/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Get data back!
Fra : yesboss
Vist : 316 gange
30 point
Dato : 19-04-04 16:53

Er der nogen der har kendskab til dette værktøj, og kan fortælle mig om fremgangsmåden, jeg en hd der er formatteret. Jeg har adgang til Bios og har også afinstalleret winxp prof (Er det en fordel at have den installeret- den kan alligevel ikke køre uden config.sys autoexec.exe osv.)

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 19-04-04 19:27

Er det korrekt antaget at du vil hente noget data der lå på dit NTFS drev, nu du har slettet WinXP?

/Andreas

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 19-04-04 19:47

Windows XP bruger ikke config.sys og autoexec.exe til sin opstart du kan se at der er 0 data i de to filer, med mindre at du har lagt noget ind.
Så sæt din bios til at starte fra cd-rom og installer din windows XP pro. Hvad havde du ellers tænkt dig at proppe i din computer som styresystem ?

//bentjuul

Kommentar
Fra : yesboss

Dato : 21-04-04 17:13

hvad skal der bruges?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 21-04-04 17:20

Jeg ved ikke helt hvad du mener, men du skal vel ha' et styresystem installeret på din computer og hvis det er XP pro så skal du bare søtte skiven i dit cddrev og følge instruktionen.

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 21-04-04 17:20

søtte=sætte

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 21-04-04 18:32

Hej igen yesboss

Jeg tror ikke vi kommer længere her, når det er en bærbar du har hvor du mangler recovery cd'eren.
På den cd ligger der filer du skal bruge for at installere på din compaq.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 21-04-04 22:38

Han kan da bare installere XP ganske normalt.
Hvis han mangler drivere kan han jo bare gemme dem på en USB stick inden han går igang eller når han er færdig - kommer an på hvilke drivere...
Skulle undre mig om Windows ikke finder dem allesammen pånær evt. Ethernet og fjernbetjenings lyset ( den sorte klap, i ved ;)

/Andreas1982

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 21-04-04 22:38

Han kan da bare installere XP ganske normalt.
Hvis han mangler drivere kan han jo bare gemme dem på en USB stick inden han går igang eller når han er færdig - kommer an på hvilke drivere...
Skulle undre mig om Windows ikke finder dem allesammen pånær evt. Ethernet og fjernbetjenings lyset ( den sorte klap, i ved ;)

/Andreas1982

Kommentar
Fra : baker.mc

Dato : 25-04-04 21:10

Jeg har haft held med at bruge programmet "get data back" Måden jeg fik det til at virke var at jeg tog en anden hdd. og installeret "GDB" på og så kunne jeg komme i kontakt med problem hdd. jeg fik så dataerne overført til den hdd med styresystemet, på hvilke reddet en del for mig (60 gb). min hdd havde jeg formateret. men programmet kunne sagtens
finde de oplysninger der ligger på hdd alligevel.. fandt også nogle gamle XXX. billeder fra min spæde barndom på i-net Hæ Hæ.. skide godt pro. bare læs indu.og prøv dig frem..

hilsen Baker.mc