/ Forside/ Teknologi / Udvikling / VB/Basic / Spørgsmål
10  tom.kise 610
Fortolke ASP fra VB?
Fra : bjef
Vist : 642 gange
200 point
Dato : 23-05-01 09:55

Er det muligt, at eksekvere et ASP script fra VB, uden at bruge IIS?

Jeg har lavet min egen Webserver, og nu ville jeg godt ha', den understøttede ASP.

Håber der er en af jer hardcore fyre/piger som kan hjælpe mig.

Bjef

Kommentar
Fra : pete

Dato : 23-05-01 09:58

Ja, det gad jeg også godt vide...er der ikke noget med at man kan referere ASP-dll'en fra VB..?

Kommentar
Fra : bjef

Dato : 23-05-01 10:02

Det gik stærkt,

Der er VBscript.dll, som kan eksekvere vbscript kode, men ASP køre med objekter som Cookie, Server, Request....osv. Så det kan ikke være den man bruger.
Jeg har set, der er en asp.dll, men hvordan søren man starter den op, og bruger den det er et godt spørgsmål.

Bjef

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-05-01 11:59

bjef <bjef.news@kandu.dk> skrev i en
news:U1KO6.821$Fn3.158427@news010.worldonline.dk...
> Er det muligt, at eksekvere et ASP script fra VB, uden at bruge IIS?

Teoretisk set ville det godt kunne lade sig gøre at programmere det hele
selv (dvs. programmere alle kommandoerne m.m. der er i ASP). Jeg vil formode
det kan lade sig gøre, men det ville nok give nogle praktiske problemer
(såsom eksekveringshastigheden m.m. - hvis det ikke er lavet godt nok).
Desuden ville det være et usandsynligt stort arbejde at lave (tror jeg)...

Men hvis du går i gang med det, så... held og lykke!

- Bjarke Walling Petersen

> Jeg har lavet min egen Webserver, og nu ville jeg godt ha', den
understøttede ASP.
>
> Håber der er en af jer hardcore fyre/piger som kan hjælpe mig.
>
> Bjef
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : stk

Dato : 09-07-01 13:25

ASP dll'en bruges til at lave web-classes med. Det svarer lidt til en compileret asp fil eller en 'internet dll'.

Stefan

Accepteret svar
Fra : gibson

Modtaget 200 point
Dato : 19-07-01 08:47

Det vil tage laaang tid at lave. Prøv efterlys et færdigt script inde på http://www.eksperten.dk der er måske en der har lavet det før. Men under alle omstændigheder er det muligt at lave, det vil bare som skrevet tage lang tid. Held og lykke :P