/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Puch Maxi Stempel???
Fra : Mukkel
Vist : 644 gange
20 point
Dato : 17-04-04 14:20

Link: http://www.kreidler-service.dk/ItemDetail.asp?VareID=7637&ItemStart=

Jeg har købte dette stempel skal det hakkes?
Jeg kan køre 45km/t nu hvad kan jeg gøre for at komme op på en 50-60km/t stykker?

Har tun udstødning men med dårligt optræk.

Mukkel

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-04-04 14:39

Det er et godt spørgsmål. Hvis det hører sammen med en tuncylinder, (Hvad det normalt gør), og du altså har sat det i en sådan, så skal det ikke.
Hvis du har sat det i en org. cylinder, skal det nye stempel saves af i et hak få millimeter bredere end indsugningshullet, og opad skal det være 5 mm kortere end org. stempelet. (kan også laves lidt længere opad, hvis det saves som et V.)
Og det skal aldrig hvis det er et sæt med membranindsugning.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 17-04-04 15:04

Da det er en racer stempel, tror jeg det er lavet så det yder mest, derfor tror jeg ikke du vil få noget ud af at hakke i det, tværtimod..

Accepteret svar
Fra : jk6

Modtaget 30 point
Dato : 17-04-04 15:49

hvis du har tænkt dig at sætte det stempel i en original cylinder hvilket det kunne tyde på da du kun køre 45 km/t, så skal du tjekke om det ekstra hul i stemplet når ned og åbner for indsugningskanalen når stemplet er i bund. hvis indsugningskanalen åbner når stemplet er i bund kan du lige så godt kyle stemplet over højre skulder for så vil blandingen fise den vej ud i stedet for op i forbrændings kammeret.
Hvis du ellers vil have maxien til at kører lidt hurtigere, så fjern plomben i indsugningskanalen.

Kommentar
Fra : 30scooter

Dato : 20-04-04 14:58

Til det med hurtigere fart:

Pil plumpen,
plæn topstykket.
Og med en tun udstødning, vel den snart runde de 50-60 ca.
men prøv dig frem. det lærte jeg ved at der var nogle søde folk herinde der sagde til mig at jeg skulle prøve mig frem :) :)

Men ellers sæt noget tun på..
Det er den fedeste oplevelse at køre stærkt på en puch maxi :)

MVh 30scooter

Godkendelse af svar
Fra : Mukkel

Dato : 21-04-04 22:30

Tak for svaret jk6.