/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Redigere f.eks en avi fil
Fra : KooL
Vist : 455 gange
100 point
Dato : 17-04-04 00:29

M'jello :)

Jeg har en del video clipz, mest i avi format, på min HD.
Jeg har ikke selv lavet filmene men d/l dem fra nettet.
F.eks har jeg en motorcykel film.
Filmen vare 7 min. Her er introen og afslutningen kedelig. Kan man beskære dette væk? Således at jeg står tilbage med 3 min fra midten af filmen som en seperat fil? Lyden og kvaliteten skal selfølgelig være intakt.

Hvilket proggy bruger man til det? og hvordan udføres det (en lille guide tak :)
Kan man redigere alle slags video filer?

Mvh KoL

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 17-04-04 00:34

Hvis du har xp er der jo moovie maker som du evt. kan bruge
Dit andet spørgsmål ?????????
Mvh Sune

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-04-04 00:49

Nr 3 fra oven skulle kunne klare dette.
http://www.zealotsoft.net/

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 17-04-04 12:30

Jeg leder efter et program der kan skøre ender af en video fil.
F.eks avi.
Uden konvertering af filen. simpelthen bare klippe enderne af.

Sune -> moovie maker konvetere filen og bevare ikke den oprindelige fil-extention (eller hvad det hedder)
Jeg har ingen ide om hvad du spørger om sune :X

Refi -> bedre.. men er umulig at styre, da billederne ikke vises hvis man rykker et frame af gangen.

Mvh KoL

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-04-04 12:35

Du kan sagtens ligge AVI-filer ind i Windows Movimaker og de fleste andre redgieringsprogramer, og beskæere dem som du vil.
Hvis du vil ligge filmen tilbage et sted på harddisken, kan du se i hvilke formater, hved at trykke gem som.
Hvis du vil brænde filmen på en CD der kan afspilles på en DVD afspiller, skal den brændes i MPEG1 (VCD)eller MPEG2(SVCD)
For at lave en AVI om til MPEG bruges programmet TMPGEEnc der er gratis at hente.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-04-04 12:42
Kommentar
Fra : KooL

Dato : 17-04-04 13:12

Palle hansen -> Ja, men det er stadig en konvetering.. og ikke en særlig god konvetering imo. + hvergang jeg prøver at tilføgje tekst eller noget, så lukke programmet uden en fejlmeddelelse. Jeg har ikke planer om at brænde det på DVD eller ligende... Vil bare kave tortet min film ned uden at der rørers ved filen som den er ... enderne skal bare væk.

Refi -> Er det VideoImpression du tænker på, eller hvad?

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 17-04-04 13:14

rettlese:
kave tortet = Have kortet :P

Mvh KoL

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-04-04 13:20
Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-04-04 13:47

Hvorfor vil du bruge andre programmer end Windows egen Movimaker, den udfører da opgaven til fortrinlig.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 17-04-04 14:17

Palle Hansen: hmm - læser du de tidligere post ? :P :)

oki - prøv at konveter det til avi igen i moviemaker - tjæk så filstørrelse og kvalitet i forhold til orginal filen!
Jeg file helst ikke have at der bliver pillet ved filen, andet en længden på den.
og som sagt lukker min moviemaker hvis jeg forsøger et inlægge overgange eller tekst (uden fejlmeldning). Ikke forde jeg SKAL bruge det til nogen, men det er irreterende.

Mvh KoL

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-04-04 00:16

Husk at lukke
Mvh sune

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 28-04-04 00:27

Sune... Jeg lukker først denne post når jeg har fået kortet min fil ned.
Jeg er ved at afprøve Adobe premiere... men den er lidt svær at finde ud af.
Hvis ikke jeg for den tøjlet, er den tætteste på nuværende tidspunkt refi.

Jeg er selv træt af ulukkede spørgsmål, sune. Så jeg har i sinde at lukke de to jeg har åben. men først på det tidspunkt at jeg opgiver, eller finder noget der er kan bruges.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 28-04-04 17:22

Gordian knot er en front-end til flere programmer, blandt andet til DVD-ripning, frameserving multiplexing, ripning af undertekster og mere. Det bliver gennemgået i forskellige guider her på sitet. Dette er den nemmeste løsning, hvis du vil lave et professionelt rip uden fejl og i god kvalitet. Sammen med front-enden følger alle de nødvendige programmer og der er en separat codec-pakke.

VirtualDub er det vigtigste værktøj til at kontrollere og redigere mange forskellige avi-formater. Du kan klippe, samle, fjerne eller indsætte lyd, omkomprimere både lyd og billede og meget andet. Det er blandt andet en del af den ovenfor nævnte GordianKnot programpakke.

VirtualDubMod er, som navnet antyder, en modificeret version af VirtualDub. Det har nogle ekstra funtioner såsom mulighed for 2 lydspor. Brug dette program, når VirtualDub ikke slår til.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 28-04-04 18:26

Hej Palle Hansen.
Det må jeg sige.. det ser lovende ud. er ved at d/l programemt lige nu.
Er det et program du selv har erfaring med? (ren nysgerighed)

Mvh KoL

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-04-04 20:45

Nej jeg klarer mig med Moviemaker for det meste, henter kun noget specielt hvis jeg skal lave noget anderledes, programmerne er fundet på redigeringssider, du kan få nogle af dem her:
http://www.abmedia.dk/video/svcdinfo.htm
http://home19.inet.tele.dk/perth0/videoredigering.htm
http://manja.biteme.dk/index.htm
http://www.videohelp.com/tools
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : KooL

Dato : 02-06-04 20:04

Hey dudes..
Har været igang med en flytning, så har ikke haft tid til at lege med mine vidz.
Jeg må heller lukke denne tråd, da der går noget tid før jeg for tid til det igen. Så jeg giver mine points til Palle Hansen, da Gordian knot ser ud til at kunne klare ærterne.
Men tak for de magne forslag :)