/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Pc genopstart
Fra : yesboss
Vist : 571 gange
40 point
Dato : 17-04-04 12:59

Hej allesammen!

Jeg har en labtop Compaq pressario 1926, den var delt op i to partitioner (hvorfor ved jeg ikke), hvorefter jeg slettede begge disse, for ligesom at starte påny.
Jeg har så installeret XP-prof, det gik også fint, men når jeg skal starte, og kommer til punktet hvor den loader (skærm med xp-logo), går den over og bliver sort, og efter ca 30 sek. genstarter den og fortsætter om igen på samme måde.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-04-04 13:04

Så er spørgsmålet hvordan du slettede dem.
Slettede du bare alle filer og lagde XP ind igen eller hvad.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-04-04 13:08

Der er en brist mellem bundkortet og XP, du skal tage alle unødige ting fra comp, hvis der er sat noget til.
Så kan du prøve at gå i bios, og resette indstillingerne, event. tage knapbatteriet ud i 1/2min.
Du skulle jo nok have hentet en biosopdatering da du kunne.
Ellers må du prøve at geninstallere XP igen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 17-04-04 13:20

Hej
Jeg ved ikke om det er det samme som jeg har oplevet ,men der er vist ikke meget at gøre med en COMPAQ de er beregnet til det software der kommer med når man køber den.
De to partitioner er noget deres sofware laver og på nr. 2 ligger der en masse software til maskinen.
Derfor er jeg gået over til et andet mærke.
Kan desvære ikke hjælpe ,men skift den ud ,er mit forslag.

Mvh

Kommentar
Fra : yesboss

Dato : 17-04-04 13:49

Til refi: Jeg formaterede dem i forbindelse med Xp-inst.

Pallebhansen: Når du siger knapbatteriet, hvad mener du så?

Kavakandu: Tak!! men nej tak, din løsning er den absolutte sidste og dyreste udvej. HeHe! Jeg må lige tjekke compaqs hjemmeside.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-04-04 14:14

Det er jo ikke nok bare at formatere.
Har du beholdt de 2 partitioner eller har du lavet et stort drev.
Du mangler sikkert nu alle Compaqs egne drivere og Compaq er anderledes end alle de andre.

Kommentar
Fra : yesboss

Dato : 17-04-04 14:23

Hej refi
Jeg har lavet en stor partition!!!

Kan jeg ikke finde compaqs egne driver et eller andet sted på nettet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-04-04 14:48

Du kan da prøve at kigge på deres hjemmeside - der burde de være.

http://welcome.hp.com/country/dk/da/support.html

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-04-04 14:57

Knapbatteriet, er det batteri der ligner en knap, lige som dem til armbåndsure, bare større. Det trækker det indre ur og forsyner biosen så den kan beholde sine indstillinger. Hvis strømmen tages der, så går biosen tilbage til sin normalindstilling. Batteriet sidder som regel lige bag et påskruet dæksel.
Du har vel en CD der følger med til computeren, der skulle være alle drivere til lyd/grafikkort mm. Men problemet er at de drivere, ikke er beregnet til XP, selv om nogle måske kan bruges.
Du kan prøve at holde Esc eller Delete nede når du starter op, så kan du starte i fejlsikret tilstand, for at se i kontrolpanel/system/hardware/enhedshåndtering hvad der er galt.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : yesboss

Dato : 17-04-04 15:30

jeg vender tilbage

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-04-04 16:26

Den ene partition var på ca. 2mb.........ikke.
Emesen.

Kommentar
Fra : yesboss

Dato : 17-04-04 16:53

Det er ikke helt ved siden af, der var ikke plads nok til styresystemet.

Jeg kan gå ind i Dos og tjekke Dir på Windows, her er hele molevitten, det er bare som om installationen ikke hænger ordentligt fast når jeg så genstarter.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-04-04 17:01

"emesen"
Det må være 2 GB.

Det er der Compaq lægger alle sine egne ting til rep og genoprettelse.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-04-04 17:07

>2mb< - den styrer bios.
Det andet er recovery og det kan da godt være på 2 gb

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-04-04 17:21

Ok - så forstår jeg hvad du mener.
Det er også derfor jeg tror at det hele mangler - og så er Compaq ikke glad for at køre.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-04-04 17:28

Refi - som du måske har set, har jeg et spørgsmål til Technet om hvordan han laver en bootdiskette. Jeg har nemlig 3 stk disketter som compaq selv fremstillede.
1 start 2 setup compaq.
Og jeg gætter på at de kan starte en compaq comp - men jeg ved det ikke og har ikke fået prøvet det på en frisk HD som er sat i en compaq.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-04-04 17:40

Kan du ikke sende dem til ham - så finder vi jo ud af om det virker.
Har selv en Compaq, men da jeg ved hvor drillesyge de, tør jeg slet ikke formatere den.

Kommentar
Fra : yesboss

Dato : 17-04-04 17:41

Hvor kan man få sådanne disketter, for jeg har ikke mine mere!!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-04-04 18:21

De ligger her - men ikke helt klar til at bruge.
http://www.kandu.dk/dk/spg/38456
Eyvind/Emesen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-04-04 18:30

"emesen"
Hvad har du gang i med alle de login

Hvorfor tror du ikke de dur.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-04-04 18:32

Jeg havde ikke nok point til at stille spørgsmål med Emesen.
Eyvind/Emesen. :_Z

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-04-04 18:33

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-04-04 18:38

Refi - hvis jeg bare lægger indholdet fra diskette ned på en diskette, er jeg ikke sikker på om den bliver til en bootdiskette.
Emesen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-04-04 18:43

Det kan der være noget om - men spørgsmålet er om de behøver at være boot.

Kommentar
Fra : yesboss

Dato : 18-04-04 11:28

Jeg har kopieret filerne fra eyvind, hvad gør jeg derefter.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-04-04 11:50

Har du dem nu på disketter og kan de boote?

Kommentar
Fra : yesboss

Dato : 18-04-04 11:54

jeg har dem på diskette men kan ikke boote

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-04-04 11:55

Ja det er jeg også spændt på.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-04-04 12:04

Så skal du nok starte helt forfra med formatering og installering af Windows.
Nu har du jo driverne efterhånden som Win beder om dem. Så skulle det gå lidt nemmere.

Kommentar
Fra : yesboss

Dato : 18-04-04 12:11

jeg er ved at inst. xp igen igen igen..

Men jeg har endnu ike været ude for at win beder om nogen filer!!??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-04-04 12:16

Lav det nu lige færdigt først og lad os se hvad den siger.

Kommentar
Fra : yesboss

Dato : 18-04-04 13:21

Nu har den installeret igen... den foreslår fejlsikret tilstand... gør jeg det viser den sortskærm, hvori en cursor blinker

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-04-04 13:29

Hvilke filer ligger på de disketter.
Er det exe - com - bat filer
Ligger der nogle DRV filer.

Lad os få nogle navne.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-04-04 13:30

Når curseren blinker har den da i det mindste forbindelse til skærmen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-04-04 13:39

prøv at gå ind i bios og slå com,game,midie,usb,o.s.v porte fra,og genstart(udelukkelses metoden)vis du så kan komme ind,så kan du slå de portene til igen,dem som du skal bruge eller en for en og se om det er et irq/I/O problem.
Manse9933

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 18-04-04 13:46

Hej
Jeg har ikke rigtigt fulgt med i jeres indlæg ,men jeg er stadigvæk sikker på at det ikke er din nye software ,men at din Compaq er beregnet til den software der fulgte med fra ny.
Derfra kan du så se om du kan opgradere den til XP , jeg tro det ikke for jeg har prøvet (gik ikke ,derfor købt nyt).
Det er efter min menig hardwaren der ikke vil akseptere ande software.
Mvh.

Kommentar
Fra : yesboss

Dato : 18-04-04 14:01

refi....
ftp://hirsenet.dk/

så vidt jeg kan se er der ikke disse filer

Manse9933: har prøvet der skete ingenting

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-04-04 14:07

Prøv at køre setup filen på disk 1

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-04-04 14:36
Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-04-04 14:40

Det ser helt rigtigt ud "Manse9933" og er nok den ideelle løsning på problemstillingen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-04-04 14:50

Det tror jeg også,efter at have læst lidt om Compaq,så er det ikke noget jeg bare ville skæve til eller anbefale nogen,det er sku for besværligt
med deres elendige support og uderlige system opsætninger,de påstår det
er for at gøre det lettere for folk, men jeg vil kalde det en molbohistorie og en begrænsning af folks frie valg til at gøre hvad de vil med deres pc,
næ, byg selv så ved man hvad man går ind til.
Manse9933

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-04-04 14:55

Det har du ret i - Compaq er SPECIELLE

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-04-04 15:16

Meget,det er nok fordi at de ikke oplyser folk om hvor specielle de er,at folk køber deres produkter.
Manse9933

Kommentar
Fra : yesboss

Dato : 18-04-04 15:19

jeg prøver mig frem igen...

Kommentar
Fra : yesboss

Dato : 18-04-04 15:25

hvordan kan jeg starte fra a drevet i Dos- hvilken kommando

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-04-04 15:29

sæt diskettet drevet til first boot device i bios

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-04-04 15:32

jeg tror ikke du kommer videre uden en rescue cd

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-04-04 15:49

Der er jo også den mulighed at du finder en kammerat der også har en Compaq og låner hans Cd til at starte op på.

Eller får en ny fra Compaq.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-04-04 15:53
Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-04-04 17:16

Nu har jeg fundet et program som kan lave disketter over internettet..........
Jeg skal nu bare finde ud af og bruge det.
http://dvalot.free.fr/emtcopy.htm#content
Emesen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-04-04 17:21

Ser spændende ud........

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-04-04 17:47

eller en der hjælper

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-04-04 17:55

Jamen jeg prøver skam også at få det til at virke "emesen"

Du er ikke alene.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-04-04 18:38

"emesen"

Jeg tror IKKE det kan lave bootable disketter.

Den laver kun image filer af origimalerne.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-04-04 18:40

det var da kedeligt....hmm

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-06-04 07:54

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede afgivet og mistet pointene, nu skal du bare vælge den der skal have dem.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-06-04 15:38

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede afgivet og mistet pointene, nu skal du bare vælge den der skal have dem, og du kan kun vælge en.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen