/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Afspille dvd-film og andet
Fra : MarcDuncan
Vist : 529 gange
200 point
Dato : 22-04-04 14:02

Hej jeg har netop fået en brændt cd af en kammerat som har en slags firmapræsentation til mig på den.

Præsentationen minder lidt om en slags reklamefilm men når jeg sætter den i kan jeg ikke spille den!

Troede at den ville gå igang af sig selv ligesom når man smider en musik-cd i, men jeg må jo åbenbart mangle at installere noget.

Nogen som har et godt råd til hvad og hvor jeg finder det der skal downloades for at jeg kan afspille dvd-film og brændte cd'er med reklamefilm på?

De skal lige siges siges at jeg har XP...

På forhånd tak'

Marc

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-04 14:10

Kunne være den er brændt på et minus medie og du kun har plus eller omvendt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-04 14:11

Evt mangler du Codecs
http://www.fw.hu/galgonet/

Kommentar
Fra : RyeJensen

Dato : 22-04-04 14:13

Du skal have Windows Media Player 9, så kør en windows update og se, om du har alle opdateringer til Media player.

Jensen

Kommentar
Fra : stefanahm

Dato : 22-04-04 14:26

Hvad er filtypen *.???

Og til Refi : Findes der CD+R medier ????????????

Stefan

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-04 14:37

Ja - Hvis de er brændt i en + brænder

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-04 14:40

Men du har da ret at det ikke er det tomme medie der er +og -

Først når den bliver brændt - men det er vel underforstået

Kommentar
Fra : jensoline

Dato : 22-04-04 15:07

Et lille spgm fra sidelinien
Hv så når man sidder med en + - brænder #@:(

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 22-04-04 15:18

Hvis det er en cd er det vel i DIV X ,hvis det er på en dvd er det vel som der bliver foreslået med + og -
det fis med + og - cdér skal du ikke hænge dig i,forklaringen er et andet sted

Kommentar
Fra : MarcDuncan

Dato : 22-04-04 15:25

Til refi... ja den er fuldtstændig opdateret... så det kan ikke være det..

Kommentar
Fra : jensoline

Dato : 22-04-04 15:39

NÅ REFI
Du er atter igang med dine alter egoér,tag nu de 200 og luk spgm.Det er sjovt når du laver de numre,så ignorerer spørgeren fuldstændigt andre end dig,men du er jo også så klog

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 22-04-04 15:44

Til refi... ja den er fuldtstændig opdateret... ?????????????????????????????
Jeg tror sgu der er noget om snakken

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-04 15:54

I snakker i øst og svarer i vest - Hvem taler om opdateringer?

Var der noget der var uklart med hensyn til + og - ?

Kommentar
Fra : stefanahm

Dato : 22-04-04 16:00

Hvad er filnavnet på det di vil se/åbne - og hvad er filen døbt ?

Kommentar
Fra : briani

Dato : 22-04-04 17:04

Hejsa MarcDuncan

Jeg tror du mangler at installerer programmet Power Point
For at kunne se den der cd.

Du kan downloade en version her

http://www.lr.dk/landbrugsinfo/diverse/internetprogrammer.htm

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 22-04-04 17:12

>Refi.

Måske den er brændt i * eller / format

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-04 17:40

Går det ud på at gætte hvilken filformat "filmen" er i - eller hvad ?

Der tales om DVD-film og Reklamefilm - I taler om præsentationsprogrammer ?

Hvad skal man tro.......

Kommentar
Fra : stefanahm

Dato : 22-04-04 18:08

Da det jo er en firmapræsentation lyder det ikke usandsynligt at det er PowerPoint (som Brian skriver). Det er de fleste firmapræsentationer i dag.
DVD er det jo ikke da det er en brændt CD som præsentationen ligger på. Derfor ville det jo klart hjælpe på løsning af problemet hvis man vidste
om det er PPT, MPEG, WMV, AVI..........

Stefan

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 23-04-04 06:22

Svar nu REFI

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 23-04-04 11:31

Hej MarcDuncan

Der var en af de andre der sagde noget klog: Hvad hedder filen ???
Næste ting har du programmet der kan læse filen?
Hvis ikke!!! hvor kan du få det?

Lige nu er der en hel masse gætterier på hvad det er for et program og fil så - Ud via via "Min Computer" klik på dit CD-drev og sig hvad filnavn og Extension der står

Kommentar
Fra : MarcDuncan

Dato : 23-04-04 13:28

Hej jeg vd ikke om det her kan hjælpe... VTS_01_1 fylder 154KB og VIDEO_TS fylder 319.817KB og så er der også 3 andre filer som fylder 14KB

Kommentar
Fra : MarcDuncan

Dato : 23-04-04 13:31

VOB-filer kan det måske bruges til noget???

Accepteret svar
Fra : stefanahm

Modtaget 200 point
Dato : 23-04-04 13:41

Ja så er der jo ingen tvivl, det er DVD. Men er du sikker på det er en CD-Skive og ikke en DVD-Skive.

Det er et program til at afspille dvd du behøver.

Og sandsynligheden for problemet med + eller - medier er heller ikke udelukket.

Du kan sandsynligvis se på skiven om det er +R, -R, +RW, -RW. Kontroller derefter dit drev, der skal kunne afspille DVD, for hvilke medier det kan afspille !

Til DVD-drevet fulgte der vel et program til afspilning med !!!!

Håber det hjælper

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-04-04 16:14

Har du alle codecs opdateret - Hvis nej - opdater.
Dernæst er det stadig et spørgsmål om filen/filerne er brændt på en brænder i et format dit drev kan læse.
Dette uanset de kloge hoveder der prøver på at lave grin med det.
Så hvad hedder dit drev og hvad hedder mediet?
Hermed er PowerPoint udelukket.
VOB er en DVD fil = MPEG-2 program streams with additional info.

Kommentar
Fra : stefanahm

Dato : 23-04-04 16:19

Ja powerpoint er udelukket men ellers skriver REFI jo netop, dog med egne ord, hvad jeg allerede har skrevet

Dog 2½ time tidligere.

Stefan

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-04-04 18:59

Og atter 2½ time efter - Det kan være gentagelser fremmer forståelsen

Har det hjulpet ?????

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 24-04-04 23:40

Skal spgm nu først besvares næste mdr,når alle har glemt det??

Godkendelse af svar
Fra : MarcDuncan

Dato : 27-04-04 09:12

Tak for svaret stefanahm. det ledte mig til at finde ud af at det jeg havde på cd'en selvfølgelig var brændt ned på en data-disc og ikke en dvd-disc