/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
20 millioner enlige mænd!
Fra : dmxfgs
Vist : 307 gange
2 point
Dato : 17-04-04 21:38

Det er kommet til mit kendskab, at der er 20 mill. enlige, ugifte mænd i dagens Kina, bl.a. p.gr.a. eet barns politik og en gammeldags preference for et bestemt køn. Nogen mener, at det kan skyldes at kvinder gifter sig som regel tidligere end mand. Har han ret? Er der et klogt hoved herinde kan komme med et tilfredsstillende svar?

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 17-04-04 21:44

Jeg har svært ved at se, at dit spørgsmål har noget som helst med denne kategori at gøre!

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 17-04-04 21:45

Jeg ved ikke om du kan finde svaret her

(start begge sider, så er stemningen bedre)

http://gsxx.sjedu.cn
http://gsxx.sjedu.cn/qqfw/wcnll.html

Undskyld, men jeg kunne ikke dy mig .

Dit spørgsmål kan jeg ikke lige se det logiske i.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-04-04 21:57

Jeg forstår ikke rigtigt

Hvad har børn med giftermål, enlighed og kvinders giftealder med hinanden at gøre?

Man for da ikke børn af at blive gift. Det får man af at korpulere

Modsat er der heller ingen garanti for børn ved giftemål.

Jeg er 44, har ingen børn og er ikke gift, men det andet...? Thi-hi....

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 17-04-04 22:02

molokyle.

Måske er svaret på nogle af de sider der også er, hvis du trykker lidt rundt

mvh
Jakjoe

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 17-04-04 22:11

Er der et klogt hoved herinde kan komme med et tilfredsstillende svar?

NEJ !

Kommentar
Fra : dmxfgs

Dato : 17-04-04 22:12

Molokyle
Det er måske fordi du mangler at orientere dig lidt rundt omkring i andre kulturer end vores. I det egen er der ikke så meget singel-luksus som du antyder! Derfor gælder formulen "Gift=børn" næsten altid.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-04-04 22:25

Jeg troede det var MS-Windows vi snakkede om

Det kan være de alle allesammen er programmører i Kina : No Woman ...No Cray !!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dmxfgs

Dato : 17-04-04 22:26

Der har du et point!

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 17-04-04 22:59

Dit spørgsmål er unægteligt kommet i en forkert kategori, men jeg skal forsøge alligevel.
Påstanden er at i Kina foretækker man drenge, derfor er dødeligheden blandt nyfødte piger utrolig stor. Da piger traditionelt er ret hårdføre, også som spæde, så mener nogle endda (diplomatisk udtrykt) at forældrene gør en aktiv indsats for at især drengene overlever.

Dette fordi i gamle dage skulle der betales store medgifter for at få pigerne "afsat".

P.t. er piger en "sjælden vare" i Kina, så en ung mand skal helst stille med både bil, fuldt møbleret hus, og en god økonomi for overhovedet at have en chance.

Naturligt vil det give en vis tillokkelse for nabolandenes kvindelige befolkning, så spørgsmålet vil for en periode blive et problem for hele regionen. Især fordi den kinesiske økonomi vokser med rekordfart, og har gjort det konstant i snart mange år. Simpelthen en drømmevækst hvor allerede nu omkring 60 millioner kinesere har en købekraft som en gennemsnits nordmand. Og de er ikke just fattige.

Skal jeg være lidt sarkastisk, så giver det anledning til eftertanke at rekordvæksten i økonomien sker samtidigt med at manglen på piger bliver større og større. Altså der kan man se hvad al den pigejagt fører til - fattigdom ?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-04-04 23:16

Kina har måske en rekordvækst i økonomi, fordi der er så mange enlige mænd? Sådan kunne man vel osse konkludere? *L* Eller?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-05-04 17:10

Har du fået svar på spørgsmålet? Så accepter venligst et svar