/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Bremser hyler
Fra : Olemanu6666
Vist : 1666 gange
100 point
Dato : 21-04-04 10:07

Hej

Jeg har en VW Golf 1,8 GTI.

Problemet er at bremserne hyler hver gang jeg bremser. Hvad kan man gøre ved det?

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 21-04-04 10:18

Man kan starte med at reparere bremserne og se om det ikke hjælper

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-04-04 10:19

Rens dine bremser - det er bremsestøv.
Evt nye belægninger.

Kommentar
Fra : Olemanu6666

Dato : 21-04-04 10:23

Hvordan reparere eller renser man sine bremser ???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-04-04 10:30

Det får man et værksted eller en kammerat der har forstand på det, til at gøre.
Det er ikke noget man selv gør hvis man ikke ved hvordan.

Kommentar
Fra : geu

Dato : 21-04-04 10:30

Er det for eller bagbremser der hyler??

Kommentar
Fra : Olemanu6666

Dato : 21-04-04 10:35

Jeg mener det er forbremserne for jeg har kun hørt det når jeg bremser i bykørsel. Det bruges bagbremserne sjældent !

Tak igen Refi for ingenting.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-04-04 10:39

Jamen selv tak da.
Men du skal da ikke begynde at pille ved bremserne på din bil hvis du ikke aner hvad du har med at gøre.
Det kan få katastrofale følger.
Det er trods ikke alting der kan klares på et chatboard.

Kommentar
Fra : Olemanu6666

Dato : 21-04-04 10:42

Nej men jeg spurgte om noget, og hvis du ikke kender svaret, behøver du ikke svare!!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-04-04 10:54

Min ide om hvad fejlen er har du fået.
At du ikke selv kan gøre noget ved det, kan jeg jo ikke gøre for.
Det er jo ikke mirakelmagere der sidder her og bruger deres tid - det er folk der prøver på at hjælpe dig på vej.

Fortsat God Dag.

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 110 point
Dato : 21-04-04 10:55

Rigtigt ole og man kan sagtens selv lave bremser hvis man er lidt fiks på fingrene Jeg går ud fra at dine bremser er skivebremser og der sidder en bremseklods på hver sin side af skiven og udover dem sidder der en bremsekaliber med stempel/ler i som trykker på klodserne så de igen trykker på skiven der derved bliver bremset Mellem klodserne og stempel sidder der også en tynd plade og når det hele er renset kan man putte lidt kobberfedt på de pladestykker for det er der hyle/pibetonen opstår
God solrig dag
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-04-04 10:56

Ævl refi gå dog ud i det gode vejr
Sune

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 21-04-04 11:12

Jeg vil anbefale at du anskaffer dig en værkstedsmanual over din bil ...evt. den RIGTIGT gode fra HAYNES (på engelsk)
Du kan få den hjem gennem din boghandler/autoudstyrsbutik eller her:
http://www.kosters.dk
Det er MEGET veludført beskrevet og du lærer lynhurtigt din bil at kende og kan uden problemer lave mange reparationer/service selv vha af denne bog

God fornøjelse

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 21-04-04 11:14

Du kan også bestille/købe denne og lignende bøger på nettet eks.her:
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/0837603420/103-6762209-1626236?v=glance

Mvh
Palle

Kommentar
Fra : Olemanu6666

Dato : 21-04-04 11:17

Ja der er både skivebremser foran og bagved.

Tak for det gode svar !

Jeg venter lige lidt med at acceptere og holder spørgsmålet åbent lidt !

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 21-04-04 12:05

Du kan købe nogle gummiagtige specielle plader til at klæbe på bagsiden af dine bremseklodser, de kan tage hylende bremser, hvis de ikke hyler for meget.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-04-04 00:19

Husk at lukke
Mvh sune

Godkendelse af svar
Fra : Olemanu6666

Dato : 28-04-04 08:31

Tak for svaret Sunowich. Sorry at jeg glemte at lukke !

Kommentar
Fra : Olemanu6666

Dato : 14-05-04 07:49

Hej Soenne

Ved du hvor man kan købe de gummiagtige specielle plader ???