/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Jordbær dessert/kage
Fra : TheCon
Vist : 1832 gange
170 point
Dato : 21-04-04 15:54

Hej til alle.

Søger hjælp til opskrift på ovenstående.
Jeg har en gang fået en rigtig lækker "dessert/kage" hvor at ingridienserne var (som jeg husker det )
Jordbær og creme Fraiche eller ymer eller yoghurt og den var lavet således at jordbærrene blev stillet
i bunden på en springform og fyldet blev hældt ud over, derefter skulle den stå i køleskabet i mindst 4
timer for at stivne således at når sprinformen blev fjernet var der en meget fin kant med jordbær hele
vejen rundt........... for øvrigt tror jeg at der var en slags bund også muligvis en lagkagebund.

Er der nogen som måske lige kunne huske hvordan såen en lækkerbidsken bliver lavet.....
Vil meget gerne imponere min kæreste ved at lave lidt lækkert til hende.

På forhånd tak

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-04-04 17:07

Jeg har ikke fundet din kage.
men se her:
http://sol.spismed.dk/?r=463 ..........uhm. (men der er vist også lidt kalorier)
Emesen.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-04-04 18:10
Kommentar
Fra : bornholmkt

Dato : 21-04-04 21:35

hej The Con
kunne det være denne dessert du tænker på, selvom der ikke er creme fraiche i?

Jordbærdessert 4 pers.
tilberedningstid:30 minutter

Ingredienser:

500 gram friske jordbær
125 gram makroner
3 tsk god balsamicoeddike
4 stk. pasteuriseret æggeblommer
4 spsk flormelis
¼ liter piskefløde
100 gram marcipan

Fremgangsmåde:
Makronerne knuses og lægges i et fad.
Balsamicoeddike hældes over.
Jordbær renses og skæres i skiver og lægges henover makronerne. Husk at gemme nogle bær til pynt.
Æggeblommer og flormelis piskes med en håndmixer til det bliver hvidt.
Marcipanen rives fint og tilsættes æggemassen.
Fløden piskes til skum og vendes forsigtigt i æggemassen.
Cremen fordeles over jordbærrene.
Dessserten stilles i køleskab, hvor den skal trække ca. 3 timer
før servering.
Umiddelbart før serveringen kan desserten pyntes med jordbær
og/eller groft revet chokolade.
Tip: Jordbærene kan erstattes med hindbær, blommer eller brombær. Man skal bare udelade at tilsætte balsamicoeddike.

kilde:AnesMad.dk

bon appetit bornholmkt

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 21-04-04 22:14

Kvargkage

Kvargcreme:
3 blade husblas
200 g kvarg naturel
2 dl creme-fraiche 18%
120 g sukker (ca. 1½ dl)
2 tsk revet citronskal
2 spsk citronsaft
¼ l piskefløde

Læg husblasen i blød i koldt vand i 5 min.
Rør kvarg med creme fraiche, sukker og citronskal.
Træk husblasen op af vandet med det vand, der hænger ved.
Smelt den i vandbad.
Afkøl husblasen med citronsaft, og kom den i kvargblandingen under omrøring.
Pisk fløden stiv og vend den forsigtigt i cremen.

Bund:
50 g smør
125 g fuldkorns hvedekiks
1 portion kvargcreme

Smelt smørret.
Smuldr kiksene heri og bland det sammen.
Anbring en springform (uden bund) på et serveringsfad og kom blandingen heri.
Pres den godt sammen.
Her kan du så lægge jordbærrene
Hæld kvargcremen over, og stil kagen koldt nogle timer.

MVH
Camillasmoster

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 21-04-04 22:26

Hej igen

Se evt. mit tip vedr. fedt/sukker fattig kvargkage

MVH
Camillasmoster

Kommentar
Fra : alanya

Dato : 22-04-04 14:55

Desværre kan jeg ikke hjælpe dig, men hatten af, for dit mod til at imponere din pige på den måde.
Stort knuzz til jeg to.
hilsen alanya

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 23-04-04 09:18

Hvad så har du imponeret kæresten ???
Hav en god dag
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 23-04-04 10:04

Ja, det spørger jeg osse om.

Vi venter spændte på at høre, hvordan det gik.

MVH
Camillasmoster

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-04-04 15:32

Ja - og om den uhmm smagte godt.
Emesen.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-04-04 00:19

Husk at lukke
Mvh sune

Kommentar
Fra : Ghetto_ztar

Dato : 03-05-04 00:19

HeeeeY Dér.....

hva´så alle sammen?
jeg har været kok i 7 måneder, d lyder som et lækkert dessert...

Men man kan oz lave en jordbær drik, et meget simpel en...

Tage 500 gram jordbær, blend dem, komfløde, sukker, og flourmelis i!
og bage nogle små kiks agtig nogen til dyp i!!!

D r mega meget guf!

Mvh. Michael

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 08-05-04 18:44

Hej con

hva' blir' det til?

Accepterer du et af svarene?

(nu er jeg nemlig koldhøne, fordi jeg har fundet ud at, hvordan man lukker et spørgsmål.... )

MVH
Camillasmoster

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-05-04 19:38

Halooooo Skal du ikke lige fortælle om du fik brugt nogle af opskrifterne det altså det mindste man kan gører når nogle sidder og bruger tid på en
Venligst Sune