/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
VMware
Fra : plb
Vist : 627 gange
100 point
Dato : 16-04-04 21:31

Hej

jeg har fået fat på VMware som kan lave Virtuel Maskiner, altså du kan have flere OS kørende prallet af hinanden... men mit problem er at den ikke kan finde mine cd drev's... hvad kan det være og hvordan for jeg den til at finde det?
jeg ved ikke hvor "kendt" VMware er, men hvis nogen kender programmet ville jeg være taknemmelig for et svar!

mvh P/lb

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-04-04 21:55

Det er længe siden jeg har hørt til buch78
men han har leget lidt med virtuel.
Prøv at gå ind i dene tråd og spørg.
http://www.kandu.dk/dk/spg/31913
Så kan det være han reagerer på en mail.
Emesen.

Kommentar
Fra : kjeldal

Dato : 16-04-04 23:33

Start VmWare. (Workstation 4.0.0)
Tryk: "Edit virtual machine settings"
Hardware:
Er der nogen CD-ROM? Hvis ja, marker CD-ROM og du får "egenskaber for CD-ROM, vælg "connect at power on", "Use physical drive" x, og tilsidst vælge SCSI eller IDE.
Ellers Tryk: "Add" og du får "Welcome to the Add Hardware Wizard" - følg den.
Det burde virke.

Kommentar
Fra : plb

Dato : 16-04-04 23:53

nu har jeg fået det til at virke, men når den siger "setup is starting windows 2000" så popper der en skærm op hvor der står:
VMware Workstation unrecoverable error: (vmx)
AIO: Unrecoverable memory allocation failure at F(989):484
Please request support and include the contents of the log file: "C:\Documents and Settings\Torbjørn\My Documents\My Virtual Machines\Win2k Pro\vmware.log". We will respond on the basis of your support entitlement.

hvad kan der være galt?

Kommentar
Fra : kjeldal

Dato : 17-04-04 01:47

Hvad er din RAM instillinger? (jeg bruger:)
Guest? (192mb)
System? (512mb)
Recommended? (64-368mb)
Total (384Mb)

Har du haft problemer med dårlig/defekt RAM ? "Unrecoverable memory allocation failure"
Hvad er dit oprindelige/host OS?
Hvad står der i din log fil?

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 17-04-04 03:22

Hej plb...

Her har du noget dokumentation for programmet:
VMware Workstation: http://www.vmware.com/pdf/ws_specs.pdf
VMware GSX Server: http://www.vmware.com/pdf/gsx_specs.pdf
Win4Lin versus VMware Express: http://www.linux-magazine.com/issue/08/032-vmware.pdf
A Short Note on VMware: http://www.dice.inf.ed.ac.uk/papers/vmware.pdf

Håber det kan hjælpe! eller find mere på www.vmware.com

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : plb

Dato : 17-04-04 09:06

Guest: 256
system: 512

jeg har aldrig haft problemer med mine ram før nu..!
jeg køre selv win2k pro.
i log filen siger den:
Msg_Post: Error
: vmx| [msg.log.vmxpanic] VMware Workstation unrecoverable error: (vmx)
: vmx| AIO: Unrecoverable memory allocation failure at F(989):484
: vmx| Please request support and include the contents of the log file