/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
Opstart af fodboldklub
Fra : morty_dk
Vist : 3866 gange
75 point
Dato : 20-04-04 18:15

Skal til at starte en fodboldklub i århus og vil hører om der er nogen der har erfaringer med dette. Hvad skal gøres? Hvem skal kontaktes?

Håber der er nogen der kan hjælpe.

Med venlig hilsen

Morten Johansson

Accepteret svar
Fra : smutter50

Modtaget 85 point
Dato : 20-04-04 19:11

Er selv træner i en lille klub.
Det allervigtigste er, at finde et sted at spille. Normalt er det kommunen, der tildeler banetid, alt efter hvor mange hold/spillere der er. Så først til kommunen. Der skal være styr på opkridtning, græsslåning, omklædningforhold osv. Derefter skal du ha' fat i JBU (Jysk boldspillerunion) De administrere alt mht. kampe osv. En rigtig god ting er også at finde en sponcor til noget tøj. Det er svært. Et sæt spillertøj koster ca. 4000,-, og husk at sige, at det kan trækkes fra i skat. Sørg også for, at ha' en god gang frivillige i ryggen, det kræver mange mand, og tager meget tid. Held og lykke. Jeg er sikker på, at du mange gode timer med fodbold.

Kommentar
Fra : esim

Dato : 21-04-04 08:23

Hej
Det er helt OK, alt det du nævner smutter50, men hertil kommer, at kommunen ikke vil yde "lokaletilskud" eller andre ydelser til en forening, såfremt den ikke er oprettet gennem en stiftende generalforsamling, der har vedtaget nogle love, som kommunen kan godkende.
Når dette så er på plads, kan man begynde på alt det, som Smutter50 har nævnt.
Det skal også lige indskydes, at man så dermed også har fået ret til et medlemstilskud fra kommunen.
mvh
esim

Godkendelse af svar
Fra : morty_dk

Dato : 25-04-04 13:54

Tak for svaret smutter50.

Vi arbejder videre på sagen og har allerede samlet en trup på 30 spillere, så der bliver måske 2 hold

Hilsen

Morten Johansson

Kommentar
Fra : docjacobsen

Dato : 15-06-04 16:16

Måske kunne I tænke over at få en venskabsklub i Ghana ??
Jeg har fingre i et par stykker
Mange sportshilsener
Ole Jacobsen