/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Andre operativsystemer / Spørgsmål
10  miritdk 585
Det bedste operativsystemer til PC?
Fra : croaks
Vist : 572 gange
50 point
Dato : 19-05-02 15:43

Hejsa

Hvad er det bedste operativsystemer til PC?
Er det Linux/Windows eller hvad?

Mvh
Croaks

Ps. Det spørgsmål er om "operativsystemer til PC"

Accepteret svar
Fra : 2mmy

Modtaget 60 point
Dato : 19-05-02 15:51

Det kommer an på hvem, der skal bruge computeren.

Windows XP henvender sig til folk, der gerne vil have så lidt bøvl med deres styresystem som overhovedt muligt. Det installere selv skærmkort og lignende når man installere XP. Det er nemt at installere programmer og lignende.

Linux er mere til "nørder", der elsker, at rode med computeren i et forsøg på, at få den til at fungere optimalt. Mandrake 8.2 udmærker sig dog ved, også selv at installere det meste automatisk, og have grafiks brugerinterface.

Udover det, kommer det også an på hvad du bruger den til. Jeg har taget udgangspunkt i en almindelig hjemme-computer, men hvis den skal bruges som server har Linux ry for, at være mere stabil.

Hvis vi er så heldig, at få en linux og M$ fanatiker til, at diskutere, vil de kunne fortsætte til langt ud på natten - jeg tror ikke der er noget endelig facit.

Læs evt. denne tråd:
http://www.flug.dk/mail_archive/html-flug-misc-199910/msg00024.html

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 19-05-02 15:55

Hej

Jeg tror der findes utallige meninger om det spørgsmål. Nogle er til WINDOWS udgaverne,---svingende meget imellem de forskellige Ver. Win95,-Win98,-WinMe. Win2000,-WinXp osv. Andre er total overbeviste om at LINUX er det helt rigtige. Du vil bedst kunne vurdere spørgsmålet udfra selv at prøve hele bunken,--da det èn mener er den totale løsning,-mener en anden er værre bras.
Personligt kører jeg for øjeblikket WinXp,---det tyder på at være et rimeligt godt system.
Alt i alt må du nok belave dig på en "storm" af forskellige meninger. Stadigvæk er det kun dig der kan bedømme hvilket system der passer bedst lige til dit temperament

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : croaks

Dato : 19-05-02 16:00

Hej PARKENSS

Ja! "storm"

Prøv at se: http://www.kandu.dk/dk/spg/3826

Mvh
Croaks

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 19-05-02 16:05

LOL

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 19-05-02 16:07

Hehe, der skal ikke meget til for at sætte dem i gang.

Der er ikke noget jeg ville nyde mere end at havde Linux installeret, men jeg kan ikke engang installere et program ordentlig. De RPM filer, som en hver idiot efter sigende skulle kunne installere...... dem kan jeg ikke få til at virke.

Men hvis man har lyst til, at sidde og rode med sådan noget, er det sikkert et udmærket OS.

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 20-05-02 11:55

Utroligt der ikke kom flere meningsudvekslinger

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : croaks

Dato : 20-05-02 12:44

Hej PARKENSS

Ja!
Der kom hvis nok i http://www.kandu.dk/dk/spg/3826

Mvh
Croaks

Kommentar
Fra : elo2002

Dato : 24-11-02 22:57

Linux stabilt, men RPM filer er en del svære at installere..

Redhat 8.0, og Mandrake 9.0 er gode solide/stabile, men understøtter ikke alt hardware, for eks. Soundblaster Audigy 1/2, og andet diverse hardware.

Nvidia Geforce Ti4200 driver er helvedes svært at installere, hvis man ikke er en nørd til Linux.

Windows 95, for gammelt

Windows 98 nogenlunde stabilt hvis man ikke bruger det til grafiske opgaver, hardisk-recording og andre "tunge" opgaver

Windows ME, det værste lort der nogensinde er set på dennne jord!

Windows 2000, ret stabilt, men er temmelig begrænset i forhold til XP, når det gælder spil/multimedia.

Windows XP, det mest stabile OS , der nogensinde er set, kun overgået af Linux.

Beos ?

Irix ?

Mac OS X, slet ikke så stabilt som XP, desuden er der ingen gendannelse-punkt, som i ME/XP, hvis noget går galt i Mac OS X 10, skal alt genindstalleres helt forfra..

Desuden sælges der idag kun PCèr med XP installeret.

Så hvis man sidder med en ME og har problemer, og ikke har i sinde at gå over til XP,ser ber man selv om det!

That`s Life