/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Haster!
Fra : HelleS
Vist : 760 gange
500 point
Dato : 19-05-02 20:39

Jeg har lige konstateret at mine neon fisk er syge. De har hvide pletter. Og efter at have læst i Politikens akvarie bog, har jeg konstateret at det er Fiskedræber. Hvad gør jeg? De skal vel have noget medicin, men dyrhandleren har jo først åben igen på tirsdag?

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 19-05-02 21:06

Hvis du kender nogen, der har fisk kan du forehøre dig om hvorvidt de har noget til at ligge - det har jeg f.eks (såvidt jeg husker).

Ellers bliver du nød til at vente 2 dage, det burde heller ikke ændre det store.

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 19-05-02 21:23

Fin nummeret til din lokale fiskehandler - de skal garanteret ned i buikken her i Pinsen - og hvis du ellers er en god kunde så vil de givet hjælpe! jeg har altid et middel liggende klar, og det er jeg sikker på at du vil have fremover. Du kan som forbyggelse hæve temperaturen lidt i dit akvarie, har hørt at det hjælper kortvarigt, men fiskedræberen er barsk! held og lykke med det!

Accepteret svar
Fra : PARKENSS

Modtaget 510 point
Dato : 19-05-02 21:50

Hej

Du skal have et middel der hedder: Salufit N fra Vitakraft, eller costia og cryptocarion Prøv evt. din lokale Dyrlæge eller Dyrlægevagten. Det er ikke umuligt de kan hjælpe dig.
Er du sikker på det ikke være "Forkølelsespletter"---det ligner utroligt meget Fiskedræber,--pletterne er bare mindre.
Har du neonfisk i dit Akvarie,--så læg specielt mærke til dem, da de dør meget hurtigt af sygdommen.
Ellers er der desværre ikke andet at gøre end at vente til Tirsdag. Som food_life skriver ,--prøv din lokale fiskehandler. Eller tag Fagbogen og slå op under de Akvarie/fiske/dyrhandlere der findes i dit område,--ring til dem ---jeg tror alle er ville til at hjælpe i sådan en situation.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-05-02 20:07

Hvor i landet bor du, det kunne jo være der var en venlig sjæl(er de fleste
akvariefolk vist) som har noget medicin du kan købe eller få.

Og så findes der også akvarieforretninger som har åben på helligdage

Kommentar
Fra : HelleS

Dato : 20-05-02 11:06

Tak for alle svarene. Jeg købte noget Costapur af min venlige dyrhandler her til morgen. Der er ingen fisk døde endnu, så jeg håber de alle overlever.
HelleS