/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Religion / Spørgsmål
10  molokyle 587
ang. uth kirke i horsens
Fra : lillia
Vist : 2164 gange
300 point
Dato : 22-04-04 18:21

ved ikke om dette er det rette sted for spørgsmål om kirker, men vi har lige været til konfirmation i søndags d. 18 april.
og ville lave en minde bog om denne store dag.. Problemet er så at jeg kan ikke finde nogle oplysninger om uth kirke på nettet, er der nogle har der ligger inde med oplysninger om hvornår kirken er blevet opført, og hvem der startede som præst osv. så ville jeg være meget glad..
skulle i være så heldige at i kunne finde et link er jeg også meget tak nemlig..

mvh. lillia

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 22-04-04 18:36

Hej
Her er et link: http://www.sogn.dk/uth/
PG

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-04-04 19:51
Kommentar
Fra : lillia

Dato : 23-04-04 05:52

tak skal i have nu har jeg da lidt og gøre med,
de begge to er rigtig gode den sidste vil jeg nok få mest ud af da den går vidrer til andre sider, men tager lige en kukker på dem begge.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 20-05-04 01:56

Hallo, er det ikke på tide at lukke spørgsmålet ? .. Accepter ét af svarene !
/PG

Kommentar
Fra : lillia

Dato : 21-05-04 06:52

på de to sider der er links til, har været ved at kigge på dem, der er bare et problem og det er at der står ikke de ting jeg skal bruge. jeg søger oplysninger om hvornår kirken er opført og hvem sder har været den første præst. men det står ikke på nogen af siderne, så jeg havde håbet på at der ville dukke nogle flere ting op omkring denne kirke....

Kommentar
Fra : hejda

Dato : 23-05-04 23:02

www.sogn.dk/uth kan du se hvem der er præst og evt. kordegn i den kirke. ring der til, vil være mit bedste råd.
hejda

Kommentar
Fra : lillia

Dato : 26-05-04 16:09

næh der står ikke så meget må så må jeg bare se om jeg kan finde mine oplysninger et andet stedevt rigne derud, selvom det gør det mere omstændigt, men ellers tak for venligheden.

Accepteret svar
Fra : hejda

Modtaget 300 point
Dato : 26-05-04 16:46

Hvis du klikker på præster og kirkefunktionærer i venstre side af skærmbilledet kommer der et nyt vindue frem. Her står at præsterne hedder Jens Peder Baggesgaard, tlf. 86538249, mail: JPB@km.dk og Elinor Agnete Jensen, 75645174, mail: ELJ@km.dk og Bettina Erbs Hillers, 75682448, mail: BEEH@km.dk og Anne Kobberø, mail: AOK@km.dk
Der er ikke nævnt kordegne eller andre kirkefunktionerer. Men her er da flere at "gribe" fat i.
Du kan også klikke på menighedsrådet i venstre side, og der dukker igen en række navne op.
Men Uht sogn har tilsyneladende ikke egen hjemmeside. Ellers ville du også kunne spore den via "sogneportalen".
Håber dette kan vise vej

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 26-05-04 23:19

Hvis du ikke lukker spørgsmålet, trods det factum det ikke blev 100% besvaret, vil det stå åbent "for ever" .. du kan ikke trække dine point tilbage, så ét af svarene må tildeles points.

Vi har spørgsmål der er både 2 og 3 år gamle !

/ PG

Godkendelse af svar
Fra : lillia

Dato : 31-05-04 18:45

Tak for svaret hejda.