/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
Mosaikstifter på linoleumsgulv
Fra : LL
Vist : 1820 gange
100 point
Dato : 21-05-02 08:17

Jeg vil gerne ligge mosaikstifter på vore linoleumsgulv på badeværelset:

1) Kan dettte lade sig gøre, hvis ja hvordan (der er en god solid spånplade under linoleumet)

2) Kan jeg etablere fald (det er der ikke på gulvet i øjeblikket)

MVH
LL

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 100 point
Dato : 21-05-02 11:22

ja det kan du godt, princippet er det samme som når du lægger klinker på et badeværelse.
Ja, men det kræver at du støber hældningen i mørtlen inden du lægger mosaikstifterne på.

Kommentar
Fra : McOle

Dato : 21-05-02 11:27

Da du ikke har et støbt underlag, kan du resikere revner i fugerne, da underlaget vil arbejde.
Hilsen Olé

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 21-05-02 11:36

Undersøg hved der ligger under spånpladen inden du går igang. Om nødvendigt ville jeg nok som MC Ole nævner fjerne spånpladen og overveje at støbe direkte. DU skal også tænke på vægten af det du støber

Kommentar
Fra : briani

Dato : 21-05-02 11:44

Typisk Zonker
Først ligger han en formodet svar ind som slet ikke holder
så kommer der et god kommentar fra McOle
og så laver han sit svar om,efter at have læst McOle
hvad med at sætte dig ind i tingene før du slynger om dig med formodet svar
meningen er jo at LL får et svar der kan bruges IKKE

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 21-05-02 11:50

Hej

Nu kan jeg ikke lige forstå at der ligger een Spånplade på et Badeværelsesgulv !!! Her tænker jeg selvfølgelig på de almindelige regler omkring Vådrum :http://www.sbi.dk/presse/anv200_2.htm

Men tilbage til dit spørgsmål,---Mosaikstifter er meget nemme at arbejde med. Der sidder noget "papir på bagsiden der lige skal af, da der er lim underneden- så kan du bare hæfte dem fast på det eksisterende (meget rengjorte) gulv.
Mht. til hældning --det kan du ikke få på dit nuværende gulv,--!
Jeg ville da nok overveje sagen endnu engang. Men prøv at læs vedlagte link.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 21-05-02 11:51

LOL

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 21-05-02 11:56

LL >> Bare lige af nysgerrighed,---gav du Zonker point fordi du ikke vidste at at du kan vælge en kommentar som Accepteret Svar ?????????????

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : briani

Dato : 21-05-02 12:08

Kommentar
Fra : briani

Dato : 21-05-02 12:12

Til Parkenss
Jeg har også svært ved at se
at zonkers svar kan bruges til noget
Vi må håbe at Kandu snart fjerner den muglighed der hedder formodet svar
men det vil Zonker nok ikke syntes var en god ide,så fik han jo ingen point
MVH Brian

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 21-05-02 12:34

Brian igen igen....

Hvornår lærer du at se positivt på tingene... du lukker mere lxrt ud end der kan være på en losseplads.....

Kommentar
Fra : mango

Dato : 21-05-02 22:36

Til Zonker
Det er altså korrekt at du ikke skal svare på noget du ikke har forstand på, det bliver jo meget useriøst herinde, hvis alle bare, tror de ved noget, uden faktisk at have en evt. faglig baggrund.
PS: jeg er gift med en meget dygtig murer...og han ryster kraftigt på hovedet af dit svar!!
Venligst
Mango

Kommentar
Fra : mango

Dato : 23-05-02 20:39

Til LL
Du kan godt lægge stifter i badeværelse med trægulv, blot skal du være opmærksom på at du behandler gulvet med de rigtige produkter:
Allerførst ville jeg foretrække at du udskifter spånpladen med vandfast krydsfinersplade 22 mm. For at lave fald i brusenichen, skal du først bruge en Ardex Radion 100 ( det er et produkt der får spartelmassen til at kunne hænge ved trægulvet) og spartelmassen skal hedde Ardurapid 45 den kan du bruge til at lave fald med. Til sidst bruger du Alfix k1 ( det er en gummihud der gør trægulvet tæt, den skal naturligvis bruges over hele gulvet) Og til sidst limer du stifterne fast med en Alfix Combifix , dette er kravene som bygningreglementet kræver.
Men hvor stort er badeværelset? Hvis det er meget stort skal du "nøjes" med at lave faldet i selve brusenichen, her bliver du nødt til at afgrænse med en kant rundt om brusenichen og lavet faldet herinde.
Venligst
Mango (med hjælp fra manden *SS*)

Kommentar
Fra : mango

Dato : 23-05-02 20:42

lige et tillægs: Du kan naturligvis bruge nogle tilsvarende produkter i andre mærker, men det vil måske forvirre mere end det informerer, de nævnte produkter kan jeg bare stå inde for.
venligst
Mango

Kommentar
Fra : LL

Dato : 24-05-02 08:19

Tak for jeres mange svar, jeg starter projektet her i weekenden - og er nu meget bedre forberedt!
MVH
LL