/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
Nymfeparakit
Fra : TLT
Vist : 2021 gange
50 point
Dato : 17-04-04 09:45

Jeg har et par nymfepatakitter i en voliere hvor de både kan være inde og ude, jeg har hængt redekassen udenfor
men der sker ikke rigtigt noget hvad gøre jeg forkert? Er det bedre at hænge den indenfor,eller hvad?

Håber i kan hjælpe mig så jeg kan få nogle nymfeunger!!!

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 17-04-04 10:46

Uden noget fis---er du sikker på det er et par?Nymfe parakitter er nemme at få yngek af

Kommentar
Fra : TLT

Dato : 17-04-04 10:56

Ja det er jeg sikker på... men skal jeg sætte redekassen ind for at multivere dem eller hvad...

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 17-04-04 11:38

har ingen erfaring med volierer,men det kunne da tænkes at det endnu er for koldt ,men så skulle man måske mene de forsøgte at holde varmen

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 17-04-04 12:32

Det er i orden med udvendig redekasse, har brugt det selv med godt resultat, men smid lige et par håndfulde høvlspåner ind i kassen (evt. spagnum).
Er du sikker på det er et par?? nymfer vil helst selv finde deres partnere, så det er ikke sikkert det lykkes med bare at sætte en han og en hun sammen.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : TLT

Dato : 17-04-04 13:56

Det er jeg sikker på ja jeg købte dem efter de havde haft unger sidst år, så de er et par.
De sidde også og nusser hinanden

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 17-04-04 14:23

Hæng en redekasse mere op udenfor, så de har noget at vælge imellem.
De må ikke hænge i solen
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : TLT

Dato : 17-04-04 17:19

Er der ikke andet man kan gøre en ny redekasse er jo halv dyr...

Accepteret svar
Fra : dabj

Modtaget 50 point
Dato : 17-04-04 18:00

Du kunne jo nemt lave en selv, men-- nej der er ikke andet der sætter gang i det.
Temperaturen er i øvrigt også lige i underkanten endnu, så hav tålmodighed.
Mvh
dabj

Godkendelse af svar
Fra : TLT

Dato : 17-04-04 18:04

Tak for svaret dabj.

Kommentar
Fra : TLT

Dato : 17-04-04 18:05

Jeg har godtnok hørt om folk der har fået unger nu

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 17-04-04 18:16

Så er det nok i opvarmet rum, mine bedste resultater har været i voliere.

Kommentar
Fra : thaisontrine

Dato : 18-04-04 12:05

Mine nymfeparakitter bor også i voliere, og er heller ikke begyndt at yngle endnu i år.(vores hjemmelavede redekasse hænger udenfor.
Sidste år fik de 2 unger som vi skal forsøge at købe mage til i år, men jeg kan desværre ikke finde nogen i nærheden af hvor jeg bor, og de skal jo helst have nogenlunde samme alder som vores, det fik vi i hvertfald at vide i dyre/fuglehandleren.
Så hvis nogen kender nogen i nærheden af Holstebro der har og gerne vil sælge mellem 2-4 nymfeparakiter så giv gerne et prej.

Kommentar
Fra : TLT

Dato : 19-04-04 12:22

prøv fuglemarkedet.dk eller fuglemarked.dk, der kan du garnteret finde noget...

Kommentar
Fra : thaisontrine

Dato : 19-04-04 15:16

Mange tak det vil jeg da straks prøve lige med det straks'!!
Min kære nymfehan er for tiden ganske ombejlet af hele 3 hunner (hans egen mage + hans 2 døtre!!)

Venligst

Thaisontrine

Kommentar
Fra : Nymfeelsker

Dato : 24-07-04 13:54

Det er bedst at reden er inde i selve volieren som bundlag er det bedst at bruge høvlspåner (Kan købes i dyrehandleren) eller mellem små bark stykker.

Kommentar
Fra : Nymfeelsker

Dato : 01-08-04 20:07

Jeg har selv problemer med mine nymfeparakitter. De har parret sig men endnu ikke lagt et æg selvom der er gået ca. 8 dage siden første parring!! Men at dine ikke parrer sig kan skyldes at de skal have mere tid sammen.