18-05-04 19:49

Vil det sige at vi ikke skal stritte den i havnen ???
Hilsen Keldd.
PS.Kan den starte når den er varm??

Kommentar
Fra : chinabox

Dato : 18-05-04 20:00

I havnen? det tror jeg ikke :) Ja det kan den godt!

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 18-05-04 20:30

Så er sagen jo klar,så skal spørgsmålet bare lukkes.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 18-05-04 20:32

Så er sagen jo klar,så skal spørgsmålet bare lukkes.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-06-04 15:41

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede afgivet og mistet pointene, nu skal du bare vælge den der skal have dem, og du kan kun vælge en.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-08-04 08:53

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen