/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Intetsigende indlæg til stillede spørgsm~
Fra : MissSmilla
Vist : 496 gange
1 point
Dato : 22-04-04 11:20

Er det normalt at brase ind i alle spørgsmål med dumme kommentarer?. Hvorfor holder folk sig ikke væk i stedet for at fylde op med intetsigende indlæg?

Jeg er bange for selv at udvikle denne adfærd, da det ser ud til at være meget brugt herinde..Det er forståeligt det sker i smalltak, men hvorfor også i alle andre emnegrupper?

Er det mon muligt, at folk tænker sig om en ekstra gang inden de smider tre enslydende kommentarer ind i et spørgsmål?

Accepteret svar
Fra : invisible

Modtaget 11 point
Dato : 22-04-04 11:25

Det er den danske kultur.

Se mig !!!!

90% af teksten i indlæg er:
"Jeg ved ikke noget om det, men jeg tror................"

Eller en omgang dobbeltmoralsk pladder.
"Hvor skal du vide noget om ........... Det er jo ulovligt"

Det kommer vi aldrig til livs, sådan er danskere bare. Vi kører jo også allesammen langt bedre bil end alle de andre, danske kan heller ikke indrømme at de nogle gange selv dummer sig i trafikken, det er altid de andre.

Der er mange sjove træk ved danske.

MissSmilla, du er ikke ved at udvikle noget, du følger blot dine danske instinkter.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-04 11:27

Kommentarer til et spørgsmål er ikke altid relateret til selve spørgsmålet men normalt altid henvendt til spørgeren.
Hvis spørgeren selv følger "smalltalklignende" op er det jo svært for andre at stoppe. Det må være spørgeren selv der beder om at få det stoppet.
At du får flere enslydende kommentarer til et spørgsmål er et teknisk problem, da Kandu engang imellem er lidt langsom til at acceptere "send indlæg" og dette får folk til at trykke flere gange med det resultat at indlæget kommer flere gange.

Kommentar
Fra : MissSmilla

Dato : 22-04-04 11:38

Enslydende kommentarer behøver ikke være et teknisk problem. Jeg har lige set tre mennesker skrive nøjagtig den samme kommentar lige efter hinanden. Kaldes det så for "spam"?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-04 11:49

Næ - blot 3 der tænker ens.

Jeg har skam set det.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 22-04-04 11:49

Og hvad siger MissSmilla, eller Fridaflip eller ?? til dette, utidig indblanding, anmassende?? :

http://www.kandu.dk/dk/spg/38930

Måske er ellebye admin og bestemmer hvor mange tips vi hver især må skrive..

Moedex du er ikke særlig sød. I det hele taget synes jeg mange af jer er dybt mærkelige. Ham der ellebye er han admin eller hvad?

Er du admin herinde elleby?

Hvad er formålet med at overfalde steffen15? og hvorfor nedgøre ham, som du mordex lige har gjort? oki du er nu ikke selv for smart, og sikkert heller ikke så gammel*gg*

Uhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh jeg bliver da helt skræmt. Mordex med stort M*gg*

Jeg er da heller ikke helt ny. Var tilmeldt engang i sommers, men havde glemt både mit nick og password og oprettede mig derfor påny.

At steffen heller ikke er helt ny.. betyder det så at I ikke er villige til at give ham en chance? Hvad nu hvis han bare ikke er logget på hver dag, og derfor ikke kan huske reglerne? Jeg synes skisme at I er mærkelige hele bundet!!!

Og undskyld mig, men denne Mordex er bare ikke rigtig klog. Jesus!!!!!!

Det er muligt i er mærkelige på forskellige måder. What do I know? jeg er jo bare en nytilkommen som ingen hjerne har

Sådan Steffen*gg*

Nej jeg er ikke ny hutlihut..har du besvær med at læse?

Year right!! står du også for at optælle rekorder elleby?

Det gør de da sikkert. Det ville jeg skisme også gøre hvis jeg var dem, eller du mener måske at jeg er "dem"?

Som jeg sagde tidligere er i mærkelige hele bundet!!

Kommentar
Fra : MissSmilla

Dato : 22-04-04 11:58

Hvad fa'en bilder du dig ind elleby? Hvad har mine indlæg fra en anden tråd med dette spørgsmål at gøre?

Kunne du ikke lige tage enten at smutte herfra eller forklare dig tydeligere. Du har vist meget travlt med at irettesætte andre brugere herinde. Måske bliver det nødvendigt at klage over dine beskyldninger. Forøvrigt glemte du at indsætte din egen kommetar, hvor du henvendt til an anden bruger gør opmærksom på denne Steffen15 første logind.

Hvad kommer det dig ved, hvornår der er blevet logget ind første gang? skal folk stå til regnskab overfor dig Grand Master?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-04-04 12:02

MissSmilla skaber sig på samme måde som frida-flip.
Mon de er ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-04 12:06

"MissSmilla"
Om du er ny eller gammel er egentlig underordnet.
Det der er ved at foregå i øjeblikket og i aftes er kun chikane.
Der forsøges at sættes to grupper op mod hinanden og det fører ikke til noget.
Det er både spild af tid og kræfter at forsøge at få dette board til at falde sammen.
Det eneste der opnås er at Kandu bliver endnu hurtigere til at smide folk ud - og jeg forstår dem.
Bare se det pointgiveri der blev affødt af gårsdagens polymik - Det er væk - slettet.
Og det vil garanteret gå hurtigere og hurtigere.
Så hvis du mener Kandu drives forkert så find et andet board - Du er jo tilsyneladende ikke interesseret nok i at være her, så var du jo nok allerede "superbruger" - eller har det en anden årsag?

Kommentar
Fra : MissSmilla

Dato : 22-04-04 12:15

Hvad mener du med at være superbruger refi? Er det noget man skal være, eller bestemmer man selv det?

Du skriver også "Om du er ny eller gammel er egentlig underordnet" Ja det skulle jeg da mene, men elleby og nu også teil mener tilsyneladende noget andet. Det er ikke skudt ved siden af når jeg igår udtalte at I er "mærkelige"...det er I sku*gg*

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-04 12:26

citat:
Hvad mener du med at være superbruger refi? Er det noget man skal være, eller bestemmer man selv det?

Jo - det er det - derfor spurgte jeg også....

Men der er da ingen der tvinger dig til at blive.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-04 12:27

Jo - det gør man.... skulle der stå.

Kommentar
Fra : MissSmilla

Dato : 22-04-04 12:29

Og hvad angår utidig indblanding Grand Master elleby, så lagde du sku selv op til "røvfuld" i aftes, da du på ondskabsfuld vis ligger et tip ud, hvor du RÅBER af Steffen15. om hans måde at gøre det på.

Da du i tråden "elleby" skriver et indlæg, gør du jo ikke engang Steffen15 opmærksom på, hvordan han i stedet kan gøre. Det er der en anden "tedd" der forsøger at forklare ham...ikke dig vel?? hvilket havde været mere anstændigt efter dit RÅBERI!!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-04 12:34

Er dit oprindelige spørgsmål besvaret tilfredsstillende ?

Kommentar
Fra : MissSmilla

Dato : 22-04-04 12:39

Hvorfor det.. vil du gerne at jeg lukker det?????????????????????????????????????
Det har ski da kun stået åben i godt en time, men det er der måske også regler for?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-04 12:45

Nu forsøger jeg at tale pænt til dig - MEN DET TRÆNGER TILSYNELADENDE IKKE IND.

Dette er ikke smalltalk - og du vil jo så gerne holde dig til reglerne - eller hvad?

Ønsker du bare at vi kevler videre om hvad man må og ikke må?

Fortsat God Dag.

Kommentar
Fra : MissSmilla

Dato : 22-04-04 12:54

Well refi.. nu råber du jo også*gg* og hvad jeg har lyst til at kevle om er jo egentlig slet ikke op til mig. The Grand Master maser sig ind med beskyldninger om hvem jeg er, og så er det da klart at jeg stejler, men det er måske bare kotyme herinde at han opfører sig som moderator sammen med denne teil og en vis Bjarne.

Fortsat god dag..hvem fa'en siger at den har været god?

Kommentar
Fra : lykkebo4

Dato : 22-04-04 13:37

jeg har ikke lyst til at svare på noget af dette-da det indlæg ikke har nogen mening- i at lave et lille indlæg om et eller andet.

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 22-04-04 13:56

Go´dag til jer debatører.

Mon ikke det her er småt nok.
Jeg har været "på" siden foråret 2003 og fået megen hjælp og seriøse forslag til løsning/løsninger på de ting jeg har spurgt om eller været i tvivl om.

Svar fra mange profiler. Beckski-CLAN-majbritt05-emesen-srhansen-manse9933-als-briani-molokyle-rellom-grethes-Eyvind-kanjegik-bamtam-tedd-staabien-arlet-grausen-ans-toupie-Dizzim-BjarneD-Mordex.

Som I kan se er det et bredt udsnit af profiler og mange af dem optræder ikke mere eller i hvert fald er det længe siden de er set og det er ærgerligt.

Min teori går ud på at de er blevet væk fra foraet p.g.a. den fnidder og fnadder bla.a. denne her tråd repræsenterer.

Min bøn til jer er: Skriv pænt til og om hinanden, accepter og respekter de forskelligheder vi alle er i besiddelse af og brug "krudtet" på hjælp til dem der spørger.

Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-04-04 15:07

Tjae... mine abonneringer er : Lystfiskeri, Fisk, Andre Interesser, Andre dyr, Psykologi, Filosofi, Politik, Anden Videnskab, Sexualitet, Andet Hus & Have, Browser, Websites, Hjemmesider, Andet Internet, Pc'er, MS Windows, DOS, Java, HTML, DHTML, Javascript, Anden Udvikling, Kandu.dk og Smalltalk.

Jeg støder stort set ikke på pladdernakker i disse katagorier. Det skulle da lige være Kandu.dk og Smalltalk

Jeg er selv temmelig snaksaglig (..med tryk på saglig) synes jeg selv, men prøver at beherske mig og holde mig til emnet. Dette giver nemlig også flest point. Da hele min mission her på Kandu.dk er at opnå flest mulig point og blive No. 1 i Statistikken kaster jeg mig også ind i kategorier jeg ikke abonnerer på, når de dukker op i Seneste 25. Dog kun når jeg selv synes jeg har noget relevant at bidrage med. I modsat fald daffer jeg lige så stille og roligt af igen ...uden at kommenterer. Er jeg nysgerrig efter svaret; sætter jeg et flueben og sender en tom kommentar. Så kan jeg læse det svar der accepteres, hvis og når det kommer, og forhåbentlig blive beriget med nyttig information.

invisible -> Jeg mener det er iorden at komme med en kommentar selvom det kun bygger på formodninger. Det kunne jo være det hjalp spørgeren eller andre medkommentatorer på vej med løsningen af problemet.
Jeg gør også opmærksom på hvis spørgsmålet er på kanten af loven. Dette oftest blot som en oplysning til spørgeren at han/hun deltager på kandu.dk under strafansvar.

refi's kommentar Dato : 22-04-04 11:27 kan jeg kun tilslutte mig

ellebye synes jeg at brugerne her på sitet ofte er ude efter og jeg fatter personligt simpelthen ikke hvorfor
I mine øjne er ellebye et stort plus for Kandu.dk og betragter ellebye som både kompetent, vidende og oprigtig. Dette siger jeg ikke for at få 'fedterøvs' tillæg af ellebye eller andre, men fordi jeg mener det !!!

ibasa -> Enig.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : MissSmilla

Dato : 22-04-04 15:13

Tak for svaret invisible.

Kommentar
Fra : MissSmilla

Dato : 22-04-04 15:21

Fint indlæg fra Molekyle. Eneste minus er at jeg bestemt ikke er enig med hensyn til profilen elleby. Det er hverken pænt eller høfligt at tale hen over hovedet på folk som han gjorde i aftes overfor Steffen15.

Og endnu mindre pænt er det at lægge et indlæg ind her kun med mine kommetarer så helheden mistes, og samtidig beskylde mig for at være en anden profil..Så nej Molekyle, den skal du sku længere ud på landet med.

Kommentar
Fra : lykkebo4

Dato : 22-04-04 15:38

til ibisa. er det korrekt.
jeg vil gerne give dig ret i at det er rarest med et seriøst program. Jeg skøjter forbi det og ser på det seriøse.

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 22-04-04 15:38

Hej igen.
Godt indlæg Molo. Vedr. ellebye er jeg enig i at profilen er et + for dette forum. Og MissSmilla, lige her har vi en forskellig opfattelse og det var egentligt det jeg mente med "accepter og respekter" forskelligheder. Tænk hvis vi alle var ens, hvor livet ville blive kedeligt.
SÅåååååååå for forskelligheden og tak herfra.

Ha´en go´dag alle sammen.
Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-04-04 15:44

MissSmilla -> Det er da bare helt iorden vi ikke er enige i alt. Jeg kan betro dig, jeg heller ikke er enig med ellebye i alt

Igen må jeg med sorg i sinde give ibasa ret

Tjytelyt </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 22-04-04 16:10

Til ibasa men også alle andre debatører.

ibasa, du formulerer dig som jeg ikke kunne ha´ gjort meget bedre. Jeg har selv fået mange gode råd og hjælp her på kandu gennem tiden.
Når jeg ser hvordan nogle brugere af kandu, der mener de kan bruge dette forum til at abstrahere fra deres frustrationer i en måske kedelig hverdag,
eller hvad ved jeg, jamen det er livet sg...... da for kort til.

Jeg appelerer meget til, stop denne form for debat, den er utrolig destruktiv for kandu.dk, denne appel er også rettet berettiget/uberettiget til kandu.

Med venlig hilsen

tadeo