/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Kiss dvd problem
Fra : Skorpion
Vist : 277 gange
100 point
Dato : 20-04-04 15:39

Jeg har købt en Kiss dp 1000 dvd afspiller. Jeg har problemer med afspilling af mp3 musik og alm musik. den kan køre i kort tid, eller når der bliver skiftet sange et par gange, så låser det hele sig fast. Jeg har fået den byttet, samme problem. Har snakket med værkstedet, de siger at det kan være cden der er dårlig, det tror jeg ikke på. Kan den være tilsluttet forkert, er det fjernsynet, eller hvad. Den er sat til scart fra dvd til tv.

Håber meget på hjælp

Mvh. Skorpion

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-04-04 15:42

Hvis du har fået den byttet, er der jo noget der tyder på problemet er i din ende! Låser den sig osse ved en købe musik cd?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-04-04 15:47

Det kunne være dine brændte CDer er af dårlig kvalitet.

Hvis forretningen har byttet den og problemet er det samme, kan det jo kun være cderne

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 20-04-04 18:20

Hvilken firmware-version sidder der i den, jeg har en nøjagtig magen til men har ikke prøvet så meget endnu (fik den igår), min har version 2.8.3, men en nyere kan downloades på www.kiss-technology.com (version 2.8.5), den ligger som iso-fil og kan brændes ned på CD, kræver selvfølgelig brænder, anvisningerne står på siden.

Kommentar
Fra : Skorpion

Dato : 20-04-04 18:53

Jeg fandt frem til at den var gal med firmwaren. Den kunne ikke afspille med end 3 sange, og det var ligemeget om det var hjemmebrændt, mp3 eller en original cd. Efter at firmwaren blev læst ind, gik det fint med de originale cdere, men mp3 cderne er der stadig rod med. Jeg har prøvet at brænde mp3 sangene ned på forskellige cdere uden held, bliver de måske brændt forkert, eller er der måske noget andet jeg gør forkert i forbindelse med brændingen?

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 20-04-04 18:56

Jeg tror lige at jeg vil prøve at sætte min DVD til at afspille en MP3 disk (Kiss dp 1000)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-04-04 18:56

Egentligt lidt underligt værkstedet ikke har tænkt på det!

Kommentar
Fra : Skorpion

Dato : 20-04-04 19:01

ja, det synes jeg også. Jeg har ikke haft en dvd hvor der kunne downloades software før, så det er nyt for mig.
Til Soenne. Jeg glæder mig til at høre hvordan det går med din.

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 20-04-04 19:20

Tja... Nu er vi ihvertal 2, der har det problem, min gik kold efter 5 numre, det virkede faktisk som om min afspilningsliste nærmest brændte sig fast, jeg har slukket og tændt igen, prøvet at gå ind i setup, intet hjalp, billedet stod der stadig, det eneste der hjalp var at hive stikket ud.

Jeg tror nok jeg prøver at ringe til Kiss imorgen, det lyder som en generel fejl.

Kommentar
Fra : Skorpion

Dato : 20-04-04 20:01

jeg rev også stikket ud og sat det i igen for at få den igang. Vil du skrive tilbage når du har snakket med dem ? ellers skal jeg også have fat i dem.

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 20-04-04 20:07

Jeg kan godt skrive tilbage, men det var måske også en god idé hvis du også ringede, så er vi jo flere... Så er det da ikke mig der er idiot

Kommentar
Fra : Skorpion

Dato : 20-04-04 20:13

jeg ringer også til dem i morgen, og skriver tilbage hvad de kloge hoveder har tænkt sig at gøre, ellers får de den sgu tilbage igen. Den skal bare virke.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-04-04 20:19

Sikke noget møg!

Kommentar
Fra : Skorpion

Dato : 21-04-04 11:11

Til Soenne. Nu har jeg snakket med kiss, de fattede ingenting, havde aldrig hørt om det problem før, jeg fortalte at jeg havde prøvet på 2 maskiner uden held. De bad mig om at sende dem en cd med mit mp3 musik, så ville de undersøge om det er mine musik filer det er galt med. Det er sgu noget underligt noget. Jeg kender ingen der har problemer med deres maskiner, de æder alt.

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 21-04-04 11:52

Jeg har lige snakket med Kiss, de sagde at det var mærkeligt, det var anden gang de hørte om det i dag (wonder why), men jeg skulle prøve at ringe igen om 1 uges tid, de havde bedt den anden om at sende CD'en ind for at teste den, så du var åbenbart den heldige vinder.

Jeg tror nok at jeg vil prøve at skifte tilbage til den gamle firmware 2.8.3, jeg har fået problemer med at afspille en bestemt film, men kun denne ene, brændt på 2 forskellige DVD-medier et + og et -, det problem havde jeg ikke før jeg skiftede firmware til 2.8.5, det kunne måske hænge sammen med MP3-disks.

Kommentar
Fra : Skorpion

Dato : 21-04-04 12:20

haa ! nu er de kommet på arbejde. Man skal vist passe på med at gå tilbage til den gamle firmware igen, det kunne vist lave skade på et eller andet. Jeg havde flere problemer med firmware 2.8.3, der kunne den ikke afspille alm. cdere. Det løste problemet med den nye firmware, men stadig bøvl med mp3.
Nu har jeg prøvet at brænde sangene med den laveste hastighed ( 4x speed ) det gik lidt bedre. Den kunne afspille ca 10 sange. Hurra !!! De sagde at hvis brændingen gik for hurtig, mistede den nogle data, som dvd afspilleren ikke kunne fange, eller også var der fejl på sangene. ?? De venner og bekendte jeg har snakket med, har aldrig kendt til problemet.

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 21-04-04 16:14

Ok, vi må vist hellere vente og høre nærmere.

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 03-05-04 23:07

Skorpion, har du hørt noget fra kiss??

Kommentar
Fra : Skorpion

Dato : 04-05-04 18:55

Jeg ringede til dem for at høre om hvor langt de var nåede med min indsendte cd, 5 dage efter jeg sendte den ind. De havde ikke set på den endnu. De ville straks se på sagen !!. Jeg prøver at ringe til dem i morgen igen. Nu skal der snart ske noget.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-05-04 18:59

Det er et langtrukken Kys de giver dig, håber det er i den rigtige ende

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 04-05-04 19:31

>tedd, det er jeg ikke så sikker på, han lød lidt underlig, ham jeg snakkede med.

Jeg havde ellers tænkt på at ringe i morgen, det kunne måske være en god idé.

Kommentar
Fra : Skorpion

Dato : 05-05-04 13:56

Soenne, jeg har snakket med dem igen, han kunne ikke hjælpe, teknikerne var ikke til stede idag, skulle ringe igen i morgen. Jeg sagde at de godt måtte skynde sig lidt, da jeg ikke ønsker en dvdafspiller der ikke kan afspille mp3, det forstod han godt. bla bla....!!
Jeg vender tilbage med mere nyt i morgen.

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 05-05-04 23:17

OK

Kommentar
Fra : Skorpion

Dato : 13-05-04 13:41

hej Soenne. Nu har jeg snakket med de kære Kiss medarbejdere 3 gange, de kunne ikke finde min cd plade, så fortalte jeg hvordan kurverten så ud, og vupti, så var den lige foran ham ?? han afspillede den på computeren, og virkede fint. Han fik serie nr. på dvdafspilleren, og ville afprøve den på en dp 1000 og få en tekniker til at se på den, og vende tilbage med det samme. Det var i går. Jeg venter endnu. Det er godt at der er 2 års garanti, så har jeg lidt tid endnu at løbe på. haa !

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 13-05-04 20:38

Det er kundeservice der vil noget hva'

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-05-04 21:03

Ja man burde printe det her ud til skræk og advarsel!!

Kommentar
Fra : Skorpion

Dato : 27-05-04 19:54

Hej soenne. Kiss mente at det var min brænder der ikke fungerede ordentlig, Jeg skulle så prøve nogle sange fra en anden brænder. Det duede heller ikke. De kunne ikke gøre mere, så den får de retur igen. Så er den sag ude af verden.