/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Fejlbrændinger hvorfor..?
Fra : beotry
Vist : 438 gange
50 point
Dato : 18-04-04 16:58

Efter jeg har formateret min computer har jeg problemer med at den fejlbrænder når jeg vil brænde en CD. Jeg har ikke skiftet styresystem bruger stadig XP pro. Heller ikke software bruger der nero 5.5. Jeg har opdateret nero men det hjælper ikke. Hvad skal jeg gøre???

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-04-04 17:19

nero må vel komme med en fejlmeddelelse?

Kommentar
Fra : beotry

Dato : 18-04-04 18:11

Nej... den stopper bare med at brænde efter 3%. Så bliver der ikke brændt mere ligemeget hvor længe man lader den stå.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-04-04 19:04

Hvad mener du med formateret? Har du formateret harddisken og reinstalleret windows?

Kommentar
Fra : beotry

Dato : 18-04-04 19:48

jep... formateret det hele

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 18-04-04 19:51

Prøv at brænde i XP´s eget brænderpogram,så er der da en rettesnor om det er NERO eller brænderen

Kommentar
Fra : beotry

Dato : 18-04-04 20:04

det har jeg ik prøvet endnu men jeg prøvede i Alcohol 120% og der skete det også så jeg tror desværre at det er brænderen

Kommentar
Fra : beotry

Dato : 18-04-04 20:05

og skulle XP's ikke være temmelig dårligt og usikkert??

Kommentar
Fra : beotry

Dato : 18-04-04 20:09

er i gang med at brænde via XP nu så må vi se...

Kommentar
Fra : beotry

Dato : 18-04-04 20:39

Har nu prøvet 2 gange at brænde via XP. Første gang skete det at den efter at have brændt 2 numre og skulle brænde 3. skrev at der ikke var plads nok på cd... det VAR en helt ny cd. Anden gang satte jeg den til bare at brænde et enkelt nummer men den gjorde det samme halvvejs inde i den også... Ingen af dem virker hverken i cdafspiller eller cd-rom. Nogen gode ideer??? Kan det have noget at gøre med ide kablet en løs forbindelse eller lign. Skal jeg have en driver til cd-drevet?

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 18-04-04 20:45

Tag strømmen til brænderen -start pcén-sluk igen-sæt srøm til brænder-start-brænd i XP`s pogram,hvis den stadig fejlbrænder-skrot brænder

Kommentar
Fra : beotry

Dato : 18-04-04 20:48

hmm... ikke lige den besvarelse jeg havde håbet på men det er vel eneste løsning.

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 18-04-04 20:53

Det er såmænd heller ikke så hårdt ment,men jeg ville også prøve at afinstall <<<<<<<<<<<Nero og bare prøve med XP`s brænderpogram,alternativet er at prøve den i en anden PC,måske prøve med clone cd
www.slysoft.com,bare for at få konstateret om det er brænderen,lad Nero være til du har fået vished for det ene eller det andet

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 18-04-04 20:57

PS
Med lad Nero være mener jeg ,afinstall,desuden er mine erfaringer med NERO mht fejlbrændinger særdeles dårlige.Det følger med meget hardware og er selvfølgelig det mest udbredte,men om det er det bedste vil jeg stille spgm ved.PÅ med vanten

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 18-04-04 22:43

Jeg har prøvet noget lignende bare med easy creator, det viste sig at være min IDE-driver der manglede at blive installeret, (VIA 4in1-driver), men det var under Win98. Så måske du skal lede efter årsagen her.

Kommentar
Fra : beotry

Dato : 19-04-04 15:51

Ok - seneste update er at jeg lige har fået brændt en cd på 4x hastighed i Nero men den kan ikke afspilles i cdafspillerne vi har her i huset (nok pga. kvaliteten at cd skiven - var en cd rw). Prøvede så i computeren hvor jeg kunne åbne den og spille den i winamp. Den virker dog ikke ordentlig der er hele tiden en blanding af bip lyde og som om der er risser i cd'en. Det har også lykkedes mig at få brændt en cd en gang før hvor den virkede i cdafspilleren men hvor lydkvaliteten var den samme...
Ang. prøve at brænde med andre programmer har jeg prøvet både XP's og alcohol 120%..

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 19-04-04 17:45

Jeg ville af install alt hvad du har af WIN amp ,Alcohol,Nero osv og koncentrere mig om det er brænderen det er galt med.Med Windows medie player 9 og XPs brænderpogram kan du kontrollere hvad der evt er galt,så kan derefter begynde med alle tillægene efter hvad du har lyst til,det andet er at stå og jokke i mosen ved ikke at have noget at gå ud fra .Window player og brænder er testet i h... og r.. og hvis du ikke kan få det til at fungere med disse to.er det jo højst sandsynligt,brænderen.Prøv evt før ny brænding at køre et rensekit på laseren.Det andet med om det er Nero,Alcohol eller WINamp der ikke virker eller noget helt tredie.Start med at afinstall det forskl-kør et rensekit--sluk for PC-tag strømmen fra brænderen-tænd -sluk-sæt strømmen til og lad XP install brænderen.Så er det iorden.Prøv så at brænde og afspille.Det enkleste er nogen gange det nemmeste fra starten.Så kan du høre om det er brænderen eller det kan have været noget af alt det andet der konflikter

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-04-04 17:58

Prøv og gå ind i computeradministration> tjenester og programmer>tjenester>
og se om tjenesten: Com-tjenesten IMAPI Cd-skrivning køre,vis den ikke køre
dobbelt klik på samme og sæt den til starttype: automatisk,og start den i
venstre side,eller genstart pc'en,og prøv så at brænde med WMP 9 igen<skal
have denne tjeneste kørende for at kunne brænde.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-04-04 18:05

eller som olehermann siger slet alle tredipart's brænde programmer og kør et
regcleaner program bagefter og så kan du prøve og genindstallere NERO igen,
det kan være korupte nøgler i regedit

Regcleaner
http://personal.inet.fi/business/toniarts/ecleane.htm

Manse9933

Kommentar
Fra : diskofis

Dato : 24-04-04 00:24

det tyder på at næsten alle muligheder er lagt frem på bordet
jeg tror desværre også at din brænder er stået af
hvis det er en gammel brænder kan det muligvis også have noget at gøre med at windows xp ikke kan fatte hvordan den skal bruges.

mit råd for at teste din hardware er følgende:

prøv at smide den i en anden pc med xp først
eller prøv at smide et andet operativ system ind, inden du skodder den helt

det er da værd at forsøge
held og lykke

diskofis

Kommentar
Fra : alfabmw

Dato : 24-04-04 22:46

Hvilken ASPI har du installeret. Hvis du kører med Adaptec kan dette give problemer

Kommentar
Fra : alfabmw

Dato : 24-04-04 22:49

Prøv forceAspi

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-05-04 20:55

Er dit spørgsmål blevet besvaret? Så accepter venligst et svar