/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
Flaskegas i europa
Fra : BarsKill
Vist : 1357 gange
340 point
Dato : 19-04-04 16:48

Hej. Jeg er den ulykkelige ejer af et par bp-gasflasker.
Ulykkelig - fordi vi skal til Schweiz og Frankrig...Hvor man ikke kan bytte dem.
Hvilket mærke i flaske skal man vælge, når man ikke vil løbe tør i Sydeuropa?
M.v.h. Karsten

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 19-04-04 16:53

BP gas .. det er vel du "gule" du har ?
I sydeuropa er gasflaskerne "blå", og jeg husker ikke lige navnet, men de kan købes i DK.
/PG

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-04-04 17:04

Korrekt - Du skal bare have de lyseblå internationale gasflasker

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 19-04-04 17:08

Så vidt jeg hasker staves "gas" som "gaz"
/PG

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 19-04-04 17:09

Hasker = husker.
Det må være pga fejring af Molo's fødselsdag.
/PG

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 22-04-04 14:58

> BarsKill
Hvis dette var svar på dit spørgsmål, skal du lige huske og lukke for spørgsmålet.
/PG

Kommentar
Fra : BarsKill

Dato : 22-04-04 15:49

Jeg lader lige spørgsmålet stå lidt endnu - og øger indsatsen:
Hvad hedder "de blå"? Campinggaz - Primagaz? og hvad er ICC-gas?
Hvis nogen ved det må de godt svare - ellers går pointsene til PG.
KH Karsten

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 22-04-04 15:55

Den gastype vi har brugt i sydeuropa er Primagaz.
Har ingen idé om ICC-gas.
/PG

Accepteret svar
Fra : Guild

Modtaget 340 point
Dato : 23-04-04 10:55

> BarsKill

Her er linket til den danske forhandler i Køge:
http://www.primagaz.dk/
/PG

Kommentar
Fra : EstherErik

Dato : 26-04-04 20:05

Hej BarsKill.
Ang. gasflasker i udlandet, er det svært at få dem byttet, efter ulykken på en campingplads i Spanien for nogle år siden. Vi bruger 6 kg aluminiumsflasker, og dem kan vi stadig få byttet mange steder, men dem findes der to typer af: en hvor du klemmer regulatoren ned oven fra, og den nye type, hvor du skruer regulatoren på. Du kan jo også skifte til de nye gennemsigtige, og så ellers sørge for, at den er fyldt inden du kører hjemmefra.
Hilsen Erik

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 20-05-04 01:53

Hallo, er det ikke på tide at lukke dette spørgsmål ? .. Accepter ét af svarene !
/PG

Kommentar
Fra : BarsKill

Dato : 21-05-04 13:42

Hej Guild.
Tro det: Jeg havde glemt at spørgsmålet stod åbent
Beklager - men her er points!
KH Karsten

Godkendelse af svar
Fra : BarsKill

Dato : 21-05-04 13:42

Tak for svaret Guild.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 21-05-04 14:02

> BarsKill
Nu håber jeg, du er blevet den "lykkelige ejer" .. og ikke som du indledte tråden: "Jeg er den ulykkelige ejer af et ..."
/PG