/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Ciao tuning
Fra : vapsen
Vist : 1477 gange
40 point
Dato : 20-04-04 17:56

Er der nogen der kan give mig nogle ideer til tuning af min Ciao, det skal helst være billigt (er en fattigrøv)
den behøver ikke køre mere en 60-70 km/t men et godt optræk ville være dejligt (dele må maks koste 700-800)

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 20-04-04 18:03

Du kan desværre godt glemme at få den til at køre så stærkt, det vil blive alt for dyrt.
Du skal skille hele motoren og krumtappen ad, for at bore plumben ud.
Du kan godt få en tuncylinder med stempel til ca 1400kr, men den kører ikke særligt stærkere af det.
Du kan selv svejse udstødningsrør sammen men det gir heller ikke rigtig noget.
Du kan nærmest ikke få nogen karburator, uden der speciel-laves en anden studs der drejer uden for stellet, for der hvor karburatoren sidder nu er der ikke plads.
Men prøv bare, så snakkes vi ved når du er blevet en endnu mere fattigrøv.
Sorry, sælg den og køb noget der meget nemmere kan fåes stumper til.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : rasmusbuh

Dato : 21-04-04 14:36

Du kan købe en Toptuner motor til den:
http://shopbasic.dk/mall/shop.asp?shop_id=2831&vare_id=230568
Den yder 12 heste ved 10.000 omdrejninger men koster så også dertil, nemlig: 7.000 kr.
Men du kan da altid fjerne plumben, men til dette skal du helst have en svinghjulsaftrækker.
Det er en meget nem motor, ciaomotoren. Du skal bare passe godt på cylinderpakningerne...

Hvis du rigtig sej putter du en fuldkåbe på, men det er nok lettere besværligt

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-04-04 16:08

Ja du kan godt købe en tunmotor, men stel og remhjul og rem kan slet ikke klare opgaven, men man kan få et andet baghjul med variator, det hjælper lidt på belastningen, men men men, en feks. gl. Yamaha kan køre lige så stærkt for 1500 kr.
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : Orsted_banden

Modtaget 40 point
Dato : 21-04-04 18:31

Hvis du er god med en fil kan du godt få den til at køre 70 km/t, det kræver bare at du bore plumpen og filer indsugningen op til det største du kan, men ikke støre ind krumtapen kan nå at lukke får hullet.
så kan du plane 2,5 mm af topstykket. Bore kaburatoren op til 13 mm og file resten op til 15mm. Og sidde et mindre remhjul bag på! Hvis du så vil ofre lidt penge kan du køber en udstødning, city power! Den havde jeg på!

Godkendelse af svar
Fra : vapsen

Dato : 21-04-04 21:18

Tak for svaret Orsted_banden.