/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Mobiltelefonsammenligning. Hvor er det n~
Fra : CamillaD
Vist : 1977 gange
70 point
Dato : 20-04-04 17:35

Hej alle på kandu.dk - altså i mobil-telefoni kategorien.

Hvor er det nu, det er???

Jeg har tidligere benyttet en dansk hjemmeside, hvor man kunne sammenligne mobiltelefoner - BEMÆRK: Ikke priser.

Man kunne sammenligne forskellige mobiltelefoners funktioner, f.eks. om den skal have kamera, kunne MMS, WAP med videre....

Jeg skal bruge det til køb af ny mobiltelefon, og det skal være en klaptelefon med kamera i. Men med tidens udvikling indenfor mobiltelefoni er markedet ret uoverskueligt for mig lige nu.

Jeg mener, det var på sol.dk eller jubii.dk, at jeg så denne sammenlignings"tabel", men jeg kan ikke lige finde det p.t., så måske I kan hjælpe mig?

På forhånd tak!

Med venlig hilsen CamillaD

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 20-04-04 17:46

Hej CamillaD

www.nokia.dk kan du sammenligne alle deres modeller. Det virker faktisk rigtig godt!

Mvh Niels

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 20-04-04 17:47

- under mobiltelefoner > sammenlign telefoner..

Hey

Kommentar
Fra : CamillaD

Dato : 20-04-04 17:54

Hej NielsPT.

Undskyld, du kunne ikke vide det....

Jeg er ABSOLUT ikke fan af Nokia, så det skal helst være en guide, der sammenligner forskellige mærker (jeg har haft en Nokia, og var absolut ikke tilfreds..., så jeg tror ikke, det bliver en Nokia igen...).

Men tak for forsøget. Har du andre forslag?

Med venlig hilsen CamillaD

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 20-04-04 18:11

godt nok ikke dansk men. http://www.esato.com/phones/index.php?phone=63&cp=74

bare tryk oppe i choose phone.. det er bare to modeller jeg har valgt du kan slette dem og vælge nogle andre.. du kan samligne 3 ad gangen..

Solgaard

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 20-04-04 19:25

hehe OK, det kunne jeg jo ikke vide..

Er ellers selv meget tilfreds med min Nokia.. Må jeg spørge hvad problemet var med den du havde før?

Ellers prøv at tjekke de her links:
http://no.mobilforum.se/?nav=phones_compare (godt nok svensk, - men meget anvendelig)
http://www.reviewcentre.com/products8.html (engelsk, men rigtig god!!)

Håber det var bedre

Mvh Niels

Kommentar
Fra : CamillaD

Dato : 20-04-04 21:05

Hej NielsPT.

Ja, det må du gerne spørge om.

Jeg havde en Nokia 8210, og jeg købte den, da den var dyr, så jeg regnede med, at det var noget ordentligt jeg købte.

Allerede efter et par uger kunne batteriet ikke holde ret længe. Den skulle lades op en gang om dagen - uanset hvor meget jeg snakkede. (Da jeg gik tilbage til forhandleren, sagde de, at det var fordi jeg spillede for meget og talte for meget, men selvom jeg ALDRIG spillede og nogle dage SLET IKKE talte i telefonen, forblev det det samme.)
På et tidspunkt gik skærmen ud, hver gang det blev lidt varmt i vejret - dette blev dog repareret på forhandlerens regning, men blev aldrig helt godt igen.
Da telefonen var to år gammel gik den til tider ud, selvom batteriet var halvt fyldt, og den meldte ikke "batteri-alarm".
Telefonens antenne-forhold var også ringe. På steder, hvor alle andres mobiltelefoner kunne modtage antennesignal, kunne min ikke.
Displayet gik til ofte ud, i den nederste halvdel, hvilket kun kunne afhjælpes ved at slukke og tænde telefonen igen.
En ulempe ved telefonen var (dette er ikke en fejl, bare en ulempe efter min mening), at tastaturlåsen ikke var kodelåst, så telefonen lå tit i min taske og ringede uforvarent op til personer i min "telefonbog" indkodet på telefonen.

Og der var flere ting, som jeg ikke husker lige på stående fod. Er heldigvis længe siden, jeg havde denne telefon.

SÅ DU KAN NOK SE..... Jeg har ikke haft gode erfaringer med Nokia! Og man kan måske sige, at jeg bare har været uheldig, men selvom det skulle være tilfældet, går jeg med denne erfaring ikke ud og køber en Nokia-mobiltelefon igen.
Og i øvrigt har jeg en veninde, som købte den avancerede Nokia 7650, og hun er absolut heller ikke tilfreds. Ikke fordi hun er besværlig og svær at gøre tilfreds, men fordi der er mange fejl, som ikke burde være der.

Nå, men dette var altså kun min subjektive holdning. Jeg tror gerne, I er mange som er tilfreds med Nokia... Det inkluderer bare ikke mig.

Med venlig hilsen CamillaD

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 20-04-04 21:55

I orden..

Ville bare lige tjekke om jeg kunne overbevise dig om at Nokia virkelig er kvalitet. - Men jeg tror jeg bare jeg lader være..

Har selv først haft en Siemens, som jeg havde mange problemer med, og som derfor gjorde at det blev et mærke jeg holder mig langt væk fra. Bl.a. også fordi jeg ikke synes telefonens software fungerede optimalt. Desuden blev jeg træt af at der ikke var elektronisk ordbog. Så en Siemens vil jeg ikke anbefale

Derefter havde jeg en Nokia 3310 (som alle andre - Det var virkelig en god tlf, synes jeg, den kunne holde til ALTl. Softwaren fungerede derudover perfekt, man hurtigt kunne komme omkring på den..

Den 3. telefon er den jeg har i dag: En Nokia 6610. Købte den for lidt over et år siden, da jeg var helt fascineret af at den var med farver.. Det er faktisk også en rigtig god mobil, som jeg aldrig har haft problemer med..

--

Hvis vi nu mødes på midten - dvs. IKKE en siemens, og IKKE en Nokia, så tror jeg et rigtigt godt valg ville være en Samsung telefon. En af mine bedre venner har en, og han er helt tilfreds med den. Desuden synes jeg de er godt designet og virker holdbare, selvom mange af dem har sådan en 'flap' man slår op.
Men kig da på dem her: http://www.samsung.com/Products/MobilePhones.htm

Jeg har set E700'eren 'live', og den ser meget spændende ud. Den tager nogle rigtig, rigtig gode billeder.. Den kan fås til ca 1500,-

Før du køber din tlf, vil jeg lige anbefale denne side: http://www.mobilpriser.dk/ - Så kan du lige få overblik over de forskellige priser og telefoner.

Har forresten også hørt noget om, at man snart sælger kameratelefoner til 1 kr, hvis man vel at mærke binder sig i 12 mdr i stedet for 6.. Men det er måske værd at overveje?

..Kom da til at skrive en hel stil her..

Held og lykke med det
Mvh Niels

Accepteret svar
Fra : Samsung

Modtaget 70 point
Dato : 20-04-04 23:11

http://www.mobile-phones-uk.org.uk/
http://www.gsmarena.com/

Prøve at kigge i disse to link, du kan sammenligne samtlige link i "gsmarena" linket ved at vælge en telefon mærke og så vælge compare under den valgte telefon
Håber det hjælper en smule.

Kommentar
Fra : Samsung

Dato : 20-04-04 23:21

"samtlige telefoner er der(også dem som ikke er/ville komme til DK), men kun to ad gangen kan sammenlignes" mente jeg. Der var jeg vidst for hurtigt med at sende den

Held og Lykke

Kommentar
Fra : Stampe1987

Dato : 21-04-04 15:19

Hey CamillaD!

Har du prøvet at gå ind på www.kelkoo.dk..? Der mener jeg at man sammenligne telefonerne, men det kan godt være at det kun er priserne man kan sammenligne..!!!

Kommentar
Fra : CamillaD

Dato : 22-04-04 10:48

Hej alle!

Tak for alle jeres indlæg og alle de forskellige links!

Jeg kigger lidt på det.

Med venlig hilsen CamillaD

Kommentar
Fra : CamillaD

Dato : 02-05-04 23:36

Hejsa !

Jeg er glad for alle jeres indlæg, men jeg har desværre ikke fået lige dét svar jeg ledte efter....

Jeg lader spørgsmålet stå lidt endnu med en lille forhøjelse af point....

Er der virkelig slet ingen, der kender eller kendte til den danske hjemmeside på sol. dk eller jubii.dk (mener jeg nok)??

Med venlig hilsen CamillaD

Kommentar
Fra : Ericsson

Dato : 04-05-04 14:05

Hvad med en SE.T610.

Jeg har selv en men der er kommet en nyere model ved navnT630.

Men jeg er meget glad for min den er enkel og den har 65000 farver og tager okay billeder og den har selfølgelig GPRS og polyfoniske ringetone.

se på den her: http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=dk&lc=da&ver=4000&template=pp1_1_1&zone=pp&lm=pp1&pid=10055 Men der er også kommet nyere SE. som er lidt bedre vil jeg mene men jeg er glad for min.

ZEZ (CS) fra Ericsson

Kommentar
Fra : CamillaD

Dato : 07-05-04 16:34

Hej igen !

Nå, jeg fandt selv svaret:

www.mobilvalg.dk - ENKELT, ikk'?

Her er en god side, hvor man kan vælge og krydse af, hvilke finesser og funktioner den ønskede telefon skal have (endda priser) PÅ DANSK!

Den er god!

Kan man give points til sig selv ?

;oD

Nå, hvis en SUPERBRUGER har lyst til at skrive dette som et TIP, er I velkomne til det.
Jeg synes i hvert fald, det er en god hjemmeside, for de der som jeg søger efter bestemte kvaliteter i en mobiltelefon.

Med venlig hilsen CamillaD

Godkendelse af svar
Fra : CamillaD

Dato : 23-07-05 14:33

Hej alle.

Nu er det vist tid (var det i virkeligheden for LÆNGE siden) til at give points for denne tråd...

;-D

Jeg vælger at give points til det svar jeg bedst kunne bruge...

Værsågod, Samsung.... selvom jeg ikke valgte en Samsung. Har nu en Sony Ericsson Z1010 med 3-abonnement....

I øvrigt tak for jeres allesammens utrolige hjælpsomhed!

Med venlig hilsen CamillaD