/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Byens bedste catering/mad ud af huset?
Fra : Axelise
Vist : 1260 gange
100 point
Dato : 19-04-04 13:57

Jeg har et desperat spørgsmål:
Skal giftes på Store Bededag og leder med lys og lygte efter en restaurant eller et catering firma, der kan levere supergod mad ud af huset.
Problemet er, at det bliver et lillebitte bryllup med kun 7 kuverter, hvilket vi synes er pragtfuldt, men det er jo ikke noget, en restaurant gider at holde åbent for. Så vi skal finde et sted, der evt. skal levere mad ud af huset til andre selskaber samme dag.
Maden skal leveres til vores adresse på Fredriksberg i København (eller vi kan evt. hente den) ca. 14.30 d. 7/5, og det skal være sindsoprivende god mad! Vi er begge vilde med mad af høj kvalitet og er gode til at lave den selv; faktisk er det sjældent at gå på restaurant og få noget, man ikke selv kunne have lavet bedre eller mindst ligeså godt. Vi forestiller os fransk eller italiensk køkken og en 4 retters menu.
Er der nogen, som har personligt kendskab til et cateringfirma eller en restaurant af høj standard, som leverer mad ud af huset?
Malene

Kommentar
Fra : 25

Dato : 19-04-04 14:24

Prøv at søge på gougle der er et hav af tilbud/link med mad ud af huset, brug søgeordet MAD UD AF HUSET, og der er masser af tilbud.http://www.google.dk/search?q=mad+ud+af+huset&ie=ISO-8859-1&hl=da&btnG=Google-s%F8gning&meta=

prøv dette link!!!

Accepteret svar
Fra : Better_Performance

Modtaget 110 point
Dato : 19-04-04 14:53

Jeg kan anbefale Coq & Co.

En lille fransk delikattesse forretning på Strandvejen i Hellerup

Christophe (Indehaveren) laver nogle fantastiske anretninger

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 19-04-04 15:04

Sankt Gertruds Kloster laver MEGET god mad .. men det koster !
Ligger i nærheden af Kultorvet.
/PG

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 19-04-04 15:06

Nærmere bestemt på Hausers Plads, men de har ikke catering

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 19-04-04 15:17

Tja...det skal være catering eller mad ud af huset eller mad til afhentning i restauranten. Vi synes at det bliver hyggeligere og mere personligt at sidde derhjemme og spise. Men vi vil meget gerne være fri for alle forberedelserne. Problemet med delikatesseforretningen er, at så skal vi købe maden dagen før og selv anrette den. Og det er det, vi gerne vil slippe for. Foreløbig er det nærmeste, jeg har fundet ud af selv, en fransk restaurant i indre by, som har åbent Store Bededag og hvor vi evt. selv kan afhente maden.....

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 19-04-04 15:21

Så vidt jeg ved leverer og anretter Coq & Co. gerne

Det er kun "fronten" på butikken der ligner en delikatesseforretning, de laver skam masser af catering

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 19-04-04 15:24

Søg evt. på Krak under Coq & ko

Strandvejen Hellerup

De har en beskrivende annonce på Krak

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 19-04-04 15:31

Tak, det prøver jeg lige at gå videre med!

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 19-04-04 16:16

> Axelise
Hvis du vil overraske med en HELT SPECIEL islagkage (Fra Ryå Is), så kan man lave en flot dekoreret, og med eksempelvis 2 fotos (digitale) af henholdsvis dig og gemalen.
Jeg har selv benyttet dette nogle gange, .. og resultatet er bare godt !

Kig her:
http://www.ryaais.dk/is.htm
http://www.ryaasejladsen.dk/Files/Billeder/fotos2002/dscn1168.JPG

/PG

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 19-04-04 16:29

Vedr.: Ovenstående indlæg

Undskyld jeg blander mig, men jeg kunne ikke undgå at falde over dette i beskrivelsen af deres bryllupsislagkager:

Bryllups islagkager starter ved 50 personer. Den største vi har lavet var til 1500. Se Guinnes Record bog.

Så kan i jo spare middagen og spise jer mætte i is

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 19-04-04 16:35

Ja, det var måske en idé!
Islagkage til forret, måske med et drys skaldyr...
Islagkage med farseret ét eller andet fjerkræ....
Islagkage med et udvalg af udsøgte oste...
Samt sidst men ikke mindst: Islagkage ganske enkelt!

Ideen med en fantastisk islagkage er jo slet ikke dum, vi er bare lidt for få til at det kan hænge sammen. Vi har overvejet en islagkage fra Kransekagehuset, da alt hvad de har bare er uovertruffent. Deres islagkager fås i lidt mere ydmyge størrelser.
Jeg tjekker op på Coq & Ko, - fandt dem på Kraks som du sagde. Det lyder slet ikke tosset.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 19-04-04 16:37

Jeg har personligt spist deres tilvejebringelser indtil flere gange, og har nærmet mig orgastiske højder, så mine anbefalinger kan ikke blive varmere.

Kommentar
Fra : Mekizz

Dato : 19-04-04 16:39

Jeg kan anbefale Taastrup Diner. Der kan du vælge og vrage mellem et utal af retter. Og priserne er meget rimelige. www.menukort.dk

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 19-04-04 16:41

Ryå Is laver også ydmyge størrelser ! Overraskelsen er deres foto- og dekorationsteknik. Og så er isen lavet på gammeldaws opskrift !
/PG

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 19-04-04 16:42

Ha ha! Det lyder sørme godt, det er lige dét, vi er ude efter! Man bliver jo høj af lykke, når man indtager så god mad, så det skal være intet mindre.

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 19-04-04 16:44

Det var dén med de orgastiske højder, jeg morede mig over.....

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 19-04-04 16:47

Og så er det ikke engang løgn

Jeg arbejdede i en periode i en forretnign der lå lige ved siden af Coq.... og hentede min frokost derínde hver dag... jeg tror jeg tog 3 kg på om ugen

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 19-04-04 16:49

ellers er der også er der Tines pølsevogn i Tåstrup

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 19-04-04 17:05

> Axelise
Uanset hvad du/I vælger .. så rigtig god fest .. og et tillykke herfra !
/PG

Godkendelse af svar
Fra : Axelise

Dato : 19-04-04 17:26

Tak for svaret Better_Performance. Jeg tror ikke jeg får et bedre tip end dit, så jeg lukker spørgsmålet her. Jeg er meget glad for, at du kender det nævnte catering firma og vil kontakte dem i morgen.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 19-04-04 17:56

Kender du også et godt et i Trier, Tyskland?
Jeg har brug for et til samme formål, men vi bliver ca 150!