/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Er folk SINDSYGE??
Fra : Jernladyen
Vist : 785 gange
50 point
Dato : 21-04-04 21:04

Jeg faldt lige over denne artikel i vores lokalnyheder:

Onsdag d. 21. april 2004, kl. 11:46

Kat skudt med luftgevær

Endnu et kæledyr mishandlet på det grusomste

Ukendte dyremishandlere i Slagelse har skudt en kat med et luftgevær. Det fortæller Sjællands Tidende. Katten overlevede, men skulle have bortopereret hagl fra forbenet. Desuden er lårbensknoglen knust.

- Der kan jo blot være tale om slemme drengestreger. Men jeg synes, at det er ubehageligt, hvis nogen går og skamskyder katte for sjov, siger ejeren, der nu har meldt sagen til politiet.

For to uger siden fik en kat i Næstved skåret begge ører af.

For noget længere siden blev en kat både hængt og skudt i Næstved.

HVAD ER DER GALT MED FOLK????????? Jeg bliver simpelthen SÅ stiktosset, når folk ikke behandler deres dyr ordentligt. Men at behandle dyr på denne måde, så bliver jeg simpelthen ondskabsfuld. Jeg ville meget gerne være alene i en time eller to med de u-dyr, der kan behandle et dyr på nogle af disse måder. Jeg ville ikke slå dem ihjel, men de ville bruge resten af deres liv på at ønske, at jeg havde gjort det.

Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-04-04 21:06

Hvad er dit spørgsmål?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-04-04 21:11

Ja det er folk det kan du jo nok se
Mvh Sune
Ps jeg kan heller ikke klarer sådan noget Jette

Kommentar
Fra : deleur

Dato : 21-04-04 21:11

spørgsmålet lød : hvad er der galt med folk?
Tja Jette, nogle mennesker er bare forskruede i hovedet - hvorfor slår mennesker hinanden ihjel, hvorfor er der krig ...ja . hvorfor. Dit spørgsmål er alt for stort og er vel ret beset retorisk?

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 21-04-04 21:12

Det er, hvad der kan få folk til at behandle dyr på ovennævnte måde.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-04-04 21:14

Det kan vi skrive tusindvis af bøger om.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 21-04-04 21:17

Hej Deleur.
Ja det er nok for stor en bid at svare på sådan lige. Men jeg fatter simpelthen ikke hvad der stikker folk nu om stunder. De mishandler/myrder/voldtager andre mennesker på stribe og dyrene bliver mishandlet i et enormt antal.
Er det fordi der er for stort pres på i hverdagen, at folk bliver såden? Er de selv blevet mishandlet som børn? Er de blevet totalt overset til fordel for mors og fars pengepung/hunden/katten eller hvad stikker der dem??

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 21-04-04 21:19

hvis man er rigtig psykopat, så har man helt sikkert pint dyr som lille!!!!!???

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 21-04-04 21:25

jeg har forresten engang da jeg var en 6-8 år, korsfæstet en frø, og derefter søsat den.det var da meget sjovt!!!
jeg fandt også en stor skruptusse/monsterfrø.først kastede jeg den op i luften med et forskallingsbræt. da den landede hældte jeg den over med motorolie og jagtede den med en økse!!! når min fætter var på ferie fangede vi små babyfrøer og puttede den ned i et syltetøjsglas med oktan98. de blev helt hvide inden motoren satte ud......

..Jo det var sku tider!!!

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 21-04-04 21:31

Og..
min fætter mente godt at en frø kunne tale...med de rigtige overtalelsesmidler.midlet var et skruestik som fætter betjente med stor iver.vi tog et ben ad gangen......så frøen fik lidt betænkningstid.men tale, det ville den ikke!!!

den omkom senere ved et frø-downhill løb, som vi selv styrede!!!!!!

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 21-04-04 21:31

hej jernlady
folk der mishandler dyr og børn er splitterravende sindssyge - jeg kan blive hysterisk af at tænke på det - det er til at brække sig over. hvorfor nogle mennesker er sådan tør jeg næsten ikke tænke på, men der må sgu være sprunget en sikring et eller andet sted. hvis de kom forbi hos mig fik de et skud hagl eller ørerne skåret af. tja - se bare hvor jeg hidser mig op. mon det skyldes manglende omsorg og mishandling i barndommen - jeg tror det er der vi skal hen ad.
bare forfærdeligt at mennesker kan blive så rædselsfulde.
mvh ahtn.

Kommentar
Fra : deleur

Dato : 21-04-04 21:36

Jeg tror årsagerne til folks besynderlige adfærd er mange og meget forskellige! - Og man læser konstant om drab, voldtægter osv... men det gør noget ved os, når det rammer børn og dyr! Det kan vi bare ikke snuppe..
Men folk der gør sådan noget er psykisk syge! - Psykisk sygdom kan skyldes arv, miljø og meget andet - Frygteligt er det, for det vil ALTID være blandt os.
Hilsen Deleur

Kommentar
Fra : MissSmilla

Dato : 21-04-04 21:37

Men tænker I over, at vi hver dag bekæmper insekter. Træder på edderkopper og lignende. Er det bare fordi at katten har en blød pels det er så skrækkeligt. Ikke fordi jeg synes det er i orden...bare en tanke!!

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 21-04-04 21:38

Hej ahtn.
Ja det er så sandt som det er sagt (skrevet).
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : deleur

Dato : 21-04-04 21:40

Smilla - jeg synes ikke man kan sammenligne at træde på edderkopper med metodisk mishandling af dyr. I disse situationer nyder mishandleren jo at de sit "offer" lide. Jeg ved ikke med dig - men jeg kan dårlig nok træde på en edderkop og samtidig se på det ! altså - Jeg nyder ikke synet......Mennekser der udfører den slags handlinger som beskrevet ovenfor - får en følelse af magt og kan lide at se lidelser = psykisk sygdom!
hilsen deleur

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 21-04-04 21:43

Hej missSmilla.
Det har du jo så ret i - bortset fra, at jeg ikke slå edderkopper ihjel. De store tager kattene, de små sætter jeg udenfor (så de kan kravle ind og blive ædt, når de er store). Men fluer, myg o.s.v. får et uvenligt "klap" på ryggen. MEN, det er en hurtig død. Det andet er ondskabsfuldt pineri. På et behandlingshjem for psykotiske børn, jeg arbejdede på engang, havde vi en lille knægt der simpelthen elskede at fange frøer. Han gik rundt et stykke tid med dem i lommen, så hev han benene af dem. Han havde den undskyldning, at han var sindsyg, men hvad er de andres undskyldning???
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 21-04-04 21:45

misssmilla -
det gør vi ikke allesammen - jeg kan sgu ikke engang slå en flue ihjel - jeg synes det er så forkert at slå ihjel - men ok - hvis myrene invaderer huset er jeg jo også med på bekæmpelse - men i princippet synes jeg det er forkert.
men det er rigtigt - jo mere nuttede vi synes dyrene er, jo værre synes vi det er at slå dem ihjel. men at slå ihjel betyder jo ikke nødvendigvis det sammen som at mishandle.
mvh ahtn.

Kommentar
Fra : MissSmilla

Dato : 21-04-04 21:46

Yes.. jeg nyder at slå edderkopper ihjel... Så jeg er sikkert også en psykopat
I øvrigt har jeg heller ingen skrupler over at sætte musefælder op*S*

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 21-04-04 21:52

Hej deleur.
Du har også ret i begge dine indlæg. Det er nok rigtigt, det er værre at tage, når det er børn og dyr, det går ud over. Begge dele får meget "varme" følelser op i mig. Jeg ville sandt for dyden ønske, at jeg kunne få fingre i dem der gjorde det, sindsyge eller ej.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : 25

Dato : 21-04-04 22:45

Det er alt for let at anskaffe dyr, der er alt for mange der har manglende omsorg, respekt o.s.v.

Jeg bliver også meget vred når dyr bliver mishandlet.

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 21-04-04 22:45

vi laver for tiden en del smedearbejde på et lokalt DLG. en ansat så en rotte fræse ind i en silo som ikke længere er i brug.han løb fluks hen og lukkede siloen."så kan den sku rådne op " sagde han med et tilfreds smil.vi andre smilede også.
en anden dag fangede han en due inde i hallen.han kom hen og viste den til os."du kan jo lukke den ud" foreslog en. "næee nej...den kommer sku bare ind igen" sagde han og bankede duens hoved ind i den nærmeste betonsøjle!!!
han smilte......det gjorde vi andre osse!!!

er han psykopat???????
er vi andre psykopater????????

Kommentar
Fra : deleur

Dato : 21-04-04 22:53

webgun- Rotten skullle aflives ordentligt - IKKE rådne op - eller som set i kloakrør gnave sig igennem for at finde mere føde! Iøvrigt er rotten et SKADEDYR(en kan blive til 800 om året- og bestanden skal jo holdes nede *G*
Mht. duen - DET er sgu da SYGT !Men hvad -når den ansatte fik afløb for sine agressioner på den måde , kan det jo være hans kone, kæreste, unger eller hund slipper for at blive vappet af ham!
GIV mig en eneste god grund til at duens hoved blev smadret - Var det mon for at hævde sig i jeres lille interne flok!"

Kommentar
Fra : MissSmilla

Dato : 21-04-04 22:54

Faktisk de samme tanker jeg har webgun. Hvorfor er der forskel på om det er det ene eller andet dyr vi gør fortræd?

Jeg selv har i øjeblikket en fugl som ikke kan finde ud af, at mit stuevindue ikke er et spejl, og jeg er temmelig sikker på, at når/hvis jeg får fat på den så vrider jeg halsen rundt på den. Altså er jeg psykopatisk....øv!!

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 21-04-04 22:56

webgun - ja I er nogle psykopater - hvad fan... er det for en opførsel !!! kunne du tænke dig den samme behandling ??? det fortjener du næsten. føj for den lede.
ahtn

Kommentar
Fra : deleur

Dato : 21-04-04 22:58

Og webgun - "din meget sjove oplevelse"- med frøen, den hænger da ved hvaba' - mon det nu var så sjovt, siden du ikke har "glemt" oplevelsen! - Jeg gransker og gransker, det er ikke meget jeg kan huske fra 6 års alderen! Men, grumme ekperimenter hænger ved !
Og nej, jeg siger sgutte du er psykopat *G*

Kommentar
Fra : MissSmilla

Dato : 21-04-04 22:59

Hvad er forskellen på at vi giver mus og rotter gift, eller smadrer deres hoved som den omtalte due. Synes I det er humant, at de indtager noget som trækker væsken ud af kroppen, så deres organer tørrer helt ind?

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 21-04-04 23:01

Jernladyen.
du skriver at du bliver " ondskabsfuld" når du hører at folk piner dyr.ja du bliver faktisk så "ondskabsfuld" at du gerne vil tilbringe "en time eller to" med disse voldsudøvere.
du skriver endvidere at du ikke vil slå dem ihjel...men at de bagefter vil ønske at du havede gjort det.
Hmmm...2+2=4.
du foretrækker altså at pine mennesker frem for dyr???
er du måske sadist?????
eller er du måske bare en uskyldig psykopat????

vold avler vold!
er du ikke bare en lille smule dobbeltmoralsk?

Kommentar
Fra : deleur

Dato : 21-04-04 23:02

SMILLA hvorfor helv... vil du dreje halsen rundt på fuglen??????????
hvor mange gange flyver den lige ind i glasset????????
100 gange om dagen 200 eler 10000 det må da være mange gange, siden dine nerver er så
tyndslidte *LOL*

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 21-04-04 23:03

missSmílla
næh - der er ingen forskel - det er noget svineri det hele. i mit tidligere hus var der mus, - dem fangede vi og gik langt væk med dem og slap dem fri. hvis de så kom tilbage var det bare ærgerligt - så måtte vi jo fange dem een gang til.
mvh ahtn.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 21-04-04 23:08

For mig at se er der tale om fejladresserede agressioner, det er en del vrede der bliver plantet/udøvet mod dyr, i stedet for at aflevere sin vrede på rette adresse.

Kommentar
Fra : deleur

Dato : 21-04-04 23:08

Jeg har svært ved at acceptere sammenligningerne ml. skadedyrsbekæmpelse og afskæring af en kats ører f.eks -?!
Det kan man da ikke!

Kommentar
Fra : deleur

Dato : 21-04-04 23:09

JUBIIII - tak 25 vi er helt enige.

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 21-04-04 23:14

webgun
hvis det var dit kæledyr eller endda dit barn der blev pint, mishandlet eller slået ihjel - tror du så ikke du ville blive "ondskabsfuld" og ønske du kunne banke livet ud af den, der havde gjort det ???

og til Jernlady - den enkle svar er: Ja - folk er sindsyge !
mvh ahtn.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 21-04-04 23:18

Det slog mig lige, da jeg læste webguns sidste indlæg og ahtns reaktion på samme , at en af de ting folk mangler, helt sikkert er indfølingsevne. Men jeg synes også jeg kan læse på webguns indlæg, at han IKKE synes om det - men ikke havde modet til at sige fra?? Jeg må nu nok tilstå, at jeg havde som minimum havde skældt uhyret bælgen fuld, da han lukkede rotten ind i siloen (skadedyr er også dyr. Jeg kan fx. godt lide mus) og ved et uheld havde slået ham med noget tungt og hårdt på et helt bestemt sted, da han kvaste duen. Men det er jo ikke alle, der er lige hidsige og ligeglade med andre menneskers mening om en. Det er måske noget der kommer med alderen??
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : 25

Dato : 21-04-04 23:19

NOGLE FOLK ER SINDSYGE- IKKE ALLE.

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 21-04-04 23:22

hej jernlady
jeg tror ikke rigtigt jeg forstår hvad du mener med indfølingsevne - er det min du mener - eller hvad ?
mht. alder - jeg er 41 og bliver sgi stadig lige hidsig over uretfærdigheder.
mvh ahtn.

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 21-04-04 23:24

25 - nej men de, der piner dyr og børn er sgi sindsyge/skrupskøre/psykopater/idioter osv.
mvh ahtn.

Kommentar
Fra : MissSmilla

Dato : 21-04-04 23:27

-> deleur

Den fugl jeg taler om har i 14 dage banket på mit vindue mindst 100 gange hver dag, og jeg garanterer dig for at jeg er meget vred på den*gg*

Jeg er bestemt heller ikke tilhænger af, at folk skærer ørene af dyr bare for at more sig, men jeg synes faktisk debatten er spændende, fordi mange har et forkvaklet syn på hvad der okay at slå ihjel, og hvad der ikke er okay.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 21-04-04 23:29

Hej webgun.
Det er muligt, det er dobbeltmoralsk. Og ja, jeg kan langt bedre lide dyr end mennesker. Dyr lyver og bedrager ikke. De fleste overfalder ikke andre med mindre der er en grund til det. Du kan altid stole på et dyr, hvis du har behandlet det ordentligt. Det er ikke alle mennesker, man kan sige det om.
Jeg ved ikke, om jeg kunne få mig selv til at gøre de ting ved de mennesker, de har gjort mod dyrene, men jeg ville faktisk ønske jeg kunne. Om ikke andet kunne de da mærke, hvordan det føltes fx. at få skåret ørerne af.
At blive skudt i benet med et hagl har jeg prøvet. Det er ikke specielt behageligt, lige så lidt som det var et uheld.

Og til smilla.
Du kan få klistrmærker til at sætte på vinduerne, så fuglene kan se vinduerne. De kan ikke se dem, det er derfor de flyver ind i dem, ikke fordi de synes det er sjovt at genere dig.

Hilsen Jette

Kommentar
Fra : MissSmilla

Dato : 21-04-04 23:31

Jeg har et spørgsmål åben angående den skide fugl, og hvis en her kan fortælle mig hvad jeg skal gøre inden jeg slagter den, så er jeg da bestemt lydhør*S*

http://www.kandu.dk/dk/spg/38864

Kommentar
Fra : MissSmilla

Dato : 21-04-04 23:33

No Way Jette...Det virker ikke en skid med disse klistermærker..

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 21-04-04 23:34

deleur.
ang. rotten. for min skyld kan de rådne op allesammen.gerne i en silo, eller en kloak for den sags skyld!!
ang. duen. en god grund..Hmmm. det skulle da lige være at "der er nok af dem".personligt er jeg bedøvene.DLG-folkene er interne, os smede er externe.
ang.frøen. jeg husker det faktisk som værene ret sjovt/spændene at pine frøer.min fætter kan også huske det endnu her 25 år senere.det griner vi meget af.og herregud, det var jo bare en frø, og der var rigeligt af dem.....så ingen grumme tanker her.
iøvrigt har jeg klæbehjerne af format og husker feks stadig tlf.nr på gamle legekammerater.fra de gode gamle 08...... tider.jeg mener dog ikke at jeg husker det, jeg kan bare ikke glemme det.

missSmilla.
om det er det ene eller det andet dyr tror jeg er helt op til den enkelte.en skolelære har det nok dårligt med at slå den lille mus ihjel.ved siden af står naboen og skyder sin ko en kugle for panden, med et smil. byboen som overværer det hele mener at de begge er psykopater..vi er alle forskellige.

ahtn.
såe såee..nu ikke så sur!!! du bliver jo helt "skræmene psykopatisk"

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 21-04-04 23:44

Hej ahtn.
Nej, det er ikke din indfølingsevne, jeg mener. Det er dem, der piner dyrene. De kan åbenbart ikke sætte sig ind i, hvordan det føles.
M.h.t. alder, så er jeg 50 - og jeg bliver jo altså også temmelig hidsig, når jeg synes noget er forkert. Men dog ikke så hidsig som da jeg var 20. Dengang ville jeg uden tvivl have banket folk sønder og sammen, hvis jeg overværede en menneske/dyremishandling. I mine meget unge dage gik jeg meget efter "øje for øje - tand for tand".

Men folk er meget ligeglade med hinanden. Hvis nogen bliver overfaldet, ser de den anden vej eller går simpelthen deres vej. Jeg ved godt, det er farligt at blande sig nu om stunder, men derfor kunne jeg alligevel ikke stå og se på, nogen gjorde nogen noget, uanset om det er mennesker eller dyr. Mine venner siger godt nok til mig, at jeg render ind i en kasse øretæver en dag, men det er der så ikke noget at gøre ved. Jeg vil hellere have nogle ømme/brækkede (rib)ben, end at jeg vil se på sådan noget.

Man kan bare tage sådan noget som når der sker uheld/ulykker. Folk STIMLER sammen. Ikke for at hjælpe, men for at se så meget af det som muligt. Tit står de så meget i vejen, at redningsfolkene ikke kan komme til. Hvad er det for en indstilling???

Og nu går jeg i seng. God nat til jer alle.

Hilsen Jette

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 21-04-04 23:45

webgun
jeg bliver bare så skidesur over dyremishandling - og så er jeg ligeglad med om det er en flue eller en isbjørn.
og ja jeg bliver næsten psykopat over dette. meen - nu er det ved at være sent på dagen så jeg vil kravle i seng - og håbe der ingen myrer, edderkopper, lus og lopper mv. er i sengen - haha.
mvh ahtn.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 21-04-04 23:48

webgun, lige en bemærkning, inden jeg er helt gået. Der er også mennesker nok. Skal vi også smadre hovedet på dem??? Og hvad har det med duen at gøre, at i er externe?? Det gør da lige ondt på duen!!!!!!!

Hilsen Jette

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 21-04-04 23:49

ahtn.
hvis nogen som du nævner pinte feks mit barn(har dog ingen) eller kæledyr(heller ingen), ja så ville jeg da nok synge dem en gonatsang...eller to!!!

vi kan alle slå ihjel...om vi vil erkende det eller ej!!! det er jo som du nævner, blot et spørgsmål om hvor det enkelte individs grænser går.nogle vil self. hårdnakket påstå det modsatte!!!
men hvem har ikke hørt sætningen....."hvis du rør min familie, så slår jeg dig ihjel"

nå men nu får i fred fra mig.skal op kl. 0500.
jeg skal lige have min tiltrængte "psykopatsøvn".
men bare lad kanonen...er tilbage mandag.

Kommentar
Fra : MissSmilla

Dato : 21-04-04 23:56

Wauw!! at man ligefrem kan lide dyr bedre end sin egen race må siges at være lidt psykopatisk i min verden*gg*

Det kan da godt være at de ikke lyver og bedrager, men at de ikke slår ihjel for sjov er nu ikke rigtigt. Min søsters to fede katte har begge en tendens til at fange mus bare for at lege dem til døde..Det er skisme da psykopatisk*gg*

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 21-04-04 23:58

Med fare for at få ørerne revet helt af i denne debat, kunne jeg faktisk godt tænke mig, at ejerne også selv gjorde en indsats. Jeg har naboer på begge sider af mit hus, og det er altså hamrende irriterende, at deres skodkatte absolut skal ind til mig for at pisse og gøre mere. Den anden dag havde jeg brugt temmelig lang tid på at forberede noget sand til at lægge fliser dagen efter. Det var både trukket af og det hele - men da fliserne kom, havde mindst den ene af kattene været inde og hygge sig, så sandet flere steder var gravet op og ødelagt - og jeg kunne starte forfra.

Jeg skal gerne indrømme, at havde der været et gevær eller en tung sten i nærheden, er det ikke sikkert, at den havde overlevet i dag.

Helt ærligt, katteejere: I vil eddermageme også synes, at det ville være underligt, hvis jeg dagligt gik ind og lagde en klat på jeres trappe - så prøv evt. selv lige at styre jeres dyr - det er ikke alle, der er lige så begejstret for dem, som I er. Det kunne måske fjerne lidt af de trælse episoder (jeg går ud fra, at det ikke er folk selv, der skyder deres katte - men nærmere naboer, der er dødtrætte af at have dem rendende)

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 21-04-04 23:58

jernladyen.
det er rigtigt er der også er mennesker nok.om vi også skal smadre hovederne på dem???
tjaeee jeg ser da nyheder hver dag...og det ser ud som om at det går fint!!!

ang.extern..læs lige deleurs kommentar igen..der ligger tråden!!!

igen

Kommentar
Fra : bokke31

Dato : 22-04-04 00:31

EN TING DER ER SIKKERT I DENNE VERDEN og det er :----- DET ER KUN IRL DER OVERGÅR FANTASIEN,
det afspejler sig tydeligt på alle de afstumpet svar der er lagt her !! sorry folkens.....*S*

Det er (sjovt) og på sin vis, (dejligt) at læse, at erling_l mener at han har et problem med sine naboer` (pga katte)

!!.)dejligt--> fordi hvis det er dit største problem!! så er det jo ikke så ringe enda` erling_l..........tag en tur til Irak hvis du nogensinde igen kommer i tvivl om hvor godt du har det her hjemme og i din baghave....

Kommentar
Fra : Dennisq

Dato : 22-04-04 09:29

Rotter skal udryddes, lige meget på hvilken måde ! Jeg har set en fuldvoksen mand dø efter at have rørt ved rotte. De bærer
virkelige på nogle frygtlige sygdomme. Det samme gør by-duer, hvis man rør dem !

Kommentar
Fra : deleur

Dato : 22-04-04 12:36

Hej Jernlady - wow du fik da sat gang i sindene
WEBGUN: SOV GODT - JEG HÅBER FRØEN HAUNTER DIG *S*
ERLING: hvis du begynder at lægger klatter på ine trapper -så vil jeg sgu få dig indlagt, så MÅ det da rable for dig! Fórskellen på dig og en kat er nok lige lovlig langt ude, da du er et menneske og katte er dyr... - bare for forståelsen skyld *G*
SMILLA:- nej da, katte er ikke psykopatiske, når katte leger med mus, er det naturens orden - men når mennesker gør det - så er det sgu da komplet WEIRD! - og den meget omtalte og snart kværkede fugl... shit, hvad nu hvis den er en reinkarnation af din afdøde tipoldemor... tænk dig nu godt om *S*
DENNIS Q: ja rotter skal udryddes, de ER rndnu engang skade dyr!!!! spsml. er hvordan! - men ret interessant, at Webgun mener en indespærring i en silo er godt nok at anvende som aflivningsmetode - mon ikke det ville være en ide at få bygget nogle flere siloer STRAX!
Lige en mere til webgun ********** eksterne min BARE ... §: o)
ERLING_ : hold nu fast i tråden ! vi snakker ikke om din irritation over løstgående katte, men om dyremishandling generelt.. og så TROR jeg nok, at vi er ved at finde ud af, om Smilla og webgun er psykopatiske *LOL*
Ha' nu en rigtig god dag
deleur

Kommentar
Fra : MissSmilla

Dato : 22-04-04 13:14

Hehe..en reinkarnation af min døde tipoldemor - det havde jeg ikke taget med i mine betragtninger.

Jeg mener vitterlig ikke at jeg er psykopatisk deleur, men man kan jo aldrig vide sig for sikker. Faktisk kan jeg godt forstå ERLING_....det er da pi*** irriterende med alle de katte der render løs, men altså ikke det spørgsmålet handler om.

Jeg kunne nu godt tænke mig at vide, hvorfor det ikke er psykopatisk at katte leger en mus ihjel? mener du at fordi mennesker besidder en vis IQ så er det *Weird* hvis de gør det, men at katte er så uintelligente at det er naturligt. Jeg forstår udemærket naturens orden når det gælder om at katten skal skaffe sig føden, men når den "for sjov" piner et eventuelt fødeemne, er det så bare noget der skal katagoriseres ind under "naturens orden"?

Accepteret svar
Fra : deleur

Modtaget 50 point
Dato : 22-04-04 13:37

Først, nej vel er du da ej! Der ligger en klar klar definition på psykopati -: manglende realitetstestning hedder det! og der falder du helt igennem - beklager, du er ikke psykopat
Selvfølgelig er det da træls med løstgående katte - men det er da ikke kattenes skyld! Det er da os mennesker der er skyld i den slags problemer! -
Ang. katteadfærd... Uden at være "hjernedoktor, tør jeg godt påstå, at den menneskelige hjerne rummer endog mange flere nuancer end kattens - faktisk så mange, at den endnu ikke er kortlagt.
En kat er jo ikke i stand til logisk tænkning - men er drevet af drifter og instinkter.

Var vi ens, ville katten jo benytte det dertil indrettede mennesketoilet - skabt af og til mennesker - Jeg må dog erkende, at kattedyr nok på enkelte områder er klogere end vi mennesker /de dræber og forbruger føden for overlevelse - vi andre dræber og forbruger - mange gange bare fordi vi kan og sgu ikke fordi sulten banker på døren!

Ovenikøbet er mennesker så stupide, at de ikke engang formår at fordele den føde, der nu engang er til stede i verden. Kattens leg er et urinstinkt/jagtinstinkt! Vi har gjort dette "vilde dyr" tamt - og det vi opfatter som en dødelig leg med maden, kan sammelignes med det du sikkert har set i naturprogrammer, når løver o.lig, jager deres bytte!
Lad nu være med at ligge de stakkels katte for had! - men send en uvenlig tanke, til alle de som bare lukker deres "sommerhuskatte ud, eller undlader at kastrere og sterilisere osv!!!! - Og så er cirklen komplet - derfor ER det jo også nødvendigt at holde bestanden af skadedyr, f.eks rotter og mus NEDE!!!! OG SÅ TLBAGE TIL tråden : METODEN det gøres på, er det vi snakker om, skal rotten dø af sult i siloen, er det ok at spidde en frø... er det ok, at du vrider halsen rundt påtopoldemor - ?! Fuglene har jo ikke bygget husene vel? Var fuglene her ikke først 'hihi*
åh ja - en skøn tråd
miauv fra deleur.........
LIGE ET SIDSTE
pip pip: Jeg vil lige give de formodede katte/dyrehadere noget kasteskyts : JEG har 5 katte ( dem må jeg nøjes med, når jeg ikke har killinger (hehe) !!! 2 fugle (dem må jeg nøjes med når jeg ikke har unger - men heldigvis, har de lige nu 6 æg

Kommentar
Fra : sazzy

Dato : 22-04-04 17:41

HALLO ALLESAMMEN HER KOMMER ET LANGT INDLÆG MED EN SOM IKKE ER PSYKOPAT OG ER FULSTÆNDIG ENIG MED JERNLADY, ATHN, OG DELEUR.
HER ET DIGT SOM MISSSMILLA, WEB(GUN ÅH NEJ HVA´SKYDER DU MIG?) OG DEN LIDT FOR ÆRLIGE OLDING ERLING!
JEG ER SÅ GLAD FOR AT JEG IKKE SKAL LEVE MIT LIV SAMMEN MED JER 3 FOR SÅ VILLE JEG NOK FÅ LYST TIL AT SPYTTE OG BRÆKKE MIG PÅ JER, OG DET VILLE NOK IKKE VÆRE RART FOR JER.
JEG VED GODT AT HVERKEN JEG, JERNLADYEN ELLER EN HELT TREJDE KAN FÅ JER TIL AT ÆNDRE MENING. MEN DET ER JO HELLER IKKE MIN SKYLD AT I ER FØDT SOM PSYKOPATER.
LIGE NU SIDDER JEG OG AER MIN DEJLIGT BLØDE KAT, OG MÆRKER DEN KÆRLIGHED(JEG ER IKKE FORELSKET OG JEG ER HELLER IKKE (LUDER OG LEBBE) SOM JEG NOGLE GANGE LEDER EFTER I ANDRE MENNESKER.
DET ER ISÆR SÅDAN NOGLE SOM JER, DER KAN FÅ MIG TIL AT INDSE AT NOGLE BARE IKKE GODE MENNESKER, OG I MÅ MEGET GERNE GØRE NAR AF MIG DET FÅR I DET NOK OGSÅ BEDRE AF SELV.
OM JEG ØNSKER JER ONDT??? ØHH HVAD TROR I SELV? JA SELV OM I NOK FÅR DET LANGE LIV I IKKE HAR FORTJENT,
OG DET DER MED AT DER ER NOK MENNESKER, JA DER ER ALT FOR MANGE AF JERES SLAGS, SOM SKULLE VÆRE GLADE FOR AT I IKKE SIDDER PÅ EN HOSPITALSSENG OG KÆMPER FOR LIVET I IRAK, WHO GIVES A SHIT ANYWAY???
HVER GANG JEG STØDER PÅ FOLK SOM JER I BUSSEN, I SKOLEN, WHATEVER, BLIVER JEG STÆRKERE OG TÆNKER PÅ AT JEG SKAL NYDE LIVET SOM DET ER OG DET SKAL SKE NU.
HVORFOR LOGGER I JER IND PÅ KANDU, I KATTEEMNER HVIS I ALLIGEVEL IKKE KAN LIDE DYR?
NU VIL JEG GERNE VELSIGNE DEM DEM BETYDER NOGET FOR MIG: FAMILIE, VENNER, KATTE, OSV.
DET ER DET DER GØR MIG GLAD, SÅ HVORFOR KONCENTRERER I JER IKKE OM DET DER BEDYDER NOGET FOR JER??
I MÅ DA HAVE ANDRE INTERESSER END AT KLAGE OVER AT SKOD?KATTEN GÅR IND I HAVEN. BANKE EN DUE IND I EN MUR.VÆRE LED OG KED AF SÅDAN NOGET LIGEGYLDIGT SOM EN DUE RYGER IND I ENS VINDUE,( DU SOM ALLIGEVEL HADER DEN SKAL DA VÆRE GLAD FOR AT DET ER DUEN DER FØLER SMERTEN NÅR DENS HOVED CRASHER IND PÅ VINDUET FOR 200.ENDE GANG??
DET VAR MIT DIGT ELLER WHATEVER DET KALDES, OG EN VIGTIG HILSEN TIL DIG JETTE; JEG TROR DET ER BEDST AT DU LUKKER FOR SPØRGSMÅLET NU FOR ALLE ER VIDST HIDSIGE NOK LIGE NU! FØLER MED DIG

Kommentar
Fra : sazzy

Dato : 22-04-04 17:57

NED MED SMILLA!
NED MED WEBGUN!
NED MED ERLING!
NED MED DEM ALLE SAMMEN!

JETTE ER 4 SEJ!
AHTN ER 4 SEJ!
DELEUR ER 4 SEJ!
JEG ER 4 SEJ!
ALLE DYREVENNER ER 4 SEJE!

Kommentar
Fra : sazzy

Dato : 22-04-04 18:00

LIGE ET RIM TIL SMILLA: JEG ER SQ 4 SEJ, NEJ D R DU EJ,
JEG VED DU HADER MIG, JEG HADER OGSÅ DIG
JEG HAR FAT I MIT GREJ, 4 DU ER SQ 4 BLEG
SPIS EN HUNDESTEG, OG HVA RAGER D MIG
HÅBER SÅ DU DØR, FOR DU R SQ 4 SKØR
JEG LAVER BARE GRIN, MED DINE SKÆVE BEN

Kommentar
Fra : sazzy

Dato : 22-04-04 18:01

DET DER MED HUNDESTEG SAGDE JEG BARE 4DI D RIMEDE JEG ER MEGET IMOD AT SPISE HUNDESTEG

Kommentar
Fra : 25

Dato : 22-04-04 18:03

athn

Vi er enige.

Kommentar
Fra : sazzy

Dato : 22-04-04 18:03

MEN.....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
GÅ DOG JERES VEJ!!

Kommentar
Fra : deleur

Dato : 22-04-04 19:28

Så er alt vist sagt
hvad siger du jernlady § ; o)
aftenhilsen fra
deleur

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 22-04-04 22:03

tak for debatten allesammen - ja jeg tror også vi har været hele vejen rundt.
mvh ahtn.

Kommentar
Fra : deleur

Dato : 22-04-04 22:10

Selv tak ahtn... det var en af de "hotte"
aftenhilsen
deleur

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 22-04-04 22:43

Hej igen.
Ja, jeg skal da lige love for, der er kommet gang i indlæggene. For at starte, hvor jeg sluttede på indlæggene, så:

MissSmilla.
Det er nok en smule overdrevet, at jeg bedre kan lide dyr end mennesker. Det rigtige er nok, at jeg bedre kan lide dyr end de fleste mennesker. Er det psykopatisk, så er det helt i orden med mig. Mens vi er ved det unormale, så er det heller ikke normalt at være bange for en fugl. Og det er ikke alle katte, der leger med musen først. Vi har en kat, der afliver musene på stedet. Og så æder han noget af den. Resten lægger han på gulvet. Men kattene leger med musen bl.a. for at træne deres jagtinstinkter.

Erling, hvis du havde tænkt dig om, ville du vide, at sådan en dejlig grusflade var et rent paradis for en kat. Sikke dog et dejligt stort kattetoilet. Men det kunne jo også have været en ræv eller et andet dyr. Der bor jo andre end dig i verden. Hvis du havde tilrettelagt arbejdet ordentligt og afrettet et mindre stykke af gangen, og så lagt fliser på det, havde du ikke haft problemet. Og så lige en ting til: hvordan ser en skodkat ud??? Jeg har aldrig mødt en eller hørt om en før.

Dennisq: ikke alle rotter er syge. Men der er vel heller ingen grund til at røre en rotte med bare hænder??? Og ja, der er for mange rotter, men det er jo sådan set ikke rotternes skyld. Hvis kloaksystemet havde været fornyet i ordentlig tid, ville det ikke være så let for rotterne at komme igennem det, og lave reder alle vegne. Og hvis folk holdt deres have fri for spiseligt affald, ville det også hjælpe på rotteplagen. Mange aner ikke, at madvarer (kogte og stegte) IKKE må komme i komposten. Og når folk ikke ved det, lever rotterne fedt, godt og varmt, så de rigtig kan formere sig.
Hvad duerne angår, kan folk jo bare lade være med at fodre dem. Og det er vist kun et storbyproblem. Det er til gengæld et stort et - for duerne altså. Tænk på, hvordan de bliver behandlet. Og så har danskerne oven i købet selv indført dem - ligesom så mange andre dyrearter, der heller ikke bliver behandlet ordentligt. Prøv at søge på "klippedue" i Google billedsøg. Så vil du finde ud af, at den er indført fra Spanien.

Og til alle jer andre: tak for de gode indlæg.

Hilsen Jette

Godkendelse af svar
Fra : Jernladyen

Dato : 22-04-04 22:46

Tak for svaret deleur. Det var ikke nemt at afgøre, hvem der skulle have pointene, for der var en hel del gode indlæg.
Men tak for debatten allesammen.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : deleur

Dato : 22-04-04 22:48

Delv tak Jette.... en god og "ophidsende" debat du fik kørt i stilling der
sen aften hilsen
deleur

Kommentar
Fra : deleur

Dato : 22-04-04 22:51

- der skulle selvfølgelig stå. "SELV" TAK !!!
nej, det må ha' været en vanskelig afgørelse med pointene - du havde i princippet fortjent dem selv
SOV godt alle debatører ....
Deleur

Kommentar
Fra : sazzy

Dato : 23-04-04 13:45

JA JETTE, DET VAR EN GOD DEBAT AT KOMME AF MED SIN VREDE PÅ.
MEN FOLK ER ÅBENTBART STADIG MÆRKELIGE FOR DA JEG GIK OG MIN VENINDE GIK MED ARMENE OM HINANDEN SPURGTE ALLE FOLK FRA KLASSEN OM VI VAR KÆRESTER OG NOGEN KALDTE OS OVEN I KØBET LEBBER.
SÅ HELD OG LYKKE TIL DIG OG DE ANDRE DYREVENNER

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 23-04-04 23:20

Hej sazzy.
Der vil altid være nogle, der er mærkelige. De er nok misundelige over, at du og din veninde har et godt venskab. Hvis man altid tror og tænker det væreste om folk, får man ikke nogen gode venner, tror jeg, for ingen gider være ven med en, man ikke kan stole på. Og når folk tror det værste om folk, er det tit fordi de selv er nogle værre nogen.

Også rigtig meget held og lykke til dig og din veninde (og hendes kat)

Hilsen Jette

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 26-04-04 18:55

sassy.
jeg slipper skud..når jeg flipper ud...