/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
CBR600F2
Fra : holm10
Vist : 601 gange
100 point
Dato : 20-05-02 20:15

Efter først at have været på jagt efter en GPX600R fra 96 var jeg ude hos en forhandler for at skulle prøve den pågældene mc, men forhandleren manglede lige 20 minutters arbejde før det var muligt at prøve den. Så han forslog, at jeg da lige kunne tage en tur på en anden brugt han lige havde fået ind. Og der stod den så CBR600F2 fra 1992 med 40000km på tælleren, en virkelig vidunderlig maskine, hvilket har ført til at sådan en maskine må jeg have. Spørgsmålet er så om det er bund ufornuftigt at købe en mc fra 92 som har kørt dobbelt så meget som en GPX600R og som koster 15000 kr mere end en GPX600R som oven i er 4 år nyere end en CBR600F2 ?. Er der nogle skavanker ved en CBR600F2?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-05-02 19:28

holm10 wrote:
> Efter først at have været på jagt efter en GPX600R fra 96 var jeg ude
> hos en forhandler for at skulle prøve den pågældene mc, men forhandleren
> manglede lige 20 minutters arbejde før det var muligt at prøve den. Så
> han forslog, at jeg da lige kunne tage en tur på en anden brugt han lige
> havde fået ind. Og der stod den så CBR600F2 fra 1992 med 40000km på
> tælleren, en virkelig vidunderlig maskine, hvilket har ført til at sådan
> en maskine må jeg have. Spørgsmålet er så om det er bund ufornuftigt at
> købe en mc fra 92 som har kørt dobbelt så meget som en GPX600R og som
> koster 15000 kr mere end en GPX600R som oven i er 4 år nyere end en
> CBR600F2 ?. Er der nogle skavanker ved en CBR600F2?
>

Hondaen er en bundsolid maskine, som man ikke går galt i byen med. Med
hensyn til alder så er Kawaen nok bygget i '96, men den kom på markedet
i '88, hvor hondaen altså teknisk er fire år yngre.

--
Morten Dybdal

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-05-02 19:43

"holm10" <holm10.news@kandu.dk> wrote in message
news:D_aG8.12604$4f4.574745@news000.worldonline.dk...
> Efter først at have været på jagt efter en GPX600R fra 96 var jeg ude
> hos en forhandler for at skulle prøve den pågældene mc, men forhandleren
> manglede lige 20 minutters arbejde før det var muligt at prøve den. Så
> han forslog, at jeg da lige kunne tage en tur på en anden brugt han lige
> havde fået ind. Og der stod den så CBR600F2 fra 1992 med 40000km på
> tælleren, en virkelig vidunderlig maskine, hvilket har ført til at sådan
> en maskine må jeg have. Spørgsmålet er så om det er bund ufornuftigt at
> købe en mc fra 92 som har kørt dobbelt så meget som en GPX600R og som
> koster 15000 kr mere end en GPX600R som oven i er 4 år nyere end en
> CBR600F2 ?. Er der nogle skavanker ved en CBR600F2?
>
min opfattelse er, at en CBR600 nok er ca. den mest "skavank-fri" mc du
overhovedet kan købe, måske med undtagelse af en VFR750/800. Om det så er
økonomisk forsvarligt vil jeg ikke kaste mig ud i at vurdere, men de fleste
mc'er i denne klasse holder jo prisen fornuftigt. Der skulle også være gode
muligheder for at finde brugte dele til en CBR600, da den har solgt rigtig
mange eksemplarer i mange lande.
Mvh
Anders Olesen, som ville kigge mest på CBR'en

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-05-02 20:48

> ...
> ... Er der nogle skavanker ved en CBR600F2?

Ud over prisen er den vist kendt for at være nogenlunde fri for problemer.
Det er (så vidt jeg kan forstå!) altsammen lidt ældre og afprøvet teknik i
moderne indpakning - og altså fri for børnesygdomme. Da de er så relativt
dyre, anbefaler mange dog at man holder sig fra F1-modellen (dvs. den uden
støddæmperjustering ved passager-fodhviler), men det lader jo til du er helt
oven på den del af det...

/Claus ('93 F2, købt for 90.000 i foråret 2000 - og har ikke fortrudt det en
eneste gang..!)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-05-02 23:00

holm10 wrote:

> Er der nogle skavanker ved en CBR600F2?
>
Hvad er prisen?
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
FZS600

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 100 point
Dato : 21-05-02 11:18

Du gør et fornuftigt køb der selvom den er dyrere og så kan du vist ikke få meget bedre maskine for de penge.

Køb den, den er alle pengege værd.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-05-02 11:46

On Mon, 20 May 2002 20:15:12 +0200, holm10 wrote:

> Er der nogle skavanker ved en CBR600F2?

Som på andre MC skulle det da lige være fartbøder

Jeg købte en for ca. 800km siden, og jeg har ikke fortrudt! Kan dog ikke
hjælpe med sammenligning med Kawaen...

/Jesper
CBR600F2 som fik invalideskilt til Road Race Festival!
http://www.skanderborgmc.dk/Billeder%20og%20Thumbnails/IMG_5165.JPG

Kommentar
Fra : holm10

Dato : 21-05-02 17:24

Tak for de mange svar, jeg formoder der ikke er skavanker jeg skal være opmærksom på da det ikke er nævnt i de mange svar.

Der bliver spurgt om hvad jeg skal give for den, den står til 74900. Jeg har presset prisen til 71000 hvilket må være rimligt for en 92 der har kørt 39500km. Der er så det med garantien, han vil give enten 1mdr 100% eller 3mdr 50%, jeg har som næsten færdig jurist gjordt ham opmærksom på den ny købelov med 2år hvoraf de første 6mdr er forhandleren som skla bevise at fejlen ikke var tilsted ved levering. Men det ser ud til at prelle af på ham, der er dog nogle i branchen som giver 6 mdr 100%, men man betaler måske også dyrt for den garanti ?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-05-02 20:43

Ja det er utrolig at du må og så på gule plader :))

--
Per Emborg
mail@kvikkerten.dk

"Jesper Lillesoe" <jesper@FJERNveloce.dk> skrev i en meddelelse
news:pan.2002.05.21.12.45.46.300059.10343@FJERNveloce.dk...
> On Mon, 20 May 2002 20:15:12 +0200, holm10 wrote:
>
> > Er der nogle skavanker ved en CBR600F2?
>
> Som på andre MC skulle det da lige være fartbøder
>
> Jeg købte en for ca. 800km siden, og jeg har ikke fortrudt! Kan dog ikke
> hjælpe med sammenligning med Kawaen...
>
> /Jesper
> CBR600F2 som fik invalideskilt til Road Race Festival!
> http://www.skanderborgmc.dk/Billeder%20og%20Thumbnails/IMG_5165.JPG

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-02-03 22:29

Jeg har købt en CBR600F2 sidste år af min mors veninde, som havde haft den i
fem år og kørt ca. 30.000 km. Den har nu knap 70.000 km på uret og har det
stadig ufattelig godt. selvom den er 10 år gammel til sommer. Jeg kan kun
anbefale at købe den og nyde den. Jeg har haft ingen problemer, kører godt,
dejligt og problemfrit samt har masser af overskud med 4 cyl. og 105 hk.

Det er en skamrost model, som modsat mange andre mærker fra den årgang er
gennemtestet og stortset fri for børnesygdomme.

God fornøjelse,

Henrik
CBR600F2