/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
sikerrhed
Fra : hardy
Vist : 911 gange
100 point
Dato : 21-05-02 19:43

jeg bruger norton internet security , og på vise tidspunkter kommer den og meddeler at der har været forsøg på at komme på min computer . jeg kan også få oplyst vilken ip-adresse der forsøger , men kan jeg finde ud af hvem det er
der forsøger , og vis hvordan ?
mvh Hardy

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-05-02 18:53

hardy wrote:
> jeg bruger norton internet security , og på vise tidspunkter kommer
> den og meddeler at der har været forsøg på at komme på min computer .
> jeg kan også få oplyst vilken ip-adresse der forsøger , men kan jeg
> finde ud af hvem det er
> der forsøger , og vis hvordan ?

Du kan ikke finde ud af hvem det er. Men du kan finde ud af hvem hans
udbyder er og så skrive til dem.

--
Anders Lund - news@anders.adsl.dk
Message enhanced by "OE-QuoteFix" - http://home.in.tum.de/~jain/

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 21-05-02 20:17

Hvor dan finder jeg af hvem udbyder er.
MVH Hardy

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-05-02 19:11

"Anders Lund" <news@anders.adsl.dk> wrote in message
news:ace1a7$cfl$1@news.cybercity.dk...
> hardy wrote:
> > jeg bruger norton internet security , og på vise tidspunkter kommer
> > den og meddeler at der har været forsøg på at komme på min computer .
> > jeg kan også få oplyst vilken ip-adresse der forsøger , men kan jeg
> > finde ud af hvem det er
> > der forsøger , og vis hvordan ?
>
> Du kan ikke finde ud af hvem det er. Men du kan finde ud af hvem hans
> udbyder er og så skrive til dem.

Men udfra de meget sparsomme oplysninger, samt Norton Security's til tider
tåbelige meddelser
vil du naturligvis ikke råde ham til at gøre dette, vel?

mvh
db

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 110 point
Dato : 21-05-02 19:29

hardy you wrote:

> jeg bruger norton internet security , og på vise tidspunkter kommer den
> og meddeler at der har været forsøg på at komme på min computer . jeg
> kan også få oplyst vilken ip-adresse der forsøger , men kan jeg finde ud
> af hvem det er der forsøger , og vis hvordan ?
> mvh Hardy

Kig i loggen! Og forstå derefter hvad loggen fortæller dig. Start eventuelt
med at læse oss'en til denne gruppe, som kan findes på nedenstående link:
<http://a.area51.dk/sikkerhed>

Punkt 5.3 er især aktuelt for dig.

Personligt gider jeg ikke klage over diverse scanninger!

--
Claus U

SPAM FÆLDEN - dagens tal er 705.311 stk. pr. 20. maj 2002
Læs mere på http://www.cykeltyven.dk/spam.htm

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-05-02 19:37

Daniel Blankensteiner wrote:
> Men udfra de meget sparsomme oplysninger, samt Norton Security's til
> tider tåbelige meddelser
> vil du naturligvis ikke råde ham til at gøre dette, vel?

Jeg melder ikke nogen... sååå...

--
Anders Lund - news@anders.adsl.dk
Message enhanced by "OE-QuoteFix" - http://home.in.tum.de/~jain/

Godkendelse af svar
Fra : hardy

Dato : 21-05-02 22:16

Tak for svaret Claus U.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-05-02 21:11

hardy wrote:

> jeg bruger norton internet security , og på vise tidspunkter kommer den
> og meddeler at der har været forsøg på at komme på min computer . jeg
> kan også få oplyst vilken ip-adresse der forsøger , men kan jeg finde ud
> af hvem det er
> der forsøger , og vis hvordan ?

Du får kun dårlige nerver af at se på alle de pakker der bliver stoppet af
firewallen. Så længe manden ikke er burdt ind, sker der jo ikke noget. Det
svarer til at der er en der tager i døren til dit hus, det melder man jo
ikke ligefrem til politiet.

Desuden er det ikke i alle lande det er ulovligt at portscanne AFAIK, så
hvis scanneren kommer fra et land, hvor det er lovligt, kan du ingen ting
gøre.

Correct me if i'm wrong.

--
Med venlig hilsen
Bo Simonsen

Join the GNU generation!

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-05-02 08:53

In article <3CEAA9D0.DD62AABB@geekworld.dk>, paltas@geekworld.dk says...
> hardy wrote:
>
> > jeg bruger norton internet security , og på vise tidspunkter kommer den
> > og meddeler at der har været forsøg på at komme på min computer . jeg
> > kan også få oplyst vilken ip-adresse der forsøger , men kan jeg finde ud
> > af hvem det er
> > der forsøger , og vis hvordan ?
>
> Du får kun dårlige nerver af at se på alle de pakker der bliver stoppet af
> firewallen. Så længe manden ikke er burdt ind, sker der jo ikke noget. Det
> svarer til at der er en der tager i døren til dit hus, det melder man jo
> ikke ligefrem til politiet.

Helt Enig... Og det er jo nødvendigvis ikke alle entries i en sådan log
som egentlig er farlige, det kan jo være alt som man ikke har
definieret, lige fra web sites til internet services (ala. ftp osv). Så
de alarmer skal altid tages med et gran salt synes jeg..

>
> Desuden er det ikke i alle lande det er ulovligt at portscanne AFAIK, så
> hvis scanneren kommer fra et land, hvor det er lovligt, kan du ingen ting
> gøre.
>
> Correct me if i'm wrong.

Jeg tror du har ret, jeg er heller ikke bekendt med at portscanning er
ulovligt i alle lande.. Det er sådan lidt en gråzone, synes jeg.. Dit
eksempel omkring en person der tager i døren er helt rigtig, problemet
er jo bare at man ikke ved hvorfor personen tager i døren eller hvad nu
hvis døren er åben... Det er så vidt jeg ved nogle af de aspekter de har
diskuteret til ukendelighed rundt omkring.. Altså en der portscanner,
gør han/hun det hensigteten om at foretage sig noget ulovligt eller
hvad? Det kan man jo kun gætte på..

>
> --
> Med venlig hilsen
> Bo Simonsen
>
> Join the GNU generation!
>

--
Jens
"The definition of a sad geek: 0 packets received, 100% packet loss"

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-05-02 14:10

Claus U skrev:

> Personligt gider jeg ikke klage over diverse scanninger!

Sjovt, jeg ville ellers have troet at du ville være en oplagt kandi-
dat til at være bruger på:

<URL: http://www.mynetwatchman.com >

eller:

<URL: http://www.cert.org/kb/aircert/ > Hvis du havde en Snort kørende.

> SPAM FÆLDEN - dagens tal er 705.311 stk. pr. 20. maj 2002
> Læs mere på http://www.cykeltyven.dk/spam.htm

Især din signatur taget i betragtning.
--
Fix Outlook Express 5.*:
<URL: http://home.in.tum.de/~jain/software/quotefix.php >

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-05-02 16:00

In article <acgck5.rs.4@mjoelner.aaks.aarhus.dk>, pedervm@myrealbox.com
says...
> Claus U skrev:

[SNIP]

>
> > SPAM FÆLDEN - dagens tal er 705.311 stk. pr. 20. maj 2002
> > Læs mere på http://www.cykeltyven.dk/spam.htm
>
> Især din signatur taget i betragtning.

Det var dog den tammeste måde at fange spam på.. Næh brug hellere et
lille cgi-script som det jeg bruger, der genere forskellige sider html
kode med fiktive e-mail adr. Jeg har set mange spambots der farer
forvirret rundt på mit site pga det =)

http://www.xhaboo.dk/cgi-bin/wpoison.cgi

>

--
Jens
"The definition of a sad geek: 0 packets received, 100% packet loss"

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-05-02 16:03

In article <MPG.1755d0ce14f1d8a3989685@news.cybercity.dk>,
jens@goaway.xhaboo.dk says...

[SNIP

> http://www.xhaboo.dk/cgi-bin/wpoison.cgi

Øh.. glemte lige at nævne at I kan finde mere information omkring
scriptet og andre ting på:

http://www.geocities.com/spamresources/prevent.htm
http://www.geocities.com/acejackwu/anitspam/wpoi.html

--
Jens
"The definition of a sad geek: 0 packets received, 100% packet loss"

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-05-02 18:24

Jens m you wrote:

>> Især din signatur taget i betragtning.
>
> Det var dog den tammeste måde at fange spam på.. Næh brug hellere et
> lille cgi-script som det jeg bruger, der genere forskellige sider html
> kode med fiktive e-mail adr. Jeg har set mange spambots der farer
> forvirret rundt på mit site pga det =)

Egentlig er det bare noget jeg har lavet for sjov. Der var engang en i
misbrugsgruppen, som foreslog det og jeg havde egentlig tænkt mig at stoppe
ved en million........
Niveauet er måske lavtech, men det passer nu temmelig godt til mig. Og så
har jeg endda utrolig stor succes med det (synes jeg selv).

--
Claus U - http://www.cykeltyven.dk -
Dette indlæg er krydret med diverse stevefegl
og er skrevet uden den fornødne uddannelse og viden

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-05-02 19:12

In article
<postede.on.22.05.2002.19.23.52.to.dk.edb.sikkerhed.by.Claus@my.dyndns.d
k>, nospam@my.dyndns.dk says...
> Jens m you wrote:

[SNIP]

> >
> > Det var dog den tammeste måde at fange spam på.. Næh brug hellere et
> > lille cgi-script som det jeg bruger, der genere forskellige sider html
> > kode med fiktive e-mail adr. Jeg har set mange spambots der farer
> > forvirret rundt på mit site pga det =)
>
> Egentlig er det bare noget jeg har lavet for sjov. Der var engang en i
> misbrugsgruppen, som foreslog det og jeg havde egentlig tænkt mig at stoppe
> ved en million........
> Niveauet er måske lavtech, men det passer nu temmelig godt til mig. Og så
> har jeg endda utrolig stor succes med det (synes jeg selv).

ja undskyld hvis det lød for hårdt, men det jeg mente var set udfra et
effektivt middel mod spam.. Generelt synes jeg da at siden er informativ
og morsom. Jeg synes dog at dit råd med at lave egen smtp server med
åben relay er farlig, hvis den bruger der sætter det op ikke har samme
indsigt som dig.. Men ellers synes jeg det var ret sjovt at se dine
statistikker, så det var egentlig ikke ment så hårdt som det kunne lyde
=)

>

--
Jens
"The definition of a sad geek: 0 packets received, 100% packet loss"