/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Laser farveprinter, hvilken, m.m?
Fra : tadeo
Vist : 1778 gange
100 point
Dato : 20-04-04 18:36

Hej
Man kan i dag få en farve/laserprinter for under 5.000 kr., jeg har set på to, en Minolta-QMS Magicolor 2300W til 3.999 kr., samt en EPSON AcuLaser C900 til 4.145 kr.
Jeg har fået oplyst, at toner enheder kun er påfyldt 1/3, det fremgår delvist af brochurer, når disse skal udskiftes koster det samlet ca. 5.000 kr.
Et godt forslag ønskes vedr. valg af nævnte printere, eller andre Laser/farve printere jeg ikke har kendskab til.
Kommentarer ønskes til markedsføringen af disse såkaldte billige printere, der viser sig at være ikke så billige enda når nye toner enheder skal købes.
Kvalliteten har dog forbedret sig meget i print.

Mvh.
tadeo

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-04-04 19:14

Her er farvelasere i lange baner. Personligt sværger jeg til HP
http://www.computerstore.dk/shop/vareliste.asp?kat=Printer&subkat=printer11

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 20-04-04 19:26

Canon's laserprintere har den max. ydelse og kvalitet efter min mening!:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=69664
PS: Og så er den BILLIG!!!

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 20-04-04 20:21

Jeg ville nok købe en Xerox, de har for det første været på markedet som laserprinter i betydelig længere tid og har derfor betydelig mere erfaringer, og er desuden det mest brugte produkt til kontorbrug.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-04-04 20:48
Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 20-04-04 22:43

Der fås mange billige printere i dag, men fælles for dem alle er, at producenterne tjener pengene ind igen når der der skal ny lasertoner eller nye blækpatroner i blækprinterne.
Det er umuligt at råde dig fordi det handler også om hvor meget du printer. Hvis du printer mere end gennemsnittet skulle du måske investere i en dyrere printer hvor toneren garanteret er billigere.
Så det kræver at du prøver at beregne hvor meget et print koster på den enkelte laserprinter, og på den måde danne dig et billede af hvilken der er billigst set i lyset af dit behov.

//bentjuul

Accepteret svar
Fra : krakgt

Modtaget 100 point
Dato : 21-04-04 00:04

Hej Tadeo

Epsonén ser fornuftigt ud
Hvis det er denne ~ Aculaser C900 16MB 16ppm A4, så er den sete pris helt ok - du skal bare være opmærksom på at det er en tilbudspris, som stiger når leverandørens tilbud holder op
Der er ca 4500 kopier i en patron
mvh
krakgt

Godkendelse af svar
Fra : tadeo

Dato : 21-04-04 17:07

Tak for svaret krakgt.

Også tak for de andre svar/kommentarer.

Mvh.

tadeo