/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
TP Nardo Vario - Rem!
Fra : chinabox
Vist : 296 gange
30 point
Dato : 16-04-04 22:02

Hej!

Jeg har lige købt en TP Nardo Vario til min Yamaha neo's..... Men skal kileremmen virkelig være så slap? Kom bare til at tænke på det da min tidligere rem(som gik i stykker) var meget svær at sætte på og da jeg endelig fik den på, var den meget stram, altså den var helt spænt ud og ikke som på min Nardo, slap! På min Nardo vario kan jeg saktens trykke den sammen... Hvis jeg med hånden drejer blæsehjulet rundt, trækker remmen remskirven med rundt, men modsat hvis jeg drejer remskiven rundt, trækker kileremmen ikke blæsehjulet med rundt! Remmen er for slap, eller ER den egentlig for slap?

Håber på hjælp!

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 16-04-04 22:18

Prøv at tage en lille køretur, og se om det bliver anderledes.
For det kan jo være at den både ved varioen og ved koblingen er på det mindste punkt.
Normalt skal det se sådan ud som på første billede http://www.scooterzone.dk/old/tuning/vario.html dvs. den skal gå skråt ned.........

Mordex.

Kommentar
Fra : chinabox

Dato : 16-04-04 22:23

Hmm.... jeg kan evt. tage et billede af den imorgen, orker ikke at gå ud og skrue dækslet af nu :) Men skal remmen ikke være rimelig stram?

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 16-04-04 22:26

Hvis den sidder rigtigt, skal den helt sikkert ikke være så løs. Men hvis du har bestilt til dit scootermærke, og det ikke er en oversize rem, så skal den jo passe. Og lidt løs er de også.

Kommentar
Fra : smut

Dato : 17-04-04 11:25

hvis du har en større vario på end standard skal den være lidt slappere når den ikke er startet den skal jo være længere når varioen har en større diameter

Kommentar
Fra : chinabox

Dato : 17-04-04 12:17

Min TP Nardo er bestilt min min neo's! Og Smut det er ikke en standard vario, men en tun.... Men synes bare remmen er alt for slap! Men vender tilbage med billeder

Kommentar
Fra : bumsbabs

Dato : 18-04-04 19:59

Du skal bare starte den, og så sidder remmen som den skal. Det er fordi at remskiverne i bag er presset fra hinanden, og de går tilbage så snart det begynder at dreje rundt.
Mvh Steffen