/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
vhs til pc
Fra : johnni
Vist : 476 gange
200 point
Dato : 20-05-02 00:10

hej er der nogen der kan fortælle mig om det er muligt at overspille private optagelser fra vhs video til pc og hvordan og hvad man evt.skal bruge for at klare det.
hilsen johnni.

Accepteret svar
Fra : e.p.

Modtaget 210 point
Dato : 20-05-02 00:13

Det kan du godt......du skal bruge et graffikkort med video indgang

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 20-05-02 00:18

eller et firewirekort: http://www.hd.dk/produkt/iokort.html
er billigere

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 20-05-02 00:21
Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 20-05-02 00:22

Her er lidt hvor du kan læse om det:
http://utstyr.ia-stud.hiof.no/video.html

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-05-02 08:21

prøv dk.edb.hardware

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 20-05-02 10:05

Hej Johnni

Jeg vil helt klart anbefale ati radeon ddr vivo in/out 64 MB RAM

Det er et stabilt og godt graikkort, som virkelig kan det du har behov for og så har
det alle indgange og udgange der skal bruges....

Samtidig følger der alt software med til at komme igang.

Du kan desuden hente gratis programmer her, hvor du også kan finde vejledninger til
specielle behov :

http://www.vcdhelp.com/

Klik herefter på newbie i venstre ramme for at komme igang.

De vejledninger der ligger er lige til at gå igang med, samtidig med at der er gode illu-
strationer.

Specielt vil jeg anbefale vejledningerne på :

http://www.vcdhelp.com/capture.htm

Det starter lige fra begyndelsen og viver også nogle gode tips til hvordan man kommer igang.

EP >> hvordan kommer johnni videre med det svar ?

Godkendelse af svar
Fra : johnni

Dato : 20-05-02 12:52

tak for hjælpen.
hilsen johnni.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-05-02 21:39

On Sun, 19 May 2002 22:09:49 GMT, "johnni" <johnni.news@kandu.dk>
wrote:

>hej er der nogen der kan fortælle mig om det er muligt at overspille
>private optagelser fra vhs video til pc og hvordan og hvad man evt.skal
>bruge for at klare det.
>hilsen johnni.
>
>--
Du kan for eksempel købe et TV-kort.

Det er et indstikskort til PC'en hvorpå der er en TV-antenne indgang
(den runde du kender fra TV'et) og en TV-tuner.

Det er i princippet TV til PC'en

Der medfølger så et program der kan optage AVI- eller MPG-filer fra
kortet og gemme dem på harddisken.

Bilka plejer at have et TV-kort til en 5-600 kroner. Det er muligvis
ikke professionelt grej og du kan sikkert få bedre grej for flere
penge, men...

Måske andre har noget at tilføje...

Håber det hjalp

sayonara
Martin M. Larsen