/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
SVAR UDBEDES FRA KANDU
Fra : bibsamie
Vist : 349 gange
1 point
Dato : 21-04-04 15:35

KAn man forvente at modtage et svar fra Kandu vedrørende genåbning af profilerne Fridaflip samt Ram2 eller vil man sidde dette overhørigt, hvilket jeg i bekræftende fald finder for dårligt, ligeså vil det skade atmosfæren her på kandu.

med venlig hilsen
Per T Andersen

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 21-04-04 15:43

Begge de nævnte personer har da alle muligheder for selv at genoptage forbindelsen til Kandu under andet pseudonym.
Skulle mailadressen være en hindring så tror jeg alle kender hvordan man opretter en ny.
Så hvorfor opfordringen ?
Med venlig hilsen
Ejvind (Varla)

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 21-04-04 15:54

Varla

hej Varla, jeg syntes bare at Kandu har handlet lidt overilet, og så mister det jo altid lidt hvis de samme kommer tilbage med andre navne, det er min mening, selvom den nok skal sables ned af andre. og du ved jo også at de kan ikke skjule sig, og så kommer spionerne og så bliver de lukket igen.

mvh
per

Kommentar
Fra : hutlihut

Dato : 21-04-04 15:58

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 21-04-04 16:18

Eftersom jeg personligt har oplevet et latrinært sprogbrug fra nævnte to personer, så får du ikke mig til at "stemme dem ind igen". Hvad skulle det gøre godt for.

De kan "melde sig" undet et andet pseudonym, og udtrykke sig lidt pænere. Så er der såmænd ingen der lægger mærke til at det er samme personer, men du mener måske at man ikke kan fjerne pletterne fra en tiger, og at de nævnte to personer ikke kan lade være med at genere andre.

Hvis du har ret i den opfattelse, så er det da for alvor berettiget at de har fået den "advarsel" der ligger i at blive "smidt ud".
Med de allervenligste hilsener
Varla (Ejvind)

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 21-04-04 16:24

hej igen Varla du har misforstået mig en smule, jeg mener at folk herinde kan jo bare skifte program rent ud sagt hvis de er utilfredse, de har jo aldrig forfulgt nogen, nej man er blevet i gruppen fordi det er jo meget skægt at se om der er andre der kommer i klammeri med dem, det er selvforskyldt hvis man kom i klammeri med dem, det skal da for fan være tilladt st sige/skrive sine meninger ellers bliver det jo som en bibeltime, bortset fra i biblen er der jo også meget svineri men det er en anden sag ik, så fri os for moralprædiken KANDU (den var ikke myntet på dig Varla)

mvh
per

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 21-04-04 16:24

>>Varla
En tiger har da ingen pletter???????
Jeg mener den har nogle streger eller lign. men ikke pletter. Så skulle det jo være en leopard elller gepard.........

Mordex.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 21-04-04 16:26

Enig med Varla.
Ingen stemme fra mig.
Det var ikke deres meninger som sådan, jeg havde noget imod; alle har ret til deres individuelle mening, og det gør kun en diskussion spændende; det var som varla nævner deres måde at udtrykke disse meninger på (eller i visse tilfælde mangel på samme).
Også jeg har stået for skud og trykkede x-knappen på KanDu med en meget dårlig smag i munden.
frieda (med -e)

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 21-04-04 16:28

Varla

hej Varla jeg har lige scannet din historik, hvor har Fridaflip skænnet dig eller i det hele taget generet dig ??? det må jo være sket siden du er så fjensk overfor hende.

mvh
per

Kommentar
Fra : musenfryd

Dato : 21-04-04 16:32

hvordan kan man først brokke sig over at kandu angiveligt skulle have smidt nogen ud, udelukkende fordi andre brugere bad dem om det, og så samtidig bede kandu om at lukke dem ind igen? Man må gå ud fra at kandu kan tænke selv, og har smidt brugerne ud for DE mente at de ikke overholdt reglerne (skrevne eller uskrevne) her på sitet? Hvad ved vi også om hvorvidt de to havde fået advarsler inden de blev smidt ud?
Man kan sagtens diskutere om hvorvidt det er OK at der sidder en BigBrother og bestemmer hvem der må være her eller ej, men faktum er jo at kandu har nogle administratorer (eller hvad de nu kaldes her), som afgør hvornår det bliver for meget. Bryder man sig ikke om det system, så må man jo enten selv oprette et site, eller finde et der passer en bedre?
Jeg synes selv at de to gik langt over stregen, og forstår udmærket kandu. Samtidig forstår jeg også godt uviljen over for den form for censur som det jo på en eller anden måde er, at banne to brugere.
I hvert fald synes jeg det er yderst dobbeltmoralsk først at klandre kandu for at have lyttet til de klager der måtte være kommet over de to, og på det grundlag have smidt dem ud, for så derefter at bede om at få dem tilbage? Kandu skal ikke lytte til de andre brugere, men til dig? hmm, den går da ikke?

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 21-04-04 16:38

musenfryd

jeg er måske dum, men så hjælp mig musenfryd hvor nøjagtig gik de over stregen ??svar udbedes ligeså fra Varla.

per

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 21-04-04 16:43

musenfryd

undskyld er det ikke helt frit hvem man vil tale med eller lytte til, kan kandu låse en fast på for eksempel smalltalk, så kan man da som kristen måske forstå forargelsen, men det skulle da være underligt hvis pceren ikke kunne slukkes, strømmen ikke kunne afbrydes, stolen man sidder ikke kunne vedes væk, og lignende så man var tvunget til at sidde med åbne øjne og se hvad der nu blev skrevet på skærmen ik.

lige til slut jeg er ikke kristen. bare ganske normal

per

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 21-04-04 16:45

Varla

bare for lige at lægge lidt vægt i den modstand du har imod Fridaflip så fortæl lige hvor hun ar generet dig, så jeg kan forstå din antiparti imod Fridaflip.

per

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-04-04 16:49

"bibsamie"
Hvis ikke du ved hvor det skete er du ikke fulgt godt nok med - beklager.

http://www.kandu.dk/dk/beting.asp (punkt 6)

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 21-04-04 16:53

Personligt har jeg hverken anmodet om eller argumenteret for at de skulle smides ud, men der findes flere måder at udtrykke sin mening på.
Selvfølgeligt er Kandu ikke nogen Bibelskole, og der kan smutte noget for enhver, men når den slags bliver hovedreglen, så er der som en har udtrykt det en alvorlig risiko for at sponsorerne falder fra, og så er der ganske simpelt ikke noget kandu tilbage. Det kan næppe være det nogen ønsker, men skulle det være, så kan de da bare af egen drift ophøre med at bruge dette forum.

Personligt har jeg haft megen glæde af de oplysninger som andre brugere har hjulpet migh med, og jeg håber at have gjort gengæld. Jeg ville derfor finde det yderst begrædeligt hvis nogle "botnakker" skulle ødelægge det for andre.

Dernæst må jeg bemærke, at det af de to personber valgte sprogbrug i nogle tilfælde tangerede injurielovgivningen. I givet fald ville sagsanlæg overfor Kandu (de nævnte brugere foretrak jo at spille med skjulte kort og uden angivelse af deres rigtige navne). Også det ville ødelægge Kandu, så endnu engang - hvad er det du ønsker ?

Det du ønsker er at de to personer bliver genoptaget og derefter opfører sig "pænere", men det havde de jo fået flere opfordringer til forinden.

Hvis du ikke selv kan se hvor de to gik over stregen, så har du nok ikke fulgt med. På nuværende tidspunkt er det umuligt at se hvor Fridaflip og Ram2 har været impliceret idet deres historik forsvandt i og med at de blev slettede, så derfor kan du ikke aflæse noget som helst.

Til slut har jeg kun et spørgsmål: Er du en ven af nævnte personer, eller er de blot familie ?
Med venlig hilsen
Varla

Kommentar
Fra : musenfryd

Dato : 21-04-04 16:56

ej bibsamie.. du får mig altså ikke til at gennemgå alle mulige gamle tråde for at finde noget på de to... det gider jeg trods alt ikke...
Det er helt frit hvem man snakker med, selvfølgelig er det det, men jeg kan erindre (og nej, ikke henvise direkte) at helt uskyldige udefrakommende brugere fik et par klask med på vejen.... Det synes JEG faktisk ikke er ok... At enkelte brugere har det som sport at svine hinanden til, det er en ting, men når det gik ud over folk som intet havde gjort for at sætte de to's pis i kog, så er min grænse nået. Dette site er jo ikke de to's personlige bolderum, hvor de kan herske og regere som de har lyst? Det var dog det indtryk jeg fik af dem, at de var af den opfattelse altså.
Jeg er selv rimelig hårdhudet, og lader mig ikke skræmme væk af et par mindre pæne ord fra folk (så bare kom med dem), men jeg ved også at andre ikke har det ligesådan. Det er synd hvis nogen dropper kandu pga et par enkeltes råben op og nedgøren af andre.
Jeg er af den opfattelse at hvis nogen overhovedet skal herske her på kandu, så må det være teamet bag, og ikke et par enkelte brugere som har udnævnt sig selv til "over-brugere".

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 21-04-04 16:57

> bibsamie

Kan ikke helt forstå, hvorfor du ikke bare kan forholde dig til at disse to personer ER blevet udelukket af Kandu fordi KANDU syntes at de nu var gået over stregen.

Om du eller andre så IKKE syntes det måske kan da IKKE være Kandus problem, da det nu engang er deres site, og derfor selv suverænt bestemmer hvem de vil have på deres site.

Så vidt jeg ved er da sådan på mange sites at hvis man IKKE opfører sig anstændigt efter adm. mening, ja så bliver man smidt af.

Mvh
Bantam

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 21-04-04 16:58

Jeg sidder p.t. og undrer mig.
Kan udenforstående se min historik - eller "bibsamie"s for den sags skyld ?
Hvordan gør man det ?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-04-04 16:58

Læs det her tip fra Kandu bibsamie og så forklar mig lige hvad du ikke forstår!
http://www.kandu.dk/dk/tip/7539

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-04-04 16:59

Klik på et navn Varla og gå ind under historik! Det viser dog kun de spørgsmål man har stillet eller fået points i, ikke alle spørgsmål man har været involveret i

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 21-04-04 16:59

varla

det var din historik jeg gennemgik og der står fridaflip se nedenfor så alt er ikke slettet, og nej jeg er ikke i familie med nogen af dem, skal man være det for at kunne forsvare dem ???

Fundne spørgsmål, tips & nyheder

# Dato Beskrivelse Fra

1 21/04 1 SVAR UDBEDES FRA KANDU (15) bibsamie
2 12/04 100 Tak kandu (105) briani
3 11/04 1 Halloo er der nogen hjemme???? (78) fridaflip
4 03/03 50 Rygning !!!!!!!!!!!!!!!!!!! (78) Mille35
5 21/02 342 Mangler du 341 point (41) Varla
6 21/02 200 Er der nogle der har overskudspoient ??? (39) Sunowich
7 12/01 70 Hvad laver i lige nu (68) bibsamie

[1-7] af 7

per

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 21-04-04 17:01

> Varla

Du kan f.eks trykke på navnet og komme ind til profilen, og der trykke på vis historik, eller du kan i søgefeltet søge på et navn og derfra se historikken

mvh
Bantam

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 21-04-04 17:08

jeg forstår det stadig ikke, skal man boykotte Ekstra Bladet fordi de skriver noget snavs, nej vel man kan bare lade være med at købe Ekstra Bladet, og købe for eksempel Kristelig Folkeblad, det samme må da for fan gøre sig gældende her, kan man ikke klare mosten så lad være med at se på, men nej man er jo så fan nysgerrig og kom der nu noget man kunne brokke sig over så var dagen reddet.

per

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 21-04-04 17:10

Varla

ikke for at genere dig, men kan du ikke komme med det ønskede svar HVORNÅR HAR FRIDAFLIP GENERET DIG HER PÅ KANDU. ?

per

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-04-04 17:12

Klik nu på mit link. Det kan samtidigt osse afslutte dit stikker spørgsmål!

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 21-04-04 17:12

Kære Bibsamie.
Mit problem er at jeg ganske enkelt ikke forstår din interesse i at nævnte to personer skal genoptages under deres gamle pseudonymer ?
I øvrigt har jeg fundet en måde at se lidt bag om Kandu på, og der ser at have været med ca. 562 gange, du har været med ca. 2.750 gange.
Fridaflip ca. 836 gange, og Ram2 ca. 3.810 gange.

Du har været impliceret med Ram2 ca. 603 gange, og med Fridaflip ca. 99 gange.

Et enkelt ord af Fridaflip ("røvslikker"). Det er måske almindeligt i din kreds, men bestemt ikke hos flertallet af almindelige danskere.
mvh
Varla

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 21-04-04 17:17

Tak til Bantam. Den mulighed har jeg ikke været opmærksom på.
Og til Bibsamie kan jeg kun bemærke at du nok aldrig forstår hvorfor, men jeg synes du skal se på det af Tedd anførte link:

Læs det her tip fra Kandu bibsamie og så forklar mig lige hvad du ikke forstår!
http://www.kandu.dk/dk/tip/7539

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 21-04-04 17:21

Varla

af den simple grund at jeg syntes det er på forkert grundlag de er blevet smidt ud, og som du skriver har jeg skrevet en del sammen med dem, og derfor er de jeg bedst kender her, og nej ordet røvslikker er ikke normalt i min omgangskreds, men at andre bruger det er mig græsk katolsk, der skal mere til at gøre mig forarget, da skal du helt over i pedofili så bliver jeg fan forarget så det brager, men næsten alt andet rager mig.

undskyld udtrykkene Varla.

og du skal ikke komme her og sige at Fridaflip ikke har givet adskillige seriøse hjælpende svar når det galdt, personlige problemer, spøg og alvor hver til sin tid.

per

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-04-04 17:23

Så læs dog linket "bibsamie" så kan du vel selv regne resten ud.
http://www.kandu.dk/dk/beting.asp (punkt 6)

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 21-04-04 17:28

refi

hvad vil du fortælle med punkt 6, kandu afskriver sig ethvert ansvar og vil hjælpe enhver myndighed med at redegøre for en eventuel afsenders personoplysninger, det er da helt klart hvem bliver så hængt op ? kandu nej det gør forfatteren selv, hvori består så dit problem ??

per

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 21-04-04 17:32

Et afsluttende svar til bibsamie (Per T. Andersen).
Som jeg nævnte har jeg ikke anmodet om, eller klaget over nævnte to personer, så hvordan kan du få det til at jeg er fjendsk bare fordi jeg heller ikke vil gøre det modsatte.

Også jeg har set at både Fridaflip og Ram2 har hjulpet andre.

Med hensyn til den økonomiske side af Kandu, så har du åbenbart ikke forstået risikoen for sponsorernes frafald.
mvh
Varla

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 21-04-04 17:36

Jeg ville have sluttet før, men ser at bibsamie henholder sig til alene det juridiske.
Sponsorer behøver ikke at holde sig til det juridiske.
De kan "føle det nødvendigt" ikke at kunne forbindes med et site hvor sproget forekommer de fleste ubehageligt, og det kan eks. Kandu ikke forhindre undtagen ved en ret streng justits når deltagerne ikke selv kan sætte grænsen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-04-04 17:37

"bibsamie"
Jeg har IKKE noget problem - men det har du tilsyneladende siden dette bliver bragt på bane så massivt.

Lav dog et forum magen til - der kan du bestemme hvem der må være med.

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 21-04-04 18:07

Varla

HVEM sponsorerer Kandu.dk

og jeg må med beklagelse se at du ikke vil fortælle hvad Fridaflip har generet dig med, intet at gøre ved det, desværre, men tak for idag Varla.

per

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 21-04-04 18:08

refi

det er jeg igang med og det kommer til at hedde www.kandudet.dk så kan det jo være at vi ser dig.

per

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-04-04 18:11

Hmm! Du har åbentbar ikke fulgt med på Kandu! Det er snarere spørgsmålet hvem de ikke har generet!

Kommentar
Fra : musenfryd

Dato : 21-04-04 18:12

jamen bibsamie..
du skriver det jo selv i din sammenligning med ekstra bladet.. hvis man ikke bryder sig om det, så lad være med at købe det. Hvis du ikke bryder dig om den måde kandu bliver kørt på, så lad være med at logge ind...Mange synes sikekrt at de to satte vældig gang i tingene, men andre synes det modsatte og dem der bestemmer her syntes altså åbenbart det var for meget af det gode til sidst. Som de selv skriver: det er deres side, og de bestemmer hvordan den skal køres.
På de fleste sider jeg har kigget på, så er der en vis censur fra admins side. Dette bunder nok i at en del brugere vil holde op med at komme på sider hvor omgangstonen er lig den de to lagde for dagen. Det er åbenbart flertallets mening at det er bedst hvis det foregår sådan, og det må andre så enten affinde sig med, finde et censurfrit sted, eller oprette deres eget.
Mht det sidste kan jeg oplyse dig om at det overhovedet ikke behøver være særlig svært, og har du brug for et link til hvordan du stabler et forum på benene, så sig bare til

Kommentar
Fra : musenfryd

Dato : 21-04-04 18:14

sorry bibs.. havde ikke lige fanget at det var dig der var i gang med det nye forum...

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 21-04-04 18:17

musenfryd

al hjælp modtages med tak.

per

bibs@c.dk

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-04-04 18:20

En udmærket ide med det forum! Men er bange for du måske får nogle juridiske problemer hvis du vil kalde det kandudet!

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 21-04-04 18:43

Hvis du et brændende ønske om genoptagelse af bemeldte to personer, hvad så med at henvende dig til en advokat for at anlægge en retssag mod Kandu, med krav om genoptagelse. Det kan blive interessant at se en sådan dom.

En sidebemærkning:
Hvis jeg på gaden ser at nogle personer forulemper andre, så kan jeg da godt ønske dem langt væk - også selv om jeg personligt ikke føler mig forulempet i væsentlig grad, men jeg begynder ikke at diskutere med ordensmagten.

Navneforslag til en Kandu-pendant med "frit" sprogbrug kunne jo være "Naadada" eller "Naasaaen"
Hvis bolle-å kan bruges i et link, så kan man jo skrive "Nådada" eller "Nåsåen"

Accepteret svar
Fra : musenfryd

Modtaget 1 point
Dato : 21-04-04 18:44

bibs. det kan gøres meget kort.. tjek www.phpbb2.dk der er en guide i hvordan du får et forum op at stå, hvis du vel at mærke vil bruge det forum du kan hente der. Det ligner ikke kandu i opsætning, men hvis du vil se det, så er det det de bruger på det link jeg gav dig (klart nok!!), og ellers så tjek mit, linket står i min profil..
Min personlige mening omkring navnet får du lige med på vejen.. hvis du kan nå det, så tag et andet domænenavn.. det du laver bliver vel helt dit eget, og ikke noget der skal sammenlignes med kandu, vel
held og lykke med projektet...det er nu meget sjovt sådan noget

Kommentar
Fra : musenfryd

Dato : 21-04-04 19:45

og endnu en hovsa til bibsamie...
du ER jo medlem inde på "mit" forum....så ved du jo hvordan det ser ud.. bortset fra at du ikke har været der siden vi fik det opgraderet.. tjek det lige, ikk'? nu er det nemlig begyndt at ligne noget...

musenfryd ( www.din-debat.dk )

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 21-04-04 22:06

Jeg er én (blandt mange) af dem der er blevet chikaneret og tilsvinet af ram2, så jeg ønsker ham ikke tilbage. Han var den direkte grund til at jeg i månedsvis har været meget tilbageholdende med at deltage i noget som helst her på kandu.
Jeg har også lagt mærke til at mange andre af de kendte profiler næsten blev usynlige. Men i samme øjeblik, der kom meddelelse om at de var blevet smidt ud, dukkede de op igen.
At fridaflip røg med, skyldtes vel den kendsgerning, at hun optrådte som ram2's tro væbner.

Alt i alt syntes jeg at teamet bag kandu gav dem temmelig lang snor. Al den snak om stikkere er grebet ud af luften. Der er for mig ingen tvivl om at kandu har haft øjnene åbne.

Og hvad kandu kan tillade sig eller ej, det er suverænt deres egen afgørelse.

Kommentar
Fra : binky

Dato : 22-04-04 18:01

bibsamie
kan du slet ikke fungere uden dem?
tag dig da sammen og prøv at fungere med andre mennesker.

mvh
binky

Kommentar
Fra : briani

Dato : 23-04-04 00:22

Ramses og frida

Er blevet fjernet herinde fra,er det virkelig så svær at forstå Bibsamie
Eller kan det ikke trænge ind.

Du bliver ved og ved med alle dine spørgsmål om de to bortviste HVORFOR?

Kan du ikke lide lugten herinde efter de to er fjernet,så må du jo bare finde dig en anden legeplads
Sværere kan det ikke være.

Det er Kandu der bestemmer hvem de vil se i butikken,og ikke dig vel?

Kan man ikke opfører sig ordentlig over for andre bruger,Ja så må man tage de konsekvenser som følger med.

Det behøves man ikke en studeeksamen for at finde ud af.

Du forlanger en svar fra Kandu,jamen den har de jo kommet med.

Citat
Vi er desværre blevet nødsaget til at smide følgende brugere ud fra Kandu.dk :

Ram2 og Fridaflip samt alle deres profiler da disse to personer ikke kunne holde tonen, og var meget ubehagelige i deres fremtoning både her i indlæggende på Kandu.dk, samt overfor en af vores medarbejdere.

Vi vil uden tvivl kunne se disse to personer figurere rundt i andre profiler indtil de bliver godt trætte af det, derfor beder vi alle om at ignorere disse to personer, da de er meget nemme at kende på deres frembrusning.

Alle indlæg og profiler fra disse to personer vil blive slettet så snart de bliver opdaget.

Med venlig hilsen

Teamet bag Kandu.dk

Hvor gode gamle ”ven” Zonker blev også udelukket,og det syntet Ram2 at det var helt i orden.

Citat
Fra : ram2 Dato : 02-05-03 11:34

Det er da fløjtende ligegyldigt hvad idioten kalder sig - det er da personen (Mogens) bag pseudonymet der, i øvrigt velfortjent, bliver udelukket. Så kan han da kalde sig hansandersen22, knaldhætten, eller hvad han nu finder på næste gang, det gør da ingen forskel.

Mvh
Ram2

Så hvis du kun er herinde fordi du kan lide tonen som Ramses og Fridaflip bruger,ja så er der jo ikke meget at hente mere herinde på Kandu til dig.

Så enten må du accepterer eller også må du finde en anden sted IKK.

Flertallet for at få disse to tilbage kan tælles på en hånd.

Brian

Godkendelse af svar
Fra : bibsamie

Dato : 23-04-04 17:24

Tak for svaret musenfryd.

Kandu sidder bag busken igen.

per