/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Trojaner ???
Fra : molokyle
Vist : 423 gange
50 point
Dato : 20-04-04 13:57

Jeg foretog en on-line scan hos : http://scan.sygate.com/trojanscan.html

..med følgende resultat :

Citat
Your system ports are now being scanned and the results will be returned shortly...
Note: Only OPEN ports will be displayed.

Results from Trojan scan at TCP/IP address: 80.165.240.98

Service Ports Status Possible Trojans
Scanning . . .
Trojan 23 OPEN Tiny Telnet Server (= TTS)
Scanning . . .
Scanning . .
...
You are not fully protected:
We have detected that some of our probes connected with your computer.

Hvad gør jeg herfra ..om noget ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-04-04 14:02

Viser bare at du har nogler porte åbne som trojanerer kan benytte!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-04-04 14:04

Her er en liste over kendte trojaner og hvilke porte de bruger
http://www.sans.org/resources/idfaq/oddports.php

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-04-04 14:06

http://www.glocksoft.com/trojan_port.htm

Den her er vist lidt mere opdateret!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-04-04 14:21

tedd -> Som jeg læser dit sidste link er der flere forskellige programmer der kan benytte port 23 :

Fire HacKer, Tiny Telnet Server - TTS, Truva Atl

Er det så ikke 'smart at lukke denne port? Hmm... det kunne jo være jeg skulle få mig en firewall

Kender du en god og helst gratis ting tedd ??

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 60 point
Dato : 20-04-04 14:24

Prøv at gå ind på www.arlet.dk der er der nogle gode links til firewalls

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-04-04 14:25

Men et er at have en åben port! Det kræver osse at trojaneren er blevet installeret på din puter!

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 20-04-04 14:37

Jeg kigger på det tedd.

Jep, men at have en port pivåben er vel et usikkerhedsmoment, når man kører uden firewall og virusscanner program.
Jeg klarer mig til dagligt med on-line scannere til virus, da det kun er undertegnede der bruger denne comp. og jeg er meget forsigtig med hvad jeg henter hvor.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-04-04 14:39

Ps. tjekkede også med denne udmærkede portscanner :https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2
Samme resultat

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-04-04 14:40

Kommer jo lidt an på hvor man bevæger sig hen på Indernettet Havde du en god føsse, eller er den ikke slut endnu?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-04-04 14:49

Jotak tedd og den er slut for nu. Min lillebror har fødselsdag i maj, så for familiens skyld har vi slået dem sammen og fejre dem engang i første uge af juni = Flere gaver

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 20-04-04 15:12

Molokyle -> For at kunne tjekke, om din computer er helt rent, kan du jo komme med en HijackThis-log...

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-04-04 15:22

Molo hvoffor henter du ikke Avg som er et fedt antivirusprogram brugervenligt og gratis og der er opdateringer dagligt som du kan sætte det til at hente automatisk,det scanner også din post både det du får tilsendt og det du sender
Hav En Solrig Dag Mvh Sune

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-04-04 15:59

Sunowich -> Jeg har sgu aldrig haft tiltro til de dersens virusprogrammer der ligger og mosler rundt i systray og æder af resourcerne, når jeg skal lave noget andet. Ved at on-line scanne med jævne mellemrum hos : http://housecall.trendmicro.com/ føler jeg mig rimlig beskyttet. I mine 23 år foran en skærm har jeg kun fået virus en 3 - 4 gange. Den ene gang var en e-mail virus fra min lillebror og det var kun fordi jeg var MEGET uopmærksom den dag. Det tog mig 2 minutter at fjerne den igen og den havde ikke lavet ulykker

Jeg tør slet ikke tænke på hvor megen processortid jeg ville have mistet, hvis jeg i alle de år havde haft f.eks. Norton til at ligge at lave ulykker

..men tak og i lige måde

</MOLOKYLE>