/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
En slags Bil-Revyen på Internet?
Fra : MacDaddy
Vist : 2364 gange
100 point
Dato : 22-05-02 01:36

Hej Folkens..

Kender I den situation, at man lige vil slå specifikationerne op på en ældre bil - men at man ikke har Bil-Revyen fra den konkrete årgang og dermed ikke kan finde de nødvendige data...??!!

Hvis der er een, der kender til et sted på Internet, hvor man kan slå data op på alle mulige biler fra forskellige årgange, så del lige web-adressen med os andre...

MacDaddy
Opel Vectra Gl - "GL" for gammel...

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-05-02 05:42

"MacDaddy" <MacDaddy.news@kandu.dk> skrev :

>Hvis der er een, der kender til et sted på Internet, hvor man kan slå
>data op på alle mulige biler fra forskellige årgange, så del lige
>web-adressen med os andre...

hmmmmm..... hvorfor ikke blot bruge gruppen her - vores "orakel"
oppe i Brønderslev, også lydende navnet "Verner" er dælme svær at
skjule noget for - han er sgu' gruppens svar på det levende danmarks
kort, rent bilmæssigt :)

Hvis man skulle lægge diskplads til den viden der er opsamlet i
gruppen - så kunne man vist hurtigt blive brødflov hvad diske angår.
--

jan@stevns.net - www.stevns.net

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.stevns.net/dkfritidbil

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-05-02 07:01

On Wed, 22 May 2002 06:41:31 +0200, jan@stevns.net wrote:

>"MacDaddy" <MacDaddy.news@kandu.dk> skrev :
>
>>Hvis der er een, der kender til et sted på Internet, hvor man kan slå
>>data op på alle mulige biler fra forskellige årgange, så del lige
>>web-adressen med os andre...
>
>hmmmmm..... hvorfor ikke blot bruge gruppen her - vores "orakel"
>oppe i Brønderslev, også lydende navnet "Verner" er dælme svær at
>skjule noget for - han er sgu' gruppens svar på det levende danmarks
>kort, rent bilmæssigt :)

Jow, tak for tilliden, men der er nu også andre, der er ganske godt
med, en vis Hr. Mogens er også ganske godt med og tillige ganske
hurtig på svartasten.

>
>Hvis man skulle lægge diskplads til den viden der er opsamlet i
>gruppen - så kunne man vist hurtigt blive brødflov hvad diske angår.

Ikke uenig
( Det er nordjysk og betyder: Fuldstændig og helt aldeles enig).

--
Venlig hilsen

Verner

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-05-02 07:03

On Tue, 21 May 2002 23:35:37 GMT, "MacDaddy" <MacDaddy.news@kandu.dk>
wrote:

>Hej Folkens..

Hej.....

>Kender I den situation, at man lige vil slå specifikationerne op på en
>ældre bil - men at man ikke har Bil-Revyen fra den konkrete årgang og
>dermed ikke kan finde de nødvendige data...??!!

Nej
Jeg har Bilrevy'en fra '77 til 2002 og har bestilt en udvidelse, idet
man stadig kan købe 3 opsamlingsværker (125 kr pr. stk) hos Bonniers
(tlf. 3910 3000).

De 3 værker er opbygget ligesom Bilrevyen blot uden alle billederne og
findes i udgaverne:
Alle biler fra 1968-97
Alle biler fra 1969-98
Alle biler fra 1970-99

Efter min gode vens mening (han har dem alle) er bogen "Alle biler fra
1968-97" den bedste, idet man i dén bl.a. kan se, hvor mange biler,
der var solgt i Danmark og hvormange, der var indreg., i 1996.

>Hvis der er een, der kender til et sted på Internet, hvor man kan slå
>data op på alle mulige biler fra forskellige årgange, så del lige
>web-adressen med os andre...

Dette link ka' hjælpe dig langt hen af vejen:
http://www.autoweek.nl --> CarBase --> Zoeken op merk - Alles
--
Mvh
Mr. Mogens

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-05-02 07:06

On Wed, 22 May 2002 08:00:40 +0200, Verner Johnsen
<vejoh@post10.tele.dk> wrote:

>Jow, tak for tilliden, men der er nu også andre, der er ganske godt
>med, en vis Hr. Mogens er også ganske godt med og tillige ganske
>hurtig på svartasten.

Tak for det, Verner.
Jeg har skrevet lidt uddybende om "muligheder ift. info om biler" i en
anden posting.

>>Hvis man skulle lægge diskplads til den viden der er opsamlet i
>>gruppen - så kunne man vist hurtigt blive brødflov hvad diske angår.

>Ikke uenig
>( Det er nordjysk og betyder: Fuldstændig og helt aldeles enig).

LOL
--
Mvh
Mr. Mogens

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 100 point
Dato : 22-05-02 09:58

Hej MacDaddy
prøv at se her
http://www.statsbiblioteket.dk/gentofte/bil-revyen.shtml
det kræver dog man har et adgangsforhold
Dette betyder at der kun er fuld adgang til siderne fra danske biblioteker. Der er ikke mulig for adgang for private brugere.Ønsker du at benytte projeket bedes du henvende dig på dit lokale bibliotek.
Mvh Brian

Godkendelse af svar
Fra : MacDaddy

Dato : 30-05-02 17:32

Tak for svaret briani.