/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
erfaring ang. CZ180 ccm søges søges
Fra : Dullermaren
Vist : 525 gange
375 point
Dato : 21-04-04 19:08

Hjælp ..............har en cz 180 ccm årgang 2000 den har aldrig fungeret efter hensigten,-
går bla altid i stå når den bliver varm øvøvøv hjælp !!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-04-04 19:56

Bla.? Hvad gør den da mere eller ikke gør ?? Det lyder som et kaburatorproblem men kan også være tændrør Du må fortælle lidt mere er der skiftet noget eller har du haft den på værksted for hvis det er noget den hele tiden har gjort har du vel fået set på den i garantiperioden??
Mvh sune

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 21-04-04 21:14

En CZ er normalt noget som kan køre hele året UANSET vejrliget. Du kan selvfølge have fået en "mandagsmodel". Når den går istå i varm tilstand lyder det som om at benzinen ikke "når frem til forbrændningskammeret" og det kan så være dine "køleklodser" mellem karb og cylinder som er for korte. Jeg løste netop dette problem på min gamle Bonneville ved at montere en tykkere pakning mellem mine karbs og topstykket. De 2 mm det gav var åbenbart nok til at få afledt mere varme fra motoren...du kan jo prøve at gøre det samme.

God fornøjelse.'
Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-04-04 00:19

Husk at lukke
Mvh sune

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 29-04-04 08:09

Hvis det ikke hjalp med mit første råd????...så kan du prøve at montere en anden karb. (evt. en MIKUNI eller en lidt mere "gammaldags" model:AMAL)
Det er (næsten) sikkert et benzinproblem du har når den går i stå med varm motor.

HJERTESUK: Jeg plus (i andre tilfælde) mange andre ville blive glad hvis du lige ville kommentere vores indlæg og ellers lukke spørgsmålet hvis du er tilfreds/har fået løst dit problem/kommet nærmere en løsning eller lign.

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : Dullermaren

Dato : 29-04-04 19:20

kommenterede det da jeg for højede.........men det er ikke kommet med
da jeg skal holde konfirmation på søndag, er uhyret lige på venteposition, skal nok lukke når problemet er løst !
nogen der evt har en manual?????