/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Office 2003: Outlook - opstart
Fra : BerndJ
Vist : 824 gange
100 point
Dato : 20-04-04 20:11

Når jeg starter Outlook (fra Office 2003) kommer følgende meddelse:

Microsoft LDAP-adresseliste
Detaljer om forbindelse
Servernavn NULL
Port 3268
Brugernavn NULL
Adgangskode

Ligemeget hvad jeg gør (klikke på "OK" eller "Annuler" eller "X" i øverste højre hjørne) kan jeg sagtens start programmet op helt uden problemer. Men det er jo irriterende .... hvad betyder ovenstående meddelse ... og hvordan får jeg den til at forsvinde "for ever" (dvs. at programmet "bare" starter op)??? Hvad betyder LDAP?? Og hvad betyder Servernavn NULL og Brugernavn NULL ??? [NULL er skrevet med store bogstaver]??

Er der nogen som kan hjælpe og / eller kender forklaringerne??

På forhånd tak!!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-04-04 20:14

NULL er lig med intet/tomt
Har du lavet en "konto" altså adgang til din mailudbyder.
Emesne.

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 20-04-04 20:18

Ja, det har jeg.
Eller rettere sagt: jeg har i et par år "kørt" med Outlook fra Office-pakken og har nu (som skrevet andet sted) opgraderet til Office 2003. Dvs. den "nye" outlook skulle jo "bare" overtage den gamle (eller hvordan jeg nu skal udtrykke det - du ved sikkert godt hvad jeg mener ...) --- og mail-programmet fungerer perfekt, ligesom alt andet også fungerer perfekt. Jeg vil egentlig bare gerne af med denne dumme meddelse ...

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-04-04 20:24

Du kunne lige oprette en konto mage til den du har, og så se om det forsvinder.
Der kan sagtens være flere konti under hinanden.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-04-04 20:30

http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=323612

Måske relaterer det osse til office 2003. Prøv at opdatere office!

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 20-04-04 20:31

TAK for forslaget - har lige afprøvet, men desværre dukker samme melding op som før.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-04-04 20:32

eller rediger din registreringsdatabase!

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 20-04-04 20:39

Til tedd:

jeg er for "grøn" til 'bare' at redigere i databasen - har hørt at man virkelig skal vide hvad man gør når man rører ved reg.basen. Kan du hurtig forklare hvordan (eller er det meget besværlig og "svært" at forklare?).

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-04-04 20:40

Prøv at gå ind på windows update først! Der er osse et link til office update!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-04-04 20:42
Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 20-04-04 21:08

Tja, nu har jeg foretaget Windows update - genstart - og derefter Office-update - genstart, men den irriterende fejlmelding er der stadigvæk. Er der flere muligheder, eller kan jeg ligesågodt prøve at vænne mig til det ....?? ...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-04-04 22:00

Så prøv at lede efter de referencer i registrerings databasen. Det er faktisk ikke så svært! Du kan jo prøve at bare at søge efter dem og så lige komme med en melding om du finder dem! Så må vi jo se på om de kan slettes

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-04-04 22:05

Eller omdøbe til xxx.old - så kan du komme tilbage igen, hvis den var forkert.
Det var bare lige.

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 21-04-04 18:31

Har nu været i reg.databasen og fundet følgende:

LDAP Authentication REG_DWORD 0x0000000(0)
LDAP Logo REG_EXPAND_SZ %Programfiles%\Fælles filer\Tjenester\bigfoot.bmp
LDAP Search Return REG_DWORD 0x0000064 (100)
LDAP Server REG_SZ Idap.bigfoot.com
LDAP Server ID REG_DWORD 0x0000001(1)
LDAP Simpel Search REG_DWORD 0x0000001(1)
LDAP Timeout REG_DWORD 0x0000003c (60)
LDAP URL REG_SZ http://www.bigfoot.com

MEN ærlig talt - jeg kan ikke bruge ovenstående (det som jeg har skrevet ned) til noget som helst - og jeg er engang sikker på om det virkelig refererer til min fejlmeddelse. Kan du bruge det til noget???

Jeg har "kørt" RegClean - men det hjalp - selvfølgelig - heller ikke.

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 100 point
Dato : 21-04-04 18:40

Prøv at gå ind under funktioner og kontroller dine konti! bigfoot er en ldap server! og active directories er osse! Du kan prøve at fjerne dem og så se om problemet er løst!

Godkendelse af svar
Fra : BerndJ

Dato : 21-04-04 18:51

MANGE Tak for svaret tedd. Godt gået !!!! Nu er gåden løst !! Det er jeg virkelig glad for (selvom problemet måske var et luksusproblem, så er det nu fint, at alt fungerer perfekt)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-04-04 19:35

ja jeg hader osse de der småproblemer

Kommentar
Fra : kafka23

Dato : 29-07-06 13:27

Hvis der er andre, der har dette problem, løser dette link problemet bedre:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb%3Bda%3B312343

Mvh
kafka23