/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
nogen der har akkorder til quang og ta o~
Fra : mrandersdk
Vist : 1332 gange
15 point
Dato : 16-04-04 23:42

Er der noger der har akkorderne til quang og ta' og fuck af? gerne stillet op med tekst og så akorderne over:

A Bm F n

ta' og fuck af? ta' og fuck af?

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 17-04-04 06:42

A7-G-G-G7-G-G-G-E-E-E7-B93

Kommentar
Fra : Mr.Nobody

Dato : 18-04-04 15:55

Quangs sang

C G F C F C D G
1.Her er en historie om en dreng, der hedder Quang Han er 7 år, bor i Thailand og hans arbejdsdag er lang
F C G C F C D C
Han står tidligt op om morgenen og går meget sent i seng for Quang har nok og se til, skønt han bare er en dreng

C G F C F C D G
2.Hver morgen klokken kvart i fem går Quang alene ned Gennem tornekrat og tidsler, til en båd, ved flodens bred
F C G C F C D C
Vandel del er mørkt og koldt, men familien har gæld Så han dykker efter perler. for det meste uden held

Omkv.
F C G C
Så hvordan kan du dog sige, at du ikke er tilfreds
F C D G
At din far er dum og din mor er sur og dine lektier gi'r dig stress
F C G G
Du har alt hvad du skal bruge du har tøj og flæskesteg
F C D C
Og der er tusind børn i verden, der ville ønske de var dig

3. Quang har ingen far mer' og hans mor er meget syg Så Quang må tjene penge inde i den store by
Han står i larm og bilos dagen lang i al slags vejr
Og pudser sko på rige folk - men går selv med bare tæer
4 Og når det så er weekend får han ingen lørdagsslik For om lørdagen der knokler han på den støjende fabrik Med ledning der skal klippes ud - og den klarer lille Quang Han må bruge sine tænder, han har ikke nogen tang
Omkv.
Så hva' fa"en får dig til at tro, at, jeg vil høre på dit brok
At du ik' kan li' spinat og ik' får lommepenge nok Du har grillmad og Nintendo - du har tid til pjat og leg Og der er tusind børn i verden,
der, ville ønskede de var dig
5 Quang, han er den ældste af en søskendetlok på 10 Så det er ham, der laver aftensmad, når dagen er forbi Der er munde nok at mætte.
og det kan ofte være svært
Så Quang har købt en tube lim. som de sniffer til dessert
6 Når Quang har lagt de små i seng, er han selv så dødsens træt
Men han må af sted til byen igen, selvom det er blevet nat
For han har et slævnemøde, som han planlagde i går Med sin kæreste, Heinrich Schultze, der er 45 -år
Omkr.
Så hvordan kan du fortælle mig at du har et dårligt liv
Er du sød at prøve at se det i et større perspektiv 'ta" og tænk på andre end dig selv
Ta" ved lære at' min sang
Husk på, du har det godt – hvis ik' du har det ligesom Quang

Er ikke helt 100 % sikker på akkordernes placering, da jeg selv har lyttet mig frem til det, men du kan selv meget nemt høre det når du spiller den.
"Ta' og fuck" af har jeg desværre ikke, men poster den hvis jeg finder den.

/Søren

Kommentar
Fra : Mr.Nobody

Dato : 18-04-04 15:56

Ja okay, jeg kan så se allerede nu at de er blevet placeret fuldstændig fokert, men lyt dig frem ;)

Kommentar
Fra : Behr666

Dato : 20-04-04 14:27

Et par små rettelser til ovenstående post..
Nu passer det.
Ta' og fuck af kommer, men jeg har ikke texten så hvis nogen poster den så smider jeg akkorderne på!!

C G F C F C D7 G
1.Her er en historie om en dreng, der hedder Quang Han er 7 år, bor i Thailand og hans arbejdsdag er lang
G7 C D7 G F C G C
Han står tidligt op om morgenen og går meget sent i seng for Quang har nok og se til, skønt han bare er en dreng

C G F C F C D7 G
2.Hver morgen klokken kvart i fem går Quang alene ned Gennem tornekrat og tidsler, til en båd, ved flodens bred
G7 C D7 G F C G C
Vandet del er mørkt og koldt, men familien har gæld Så han dykker efter perler. for det meste uden held

Omkv.
F C G C
Så hvordan kan du dog sige, at du ikke er tilfreds
F C D7 G
At din far er dum og din mor er sur og dine lektier gi'r dig stress
F C F C
Du har alt hvad du skal bruge du har tøj og flæskesteg
F C G C
Og der er tusind børn i verden, der ville ønske de var dig

3. Quang har ingen far mer' og hans mor er meget syg Så Quang må tjene penge inde i den store by
Han står i larm og bilos dagen lang i al slags vejr
Og pudser sko på rige folk - men går selv med bare tæer
4 Og når det så er weekend får han ingen lørdagsslik For om lørdagen der knokler han på den støjende fabrik Med ledning der skal klippes ud - og den klarer lille Quang Han må bruge sine tænder, han har ikke nogen tang
Omkv.
Så hva' fa"en får dig til at tro, at, jeg vil høre på dit brok
At du ik' kan li' spinat og ik' får lommepenge nok Du har grillmad og Nintendo - du har tid til pjat og leg Og der er tusind børn i verden,
der, ville ønskede de var dig
5 Quang, han er den ældste af en søskendetlok på 10 Så det er ham, der laver aftensmad, når dagen er forbi Der er munde nok at mætte.
og det kan ofte være svært
Så Quang har købt en tube lim. som de sniffer til dessert
6 Når Quang har lagt de små i seng, er han selv så dødsens træt
Men han må af sted til byen igen, selvom det er blevet nat
For han har et slævnemøde, som han planlagde i går Med sin kæreste, Heinrich Schultze, der er 45 -år
Omkr.
Så hvordan kan du fortælle mig at du har et dårligt liv
Er du sød at prøve at se det i et større perspektiv 'ta" og tænk på andre end dig selv
Ta" ved lære at' min sang
Husk på, du har det godt – hvis ik' du har det ligesom Quang

Kommentar
Fra : Behr666

Dato : 20-04-04 14:29

Fuck et latterligt program!!!! Mellerumstasten var åbenbart ikke opfundet dengang den her dampmaskine blev startet!!!!

Kommentar
Fra : mrandersdk

Dato : 20-04-04 14:44

tak jeg finder lige teksten til ta' og fuck af. Har jeg forstået det rigtigt hvis der er en takt mellem alle akkorderne ? også F og C selvom om de står så tæt når man poster her i forummet altså:

C----------------G------------F----------------C-----------F------------C--------------D7-------G
1.Her er en historie om en dreng, der hedder Quang Han er 7 år, bor i Thailand og hans arbejdsdag er lang

eller er det helt forkert ?

har fundet ud af det spilles sådan:

men hvis F og C er så tæt ved jeg ikke hvordan det skal spilles ?

Kommentar
Fra : mrandersdk

Dato : 20-04-04 14:52

Ta' og fuck af:

[1]
Hvordan kan man være så blind
Jeg har ikke ku' få det ind
Det er for hagen ' det først nu, jeg ser dig
For du er et megalækkert siv
Har fundet hoen i mit liv
Som et lyn fra himlen - Hva' fa'en sker der?
Jeg har ikke selv ku' se det før i dag
Da du pludselig så på mig og sagde

[Omkvæd]
Ta' og fuck af
Du ' for grim til mig og din mor er med på den værste
Du sagde det uden et smil
Hva' vil du ha'
Jeg vil gøre alt, bare du siger, du vil være min kæreste
For jeg er vild med din stil

Er du gal hvor er det vildt
Al den tid, som jeg har spildt
Før at jeg forstod, at du er for svedig
Pludselig står jeg her
Nu kan jeg se, hvor smuk du er
Og får nederen på, hvis du ikke er ledig
Jeg kan kun håbe på, at du vil være min pige
og hvis du er motherfucking fresh på det
så lad mig høre dige sige:

[Omkvæd]

[C]
Før der var du bare luft for mig
Men du skal vide - Jeg synes du ' sprød
(det var ment som et kompliment)
Jeg orked' ingen gang at sige hej
Men hvis du gi'r mig chancen - lover jeg,
jeg nok skal være....DEF!

[Omkvæd]

Kunne du evt. poste det her og så også sende begge sange i txt-format til mr.anders@mail1.stofanet.dk, hvor akkorderne står rigtigt ?

Kommentar
Fra : Behr666

Dato : 22-04-04 13:56

Sådan skal det være.

---C-----------G--------------------F------------------------C------------------F------------C- -----------------------D7---------------G
1.Her er en historie om en dreng, der hedder Quang Han er 7 år, bor i Thailand og hans arbejdsdag er lang

Du kan høre hvornår akkorden skifter, hvis du synger sangen samtidig!!!

Har lige travlt idag.. Poster ta' og fuck af senere... tak for texten..

Kommentar
Fra : mrandersdk

Dato : 22-04-04 14:03

tak det hvor også det jeg have lyttet mig frem til, den ødelagde det bare da jeg postede det her. Men sender du dem ikke også til mig i txt, når du har dem?

Kommentar
Fra : cornerrage

Dato : 24-04-04 13:24

Ja, er der ikke en der poseter en ordentlig version.. så bliver jeg glad!

Kommentar
Fra : griller

Dato : 29-04-04 21:59

Nogen her det der ved hvor man kan downloade "Kun minderne tilbage" Med drengene fra angora .. ?
Leder meget efter den .. Kan i skaffe mig den ??

Kommentar
Fra : mrandersdk

Dato : 29-04-04 22:13

øh prøv at lave dit eget spørgsmål

Kommentar
Fra : Fuckfisse

Dato : 07-05-04 19:16

HEy alle sammen! er der ikke en a jer guitar-maner der kan fortælle mig en lidt letter måde at gribe en f akkord??? min msn er dyna@jubiimail.dk.... på forhånd tak!

Kommentar
Fra : jeko80

Dato : 12-05-04 15:11

Et "rigtigt" F er:

E x -1-
H x -1-
G x -2-
D x -3-
A x -3-
E x -1-

det er let nok, hvis man øver det, men du kan godt snyde lidt med

E x -1-
H x -1-
G x -2-
D x -3-
A o ---
E o ---

det er måske lidt lettere

Kommentar
Fra : jeppemoeller

Dato : 26-05-04 18:10

ANGÅENDE F ACCORDEN!!!!! HVIS DU HAR EN GUITAR MED SMAL HALS KAN DU DÆKKE FOR DEN HØJE OG DYBE E!!!! SAMTIDGI MED AT DU HOLDER DEN SÅLEDES!!!

X = DET HØJE E!!! ALTSÅ DEN TYNDESTE STRENG!!!
1 = PEGEFINGER
2 = FUCKFINGER
3 = LILLEMANDEN
3 = RINGFINGEREN
X

DENNE LØSNING KAN BRUGES HVIS DET ER ET SPØRGSMÅL OM AT DU IKKE HAR FINGERKRAFTER NOK I PEGEFINGEREN TIL ET RIGTIGT F... DENNE LØSNING ER OGSÅ IDEEL DA DU IKKE SKAL TÆNKE PÅ AT KUN RAMME DE FIRE NEDERSTE SOM DU SKULLE I OVENNÆVNTE. DVS AT DU FRIT KAN GENNEMTÆSTE STRENGENE UDEN AT DET LYDER FALSK!!!! MEN ØV DIG PÅ OGSÅ PÅ DET RIGTIGE F DET TOG OGDÅ HUNDREDE ÅR FOR MIG AT LÆRE DET!!!! HELD OG LYKKE!!! PS HVIS DU KAN SPILLE F ENTEN PÅ MIN MÅDE ELLER DEN RIGTIGE KAN DU JO BARE LÆGERE OPPE PÅ GRIBEBRÆTTET PÅ SAMME MÅDE OG DU KAN DERVED LAVE DE MEST NORMALE ACCORDER!!! MEN PRØV DIG FREM!! DER ER OGSÅ MANGE SIDER PÅ NETTET HVOR DU KAN FINDE TABULATUR TIL AT SPILLE EFTER!!! ULTIMATE-GUITAR.COM OG MXTABS.NET ER EFTER MIN MENING NOGLE AF DE BEDSTE!!!! HYGGE JEG MÅ VIDRE!!!!!

Kommentar
Fra : SPanKY_eGg

Dato : 18-06-04 16:34

Ikke alt Caps der :P

men kig her

www.guitaren.dk
og så under akkorder. så finder du en fin F ^^

Kommentar
Fra : n_er

Dato : 25-06-04 22:09

vil bare lige sige at der er ikke noget der hedder en "rigtig" F!

ligesom med f.eks et C kan man lave forskellige former for F men den mest almindelige er barét F'et som i har sagt hvor at man holder pegefingeren over alle strengene

E | -1-
H | -1-
G | -2-
D | -3-
A | -3-
E | -1-

en anden form for F er sådan her:

E | -8-
H | -10-
G | -10-
D | -10-
A | -8-
E | -x-

også en barét akkord

Kommentar
Fra : camse

Dato : 24-07-04 12:33

Hva er der nogle der ligger inde med den der Ta´ og fuck af, sang med tekst og akkorder eller hva??

Kommentar
Fra : HuMLeBia

Dato : 27-10-04 11:28

jeko80

rigtigt og rigtigt... hvis man spiller beatles - eight days a week er det klart alt for besværligt at spille dit "rigtige" F.. =) .. De lyder jo også ens..

Kommentar
Fra : HuMLeBia

Dato : 27-10-04 11:28

jeko80

rigtigt og rigtigt... hvis man spiller beatles - eight days a week er det klart alt for besværligt at spille dit "rigtige" F.. =) .. De lyder jo også ens..

Kommentar
Fra : mrandersdk

Dato : 27-10-04 17:27

hvorfor er det det er umuligt ? og hvorfor i lige netop den sang ?

Kommentar
Fra : KimCN

Dato : 16-04-05 03:01

Ta' og fuck af

(F)Hvordan kan man (C)være så blind
(Bb) Jeg har ikke ku' (F)få det(C) ind
(F)Det er for hagen ' det(C) først nu, jeg (Bb)ser dig (F) (C)
(F)For du er et mega(C)lækkert siv
(Bb)Har fundet hoen (F)i mit (C)liv
(F)Som et lyn fra (C)himlen - Hva' fa'en (Bb)sker der? Wow u woe owow
(Bb)Jeg har (C)ikke selv ku' (F)se det før i (Bb)dag
(Bb)Da du pludselig (F)så på mig og (C)sagde

[Omkvæd]
(F)Ta' og fuck (C)af Du ' for (Bb)grim til mig og din (F)mor er (C)med på den (F)værste
Du sagde det (C)uden et (Bb)smil (F) (C)
(F)Hva' vil du (C)ha'
Jeg vil (Bb)gøre alt, bare du (F)siger, du vil (C)være min (F)kæreste
For jeg er (C)vild med din (Bb)stil (F) (C)

Er du gal hvor er det vildt
Al den tid, som jeg har spildt
Før at jeg forstod, at du er for svedig
Pludselig står jeg her
Nu kan jeg se, hvor smuk du er
Og får nederen på, hvis du ikke er ledig
Jeg kan kun håbe på, at du vil være min pige
og hvis du er motherfucking fresh på det
så lad mig høre dige sige:

[Omkvæd]

[C]
(Bb)Før der (C)var du bare (F)luft for (Bb)mig
(Bb)Men du skal (C)vide - Jeg synes du ' (F)sprød
(det var ment som et kompliment)
(Bb)Jeg orked' (C)ingen gang at (F)sige hej (Bb)
Men (Bb)hvis du gi'r mig chancen - (C)lover jeg,
jeg nok skal være....DEF! [Omkvæd]

Ja...det var så det!! Bær over hvis der er småfejl!! Har lige aflyttet den, da jeg kunne se der var nogen der gerne ville have den

Mvh Kim Nielsen

Kommentar
Fra : ulf112

Dato : 21-08-06 16:02

hey andgående de mange Bb´er i sangen er der så ikke nogen der kan hjelpe mig med en nemmere måde at øve "bare-greb" på for har ret sverdt ved at få dem lært

på forhånd tak

Kommentar
Fra : mrandersdk

Dato : 21-08-06 16:49

Jeg synes det nemmeste er at finde sange hvor der kun bruges en barré akkord og så øve den, mest fordi jeg hurtigt kan få ondt i hånden hvis jeg kun spiller barré. Det er selvfølgelig nok nemmere at kun skifte mellem barré akkorder da de har næsten samme form, men som sagt er det en større belastning.

Men der er ikke meget andet at gøre end bare at øve, du vil blive glad for når du kan for så kan du hurtigt lære at spille stort set alle akkorder.

Hvis det begynder at gøre ondt i hånden så hold pause for ellers kan man skade hånden, og det bliver også sværere at trykke strengene ned dvs. du tror du ikke kan tage akkorden så den lydder rigtigt men egentlig er det bare fordi din hånd er træt.

I de fleste guitar forretninger kan man købe en dims til at træne ens hånd så den bliver stærkere og man får nemmere ved at tage barre akkorder.

Kommentar
Fra : ulf112

Dato : 21-08-06 16:59

okay tusind tak for svaret det var virkelig en stor hjelp

Kommentar
Fra : ulf112

Dato : 21-08-06 16:59

okay tusind tak for svaret det var virkelig en stor hjelp... men ved du foresten hvad sådanne en dims hedder

Kommentar
Fra : mrandersdk

Dato : 21-08-06 17:16

ved det faktisk ikke, så bare den hang på en hylde i min lokale guitarbutik

Kommentar
Fra : ulf112

Dato : 21-08-06 17:27

okay men det kan de nok fortelle mig i butikken og tak igen