/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Hjul?
Fra : Spartel
Vist : 307 gange
5 point
Dato : 15-04-04 23:08

Har for nyligt skiftet fælg og eger på min Puch Maxi (grundet sprunget fælg...hov) og den kører da også fint nok :)

MEN

Den laver ligesom nogle små bump hele tiden... hvad skyldes det og hvad kan jeg gøre ved det??

Er det fordi fælgen er skæv eller ikke luft nok? måske affjedringen?

Mvh.
Chris

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-04-04 23:18

Du har ikke fået dæk og slange godt nok på plads, eller slangen er tvistet(drejet.)
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 15-04-04 23:41

Det kan også være fordi dit dæk er så fladt at du kan mærke ventilen, men det burde du have opdaget hvis det var tilfældet...

Jon - Moped.dk

Kommentar
Fra : nilsg

Dato : 16-04-04 10:07

Smør fælg og kant af dæk med sæbevand eller bremsevæske (angriber ikke gummi).
Pump op til 40 -50 psi - så glider dækket på plads.
nilsg

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-04-04 16:46

nilsg: Nej men det angriber alt maling.
Pump op til 40 -50, ja og springer, hvis slangen ikke ligger på plads.

Hvis slangen ikke drejer, så er det let med fingerne at få dækket på plads, og det skal slet ikke havde så højt tryk.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : bumsbabs

Dato : 20-04-04 17:07

Sæt den op på støttefoden, og giv gas så hjulet drejer rundt. Så kan du se om hjulet "slår" ud til siden. Hvis dette er tilfældet skal dine eger højst sandsynlig strammes.... Det hjalp hvertfald på min...
Mvh Steffen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-06-04 07:44

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede afgivet og mistet pointene, nu skal du bare vælge den der skal have dem.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-05-05 23:27

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede afgivet og mistet pointene, nu skal du bare vælge den der skal have dem.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen