/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Ellebye's hovedrengøring
Fra : Guild
Vist : 394 gange
100 point
Dato : 17-04-04 01:28

Ellebye kom med et RIGTIG godt initiativ: Der skal ryddes op i alle de gamle spørgsmål, og han vil gerne hjælpe med regøringen.
Jeg giver "ellebye" mine point og håber at andre følger trop.
/PG

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-04-04 01:37

Ja - det tør jeg da som sådan godt tilslutte mig - problemet er blot at hvis vi alle opretter 100 p spørgsmål til "ellebye" så bliver han vel bare udelukket af kandu for fusk

Det er jo ligesom at tage af kassen

Men vi kunne jo putte et knallert eller mobil spørgsmål imellem så virker det ikke så påfaldende

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 17-04-04 01:44

Stop, stop inden noget går galt. jeg skal nok gratis lave en liste til jer.
Lad spørgsmålet stå åbent til jeg har lavet databasen.

Men tak for tilliden.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 17-04-04 01:47

PS! Jeg lægge lige en besked til Rasmus for en sikkerheds skyld.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 17-04-04 13:23

Jeg skal foreslå følgende skrivelse til kandu, som, hvis der kan skabes enighed om, at jeg sender til kandu´s admin.:
--------------------------------------------------------------------

Til Kandu administration.

I forbindelse med omlægningen at det ny Kandu, syntes der at være en hvis interesse for at gøre noget ved alle de spørgsmål der ikke bliver lukkede.

Vi er fuld klar over, at Kandu er en ”vidensbank” og dette skal selvfølgelig også helst videreføres indenfor de besvarede spørgsmål og indlagte tip.

Mange giver dog udtryk for at de ubesvarede spørgsmål blot hober sig op til ingen nytte.

Følgende ændringer skal herfor forslås:

1. I det omfang man kan spore de almindelige brugere, skal der lægges den spærring ind, at man ikke kan have mere end eet brugernavn.
2. En funktion i Kandu der automatisk giver spørgeren mulighed for at lukke sit spørgsmål, inden det bliver slettet.
3 Ubesvarede spørgsmål slettes automatisk efter en nærmere fastlagt periode, eksempelvis 3 måneder løbende.

Pointene går blot tabt, hvilket dog ikke anses for noget problem.

Følgende fordele syntes umiddelbart klare:

a. Det er lettere at spore en bruger der ikke lukker sit spørgsmål, hvor enten Kandu, eller brugerne selv her i foraet kan minde personen på, at lukke sine spørgsmål.
b. Kandu’s database vil blive kraftigt reduceret til fordel for både Kandu og brugerne, da man må formode et hurtigere forum ved alle andre funktioner i Kandu.

Ovenstående skal opfattes som forslag til det nye Kandu, og ikke et spørgsmål som er af presserende art, som ikke behøver at blive taget aktion på her og nu.

Med venlig hilsen
------------------------------------------------------------------

Meningstilkendegivelser ønskes.

ellebye

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-04-04 13:30

Gentager lige
Det lyder godt "ellebye"

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-04-04 16:18

OK med mig.
Emesen.

Kommentar
Fra : jyttejo

Dato : 18-04-04 01:51

Alle tiders ide, så det er OK med mig.

jyttejo.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 19-04-04 22:51

Hej Guild.

Jeg har sendt skrivelsen til Kandu, så er det blot at se tiden an.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 22-04-04 15:09

> ellebye
Jeg har været ret optaget de seneste dage, så derfor dette sene tilbagesvar.
Flot og seriøs tekst der vidner om de lige så seriøse Kandu'er. Det bliver spændende at se svaret fra Kandu's administration.
Godt initiativ, ellebye !
/PG

Kommentar
Fra : jyttejo

Dato : 27-04-04 02:15

ellebye jeg håber du får et positivt svar fra Kand'u.
jyttejo.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 27-04-04 08:42

Jeg vil udtrykke mig lidt anderledes, jeg håber blot at få svar

Men ellers tror jeg det er noget de vil tage med i overvejelserne, når/hvis det ny kandu engang bliver iværksat. Det ville være skønt med lidt briefing.

ellebye

Accepteret svar
Fra : ellebye

Modtaget 100 point
Dato : 29-04-04 21:53

Guild
Jeg tror godt du kan lukke spørgsmålet.
Hvis/når hvis der overhoverdet sker noget nyt, som kandu i øvrigt lovede omkring 1. april får vi se, om der kommer respons.

Måske har jeg taget fejl af året ???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-04-04 21:59

Ja det var ikke en trykfejl at de skrev 2040 og ikke 2004

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-04-04 22:01

PS . Mit bidrag har du fået........

Godkendelse af svar
Fra : Guild

Dato : 30-04-04 00:26

Tak for svaret ellebye. Vi håber virkelig at KanDu også er garant for VilDu. Hils junior !
/PG

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 21-05-04 14:26

> ellebye
Der er forhåbentligvis sket bare lidt .. siden 29. april ? .. eller ?
Go' week-end fra
/PG, som nu tager en week-end tur i skovhytten .. ingen PC, ingen telefon, ingen strøm, intet af moderne opfindelse ! .. kun "rå" natur, og sammen med vores meget gode venner fra Århus.