/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Batteri opladning??
Fra : 100
Vist : 685 gange
100 point
Dato : 22-04-04 14:33

Jeg har en bærbar Vega+ pc hvor jeg lige har fået nyt batteri til.
Men jeg ved ikke om man bare skal putte strøm stiket i computeren
selv om man lige har brugt lidt af batteriet.
Jeg har hørt at det skulle blive dårligt hvis man oplader lidt af gangen og så bruger det.
Men kan det være sandt?

Mvh.
Jonathan David Delfs

Kommentar
Fra : 100

Dato : 22-04-04 14:34

Altså jeg mener om man godt kan oplade computeren lige som nyere mobiler,
hvor man bare kan oplade selv om der er mere batteri levetid tilbage.

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 110 point
Dato : 22-04-04 14:36

Batteriernes levetid forlænges ved at lave en fuld opladning, og derefter køre dem helt i bund.
Så det med "sjat ladning" er til skade forlevetiden.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 22-04-04 14:40

Her en artikel fra Råd og resultater.

http://www.fi.dk/test/bolig/genopladeligebatterier/rr960724.pdf/

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-04-04 14:42

Det kommer an på batterityperne. Nikkel Cadmium batterier er ikke glade for sjat ladning, hvorimod nikkel-metal og nikkel hybrid ikke tager skade. Se i din vejledning. Check hvilken batteritype vi taler om.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-04-04 14:51
Kommentar
Fra : 100

Dato : 22-04-04 14:56

Det er et Li-lon Batteri UN34BS1-E
Ku ikke lige finde nogen vejledning

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-04-04 15:00

Kig lige i mit link. Panasonic's Li Ion batterier fremhæver netop at de ingen memoryeffekt har, modsat de gammeldags akkumulatorer. Check nu for en sikkerheds skyld ved leverandøren. Men vær obs på at der stadig hænger meget ved fra "gamle dage".

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 22-04-04 15:12

Det eneste som er yderst vigtigt..... er at du får første gang du bruger batteriet lader det fuldstændigt op.

Så skulle du får en lang leve tide med et Li Ion batteri.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 06-05-04 15:07

Fik du svar, 100?

Kommentar
Fra : mastergamer

Dato : 25-05-04 22:22

Hey allesammen nu skal JEG fortælle jer det

der er tre Gode typer batterier Ni-hm står for nickel metal hydrid. Disse batterier kan oplades ca. 500-1000 gange og behøves ikke at være kørt flade. Nc står for Nickel Cadium de skal helst være kørt i bund før de oplades og kan også ca. blive opladt 500-1000 gange. Lithium Jon batterier er lidt ligesom Ni-Mh men de vejer ikke særlig meget. Disse batterier har også høj kapatitet altså har mere power og holder længere tid.

:D jeg håber du fik lidt ud af det med venlig hilsen Mastergamer ps. hvordan laver i den der smiley med propelkasketten???

Godkendelse af svar
Fra : 100

Dato : 01-06-04 15:00

Tak for svaret jakjoe.