/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
Tam-fugl
Fra : TLT
Vist : 1283 gange
43 point
Dato : 18-04-04 23:11

Hvis man skal holde en fugl der skal kunne bilve ligeså tam som en jaco. Hvilke fugle skal man så vælge, jeg står nemlig ikke lige med 5.000 til at købe fugl for... Det må gerne være en fugl man kan få til at tale og ikke en alt for lille...

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 18-04-04 23:15

Kender ikke prisen på en Beo-stær .. men den kan man have stor fornøjelse af !
/PG

Kommentar
Fra : TLT

Dato : 18-04-04 23:24

ja men det skal helst være en papagøje...

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 18-04-04 23:37

En papagøje kan ikke købes for "småpenge", så 5.000 er nok realistisk hvis dine ønsker og forventninger peger på sådan en "fætter". Nogle gode venner har en Beo .. og den har de / vi meget står fornøjelse af.
/PG

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 18-04-04 23:41

Måske kan du gøre et kup her ?

http://www.parrot4sale.com/pages/tilsalg.htm

Nu står der ikke priser på alle tilbudene, så der er lidt at gå i gang med

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 19-04-04 02:09

Du kan hos nogen fugle opdrettere købe jaco på afbetaling. det gjorde jeg i sin tid da jeg købte en Jaco unge. Men husk du køber en fugl der bliver ældre enn dig.Det er ikke kun sjov. man bliver meget afhengig af den.Den vil helst være sammen med dig 24 timer i døgnet.Hvis du ikke har så meget tid til den så er det nok det bedste at købe to,så de har selskab.Og du må huske papegøyer sviner.Kan du ikke tåle det så ikke køb. Du må gå 100% ind for fuglen. Og da kan jeg love dig at I vil få det sjovt og at du får en ven for resten af livet.Den er lige så klog som en hund.
Alimak

Kommentar
Fra : TLT

Dato : 19-04-04 12:20

det er jo lige det med priser der er mit problem, jeg elsker fugle og har også både haft nymfer og undulater...

Kommentar
Fra : k.j.k

Dato : 20-04-04 08:25

Undulater kan blive særdeles tamme og meget talende. Og sådan en er da ikke så dyr.

Karin

Kommentar
Fra : TLT

Dato : 20-04-04 17:26

jamen mit problem er at jeg godt kunne tænke mig en håndopmadet fugl

Kommentar
Fra : TLT

Dato : 20-04-04 20:04

hvad men en Senegalpapegøje kan de ikke blive tamme, og kan man købe sådanne håndopmadet (og hvad er prisen for en sådan)...

Kommentar
Fra : TLT

Dato : 21-04-04 00:26

Er en amazon billigere end en jaco

Kommentar
Fra : gumbass

Dato : 14-05-04 13:42

køb en undulat de er ikke så dyre "men husk at få en unge" så kan du jo se om det er noget for dig. nymfer skriger noget men kan også være en dejlig fugl. Hvis du vil have en papegøje er det som at få et lille barn og mange bliver meget agrasive over for ander mennersker

Kommentar
Fra : perra

Dato : 19-05-04 22:00

Som andre også har sagt er der undulater, senegal papegøjer, samt en pionus det er også en dejlig papegøje, til en rimelig penge.
HUSK en papegøje/fugl/Dyr er som et medlem af familien og nogle papegøjer kan blive MEGET gamle.
En pionus er et godt valg.

Kommentar
Fra : k.j.k

Dato : 20-05-04 10:35

Hej TLT

Har du set denne side http://www.fuglemarkedet.dk/handel/handel.php?type=salg&gruppe=pappar

Måske en mulighed der.

Karin

Kommentar
Fra : TLT

Dato : 20-05-04 22:13

ja jeg kender godt den side

Kommentar
Fra : KapPr

Dato : 28-11-04 20:32

Ja Pionus er et godt valg ;) har selv en blåhovedet... giga tam...

Kommentar
Fra : gunnarb

Dato : 27-10-05 08:50

Jeg er bange for, at du ikke kan få en håndopmadet Jaco-unge, for under 5000 - 6000,- kr. Heller ikke andre arter i den størrelse.
Måske kunne du simpelthen vente et års tid, og spare sammen til den?

mvh
Gunnarb