/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
ME og canon bjc 4000??
Fra : katja3
Vist : 402 gange
150 point
Dato : 18-05-02 20:56

Jeg skal først sige at jeg ikke har specielt meget forstand på dette felt.
Men... jeg har kørt et stykke tid med Windows ME og canon bjc 4000 men kun med sort. Så får jeg endelig købt en farvepatron og så bryder helvede løs.
Først bliver der ved med at komme bokse op med at jeg skal sikre at jeg nu også har installeret farvepatronen, herefter begynder alle mulige forskellige programmer at meddele fejl ling. Explore har medføer en fejl i DLL. i color...eller andre forskellige ting og derfor lukkes programmet. Dette sker kun hvis printeren er tændt men uden at jeg har bedt om udskrift.
Jeg har prøvet at genindstallere printeren og den mener også selv at den udskriver (den skriver og skriever) men der er bare ikke noget på papiret.
Jeg har hørt at der kan være problermer med ME men hvad pokker gør jeg galt??
Jeg kan nu ikke engang køre med ren blækpatron.
HJÆLP! PLEASE!

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 18-05-02 22:40

Jeg fandt det........
http://209.85.7.18/techsupport.php?p=bjc4000&q=download&type=windows
hent den der hedder: BJ_v397.exe (øverst)

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 18-05-02 23:15

Problemet er IKKE driverne nok nærmere problem med dine dyser...... og så det faktum, at
din printerport er konfigureret forkert...

Og ja windows ME er noget Lor*

Kommentar
Fra : katja3

Dato : 25-05-02 17:12

nå jamen altså,,, nu har jeg så fjernet ME fra min computer og installeret 98´i stedet for men det er printeren altså hammerne ligeglad med. Den tror stadig den udskriver men.... resultatet er blankt papir. Der meldes dog ikke nogen fejl mere.

Zonker
Du skriver at min printerport er konfigureret forkert,fint nok men, hvis ikke du så fortæller mig hvad det lige er jeg skal gøre så kan jeg da for po.... ikke bruge dit svar til noget !

Kommentar
Fra : katja3

Dato : 25-05-02 17:12

nå jamen altså,,, nu har jeg så fjernet ME fra min computer og installeret 98´i stedet for men det er printeren altså hammerne ligeglad med. Den tror stadig den udskriver men.... resultatet er blankt papir. Der meldes dog ikke nogen fejl mere.

Zonker
Du skriver at min printerport er konfigureret forkert,fint nok men, hvis ikke du så fortæller mig hvad det lige er jeg skal gøre så kan jeg da for po.... ikke bruge dit svar til noget !

Kommentar
Fra : BoLo

Dato : 10-06-02 21:23

Jeg vil bare lige gøre det klart, at det ikke kan være styresystemet/driver, da jeg har præcis det samme problem under WinXP og Windows 2000. Hvis det er dyserne, som en skriver, hvad gør man så ved det.
Hvis der var en der kunne løse dette problem, ville det hjælpe ikke bare en, men 2 personer

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 17-06-02 00:56

Hej Katja 3

At din printer ikke fungerer under Windows Me, er ikke nødvendigvis ensbetydende med, at det er Windows Me, der er noget i vejen med. Det kan lige så vel være Canons printere. Endnu har jeg i hvert fald aldrig oplevet en Canonprinter til en rimelig penge, det var værd at råbe hurra for - hvad enten den fungerede eller ej.
Så spørgsmålet er hvor meget bøvl, du gider have med din Canonprinter, for at spare den tudse, det koster, at anskaffe en god HP- eller Epsonprinter.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : katja3

Dato : 17-06-02 20:06

nej, det kan du såmænd have så evig ret i og tanken har da også slået mig, altså at skifte printeren ud.så det gør jeg nok efter sommerferien.
Men tak for kommentaren
venligst katja

Kommentar
Fra : kentus45

Dato : 30-06-02 21:33

Jeg er også den uheldige ejer af en canon printer (BJC4300). Lysindikatoren blinker grønt og der sker ikke en døjt. Jeg har prøvetat re-installere printeren, men uden bedring på symptomerne. I manualen er der ikke beskrevet en fejlfunktion der indikeres af blink. HJÆLP

Kommentar
Fra : LEXeBus

Dato : 02-07-02 00:29

Jeg var engang den "glade" ejer af en BJC 4100, og senere en Ricoh Fax 880 (Canon 4000 indeni). En ting jeg blev meget opmærksom på var kvaliteten af kablet. Har I chekket med et andet kabel?
Det kan også være at der bag ved patronerne sidder et eller andet der kortslutter de små kredsløb, prøv at rense der hvor tonerne sidder - ikke kun tonerne.

Ellers har jeg følgende råd:

Nede til højre sidder der en rensepude til dysehovederne. Den kan være så beskidt at den ikke renser - men sviner. Den kan renses meget let ved at tage den ud. En tekniker der kan lave jeres printer koster ca. 500 i timen. Er printeren det værd, kan i jo få sådan en til at bruge ½-1 time på den.....

Prøv evt. www.ikon.dk, de er verdensmestre i Ricoh Fax 880 (med Canon BJC 4000 indeni).

/LEX

Kommentar
Fra : LEXeBus

Dato : 02-07-02 00:30
Kommentar
Fra : Mystic

Dato : 26-08-02 07:02

Hej Katja3

Jeg tror at dit printerhoved skal skiftes. Jeg har været ude for dette med 3 stk Canon 4300
Når du køber et nyt printerhoved følger der farvepatroner med pris ca. 500,00
Mit råd køb en ny printer f.eks en HP det kan du få for de samme penge

Mystic

Kommentar
Fra : tveen

Dato : 14-09-02 20:36

Undertegnede har en Canon BJC-5000. Og der har aldrig vaeret andet end bøvl med den. Og den æder printhoveder og blækpatroner som børn æder slik! Hold dig endeligt LANGT væk fra Canons printere i fremtiden. De er for daarlige!

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 14-10-02 20:32

katja3.....har du fået løst dit problem

Kommentar
Fra : LEXeBus

Dato : 17-10-02 00:42

Hvad med nu?

Kommentar
Fra : katja3

Dato : 18-10-02 11:40

Hej
Nej, der er ikke nogen løsning, men jeg har faktisk bare opgivet at have printer lige p.t.
Jeg har vældig mange andre computer problemer.
Efter at have opdateret internet explorer 6.0 bliver der ved med at komme fejlmeddelelser om at exploerer har opdaget et problem og beklager at måtte lukke ned. Dette sker kun på nogle sider andre kører helt uproblematisk men træls er det.
Men nok om det, tak for jeres bekymring.
V.H. Katja