/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Klippe i filerne "Drengene fra Angora"
Fra : Breunski
Vist : 423 gange
100 point
Dato : 16-04-04 11:32

Jeg har hentet afsnittene fra "Drengene fra Angora", problemet er nu at de første 5 min af filen er fra programmet som er inden selve "Drengene fra Angora". Disse overflødige 5 minutter vil jeg gerne have klippet væk, hvilket program skal jeg bruge til det?

Desuden kan jeg ikke "spole" i film-klippet. Hvis jeg gør det i winamp, går det bare i stå, og gør jeg det i windows media player, ignorerer den bare at jeg flytter "curseren", og flytter den tilbage hvor den var.

Kommentar
Fra : duckit.dk

Dato : 16-04-04 11:37

Du skal bruge virtualdub fra www.virtualdub.org det er gratis og utrolig nemt at redigere film i.

du starter programmet åbner filen og kører frem til hvor du vil klippe. markere den del der skal væk og trykker delete. og gemmer så filen. nemmere kan det ikke være. :)

Accepteret svar
Fra : dscoop80

Modtaget 110 point
Dato : 16-04-04 11:49
Kommentar
Fra : Breunski

Dato : 16-04-04 12:14

Nu har jeg hentet programmert, men den vil ikke åbne filerne..........Det er en Winamp media file......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-04-04 12:21

Nu skal jeg for engangs skyld lade være med at spørge hvor du har filerne fra.......

Men her er et program der kan klippe i dem (nr 3 fra oven)

http://www.zealotsoft.net/

Kommentar
Fra : duckit.dk

Dato : 16-04-04 12:41

Breunski hvis winamp kan åbne filerne kan vituraldub også. hvilken extension har filen(.avi .mpg)???

Kommentar
Fra : Breunski

Dato : 16-04-04 15:13

Den står bare som winamp media file...........Når jeg trykker for at åbne, registrerer den først filerne, når jeg vælger all types (*.*), da de ikke er .avi eller .mpg

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-04-04 15:20

Du må da kunne se hvad filerne hedder - om ikke andet så i stifinder.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-04-04 15:21

At de står som winamp media file siger intet - det er bare fordi det er dit standardprogram.

Kommentar
Fra : Breunski

Dato : 16-04-04 17:18

Det fremgår ingen steder, men de blev hentet gennem nettet med denne adresse:

mms://wms.dr.dk/storage/ung/boogie/angora/angora_01.wmv

Jeg går således ud fra at .wmv angiver filtypen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-04-04 17:44

Windows Media Audio 9
32 kbps, 32 kHz, stereo (A/V) 1-pass CBR

Det er video-filer.

Men har du hentet dem eller afspiller du dem blot?
Ligger de på din harddisk?

Kommentar
Fra : Breunski

Dato : 17-04-04 16:50

Det ligger vistnok på harddisken......De fylder da ihvertfald 70-98 MB pr. stk. Så det går jeg ud fra.......

Det eneste jeg sådan set ville var at se dem.........det kunne jeg også i sidste uge, men pludselig ville den kun afspille fra deres hjemmeside gennem winamp og det skulle være i Windows media player.........Jeg fik derfor det råd at hente dem gennem nettransport, for så kunne jeg også se dem i winamp..........Men nu kan jeg ikke spole i afsnittet, så jeg komme forbi de første 5 minutter, som er fra den forgående udsendelse.

Kommentar
Fra : Breunski

Dato : 17-04-04 21:24

Nu fik jeg det til at virke direkte fra DR's hjemmeside igen.........Så det er ligemeget.

Jeg regner med at de udgiver det på DVD på et tidspunkt, så er det lettere at købe den

Godkendelse af svar
Fra : Breunski

Dato : 18-04-04 19:09

Tak for svaret dscoop80.

Kommentar
Fra : interlas

Dato : 19-04-04 11:05

Hej jeg er lidt grøn ang. det med at rippe noget fra nettet hvordan ripper jeg:
mms://wms.dr.dk/storage/ung/boogie/angora/angora_01.wmv
og hvad bruger i af programmer til at lave dvd til aiv eller mpeg.

Lasse

Kommentar
Fra : birk182

Dato : 22-04-04 09:45

Man kan godt spole i filmene når man henter dem med Nettransport. Du skal bare højreklikke på filen inde i Nettransport når den er downloaded og trykke på "Make Index for ASF..." Herefter vælger man et sted filen skal ligge og nu kan man spole i filmen.