/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
GTA3
Fra : Tigerdyr2004
Vist : 317 gange
100 point
Dato : 15-04-04 23:05

Nu går jeg snart fuldstændig amok!!!!!!!!!!!!!!
Jeg har GTA3 til PS2, men der er kommet nogle ridser i så nu vil LORTET ikke virke. Er der nogle derude der evt. vil sælge sit GTA3-spil, eller kender en god måde at løse problemet på?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-04-04 23:35

Normalt kan man få byttet, sit orginalspil, det plejer ikke at være et problem.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 16-04-04 09:58

Hej Tigerdyr
Jeg ved godt det ikke fjerner ridserne, men hvis du vasker cd'en i sulfo fjerner det det fedt der sidder i ridserne..nogle gange kan det hjælpe. lad være med at tørre cd'en af i et viskestykke, brug i stedet noget køkkenrulle til det.
Tag ligeledes en vatpind, uden noget på og forsigtig fjerne alt støv på læse hovedet i din ps. dette er dog ikke relementeret , men har oplevet at det virker..
Jeg så i tv at man kan købe en cd renser. mener den hedder dr. cd eller lignene. skulle være ret billig, og skulle kunne fjerne ridserne på mange af de cd'er du kører igennem maskineriet.
Envidre er der en masse butikker hvor du kan købe brugte spild... oxo på nettet.

Jeg har GTA3 til PC hvis du vil købe den :) hvad vil du give?

Mvh KoL

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 16-04-04 10:14

Der findes en nem og billig måde at reparere sine cd- dvd- playstationspil- m.m. på. Jeg skulle en dag spille Final Fantasy X til PS2, men spillet virkede desværre ikke, der var kommet en stor ridse i cd´en. Så jeg købte et cd-repairkit fra en computerhandel. Jeg gik igang med at rense spillet, men uden held. Jeg rensede og rensede og rensede men den skide ridse ville bare ikke væk, og spillet stoppede hele tiden 10 min. inde i spillet.
Jeg arbejder i et bilfirma, så jeg gik på arbejdet og spurgte om ikke nogen kendte en som kunne sælge mig spillet. Da jeg spurgte folkene på pladeværkstedet, var der en som spurgte hvorfor jeg har brug for spillet. Jeg forklarede ham om ridsen og at jeg havde ofret på repairkit og det hele. Han foreslog så at skulle prøve noget han altid gjorde, fordi han altid havde cd´er flydende i bilen og de ofte blev ridsede af den grund.

Han brugte et produkt som hedder machine-polish (fra 3M), som bruges til at polere biler med. Jeg prøvede produktet som han sagde. Tog en fin pudse-klud og kørte en lille dråbe på cd´en, masserede det rundt et lille stykke tid, indtil at man så at dråben var tværet ud på cd´en og havde lagt sig i rillerne. Og VUPTI så virkede spillet igen..! Det var så godt som nyt. Så jeg har brugt det på alle mine gamle cd´er som ikke fungerer 100% mere, og nu virker alt igen..! Selv de mest ridsede cd´er har jeg kunne reparere med Machine-polish og pudseklud..!

Så prøv det.:!

Mikael

Kommentar
Fra : II_SPAWN_II

Dato : 17-04-04 00:51

hey prøv at pudse cd'en meget godt og så smør tandpasta på og så pudser du den VIRKELIG godt og så gør det et par gang..... så kan det være spillet virker igen.... ligesom makael_hanna siger med machine polish (fra 3m)

håber det hjælper

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 17-04-04 00:53

Hmmm
det med tandpastaen .. er det ikke bare en skrøne, eller virker det?

Kommentar
Fra : II_SPAWN_II

Dato : 17-04-04 00:59

det virker faktisk... hvis din cd ikke er FULDSTÆNDIG ridset så du enlig lige så godt kunne bruge den som et kaste legetøj så virker det.... nogle gange.... har brugt det på et par af mine cd'er.....

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 17-04-04 01:36

k :)
Har bare altid altid hørt det som en joke :P

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 22-04-04 15:55

at rense den med opvaske middel med sulfu på fingeren i lunkent vand hjælper også nogle gange.

Chrillemand

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-06-04 07:46

Flydende bivoks, alt overskydende tørres af.

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede afgivet og mistet pointene, nu skal du bare vælge den der skal have dem.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-05-05 23:28

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede afgivet og mistet pointene, nu skal du bare vælge den der skal have dem.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen